ruiterpaden bij jullie ook zo slecht onderhouden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 22:23

Eigenlijk heb ik weinig te klagen...
Behalve dat sommige paden in de winter blubberig zijn, maar als je verder rijd heb je nergens last meer van .
Nee, zo slecht is het hier niet(Bergen NH)
En dan klagen we nog af en toe dat we alles al kennen....
Maar je kan overal naar toe, bos, duin, strand, alle kanten op.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 22:35

Wij hebben achter onze stal, één weggetje lopen waar je NIET mag rijden Lachen , verder kunnen we echt dagen rijden, zonder steeds over dezelfde paden te moeten rijden Pling !
Afgelopen zat. vertelde één van de dames van onze stal,dat ze had gehoort, dat ze rond onze stal meer van die "Reitverbotswegen" willen maken Verdrietig , de reden: Een stukje verderop zit een vent met een hele wei vol paarden. Deze hebben als onderstand alleen maar zo´n weide-tent. Is op zich niet slecht, behalve als je zo´n 30 paarden hebt en er maar plaats voor 10 is Frusty !!
1 1/2 jaar geleden, had ´ie die arme beesten ergens anders -ook bij ons in de buurt- staan. Daar moest ´ie op last van de gemeente weg en z´n bestand drasties terug brengen. Nou, mooi niet dus Boos! Frusty !
Dat is er zo één die "geweldloos indianenrijden" aanbied en ons weet te vertellen dat WIJ de grootste dierenbeulen zijn Frusty Frusty .
Wij hebben vorig jaar de boswachter bij ons op de stal uitgenodigd en met hem gepraat over hoe wij ons in ZIJN bos te gedragen hebben: Nooit problemen met die man gehad en dan komt die "§%$"%§&§ eikel het allemaal grondig verpesten Boos! ! Nou nodigen we binnenkort de boswachter maar weer uit, om te vragen wat er van deze geruchten waar is en als het waar is, of ze niet alleen het pad kunnen afsluiten wat die l*l nodig heeft om in het bos te komen!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 10:56

Bij ons vind ik het ook heel slecht, vaak zijn de ruiterpaden helemaal omgeploegd, echt jammer!!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 11:29

Breek me de bek niet open... Haha!

Ik zou een moord doen voor brede zandpaden die niet mul zijn. Hier in de duinen zijn de paadjes zo breed dat de paarden er alleen kunnen lopen als ze hun voeten voor elkaar neerzetten en die paden zijn ook nog eens erg uitgesleten, dus heel diep. Moet je een tegenligger tegenkomen.... Je kunt beter met een berggeit de duinen in gaan dan met een sufferd van een KWPN-er die niet handig is met zijn voeten. }>

Hier in het parkgedeelte zijn de paden wel hard en breed, maar kom je erg veel bruggetjes tegen van een meter breed zonder leuning.... eng! Diverse ruiters zijn al met paard en al te water gestort. Wie dit bedacht heeft???? Dit park wordt verder prima onderhouden, niks te klagen verder. Het stuk bos wat eraan vast zit, richting duinen is wat minder fijn. Spekgladde zwarte modder, met ook weer van deze bruggetjes.... Ze schijnen er nu trouwens zand op aan het gooien te zijn, ben benieuwd naar het resultaat.

Maar goed, ik had ook midden in de polder kunnen staan, en dan rij je dus alleen maar langs de weg....! Dan weet ik wel wat ik kies! Knipoog

enedium

Berichten: 81
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 14:40

waar is dat pad Batje? Achter manege spaarnwoude bedoel je zeker he? Annico gaat er mooi niet door, maar ja, die heeft nog altijd een beetje water vrees. Ik vind trouwens in de winter de ruiterpaden in spaarnwoude onbegaanbaar, je paard zakt zo 20 cm weg in de klei! Ze zouden er eigenlijk meer zand op moeten gooien.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 12:48

enedium schreef:
waar is dat pad Batje? Achter manege spaarnwoude bedoel je zeker he? Annico gaat er mooi niet door, maar ja, die heeft nog altijd een beetje water vrees. Ik vind trouwens in de winter de ruiterpaden in spaarnwoude onbegaanbaar, je paard zakt zo 20 cm weg in de klei! Ze zouden er eigenlijk meer zand op moeten gooien.


Haha, nee.. ik heb het niet over een plasje water Lachen Echt een breed kanaal, was in de buurt van Haskerdijken bij mijn pleegouders.

In de winter rij ik meestal net naast de ruiterpaden, waar het gras is. Gaat ook prima. Maar goed, ik ben dan ook niet beter gewend Lachen

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 13:04

wat ruiterpaden betreft is er niets te onderhouden want wij hebben geeneens ruiterpaden! Koe Lachen

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 13:22

Esmee schreef:
wat ruiterpaden betreft is er niets te onderhouden want wij hebben geeneens ruiterpaden! Koe Lachen


Idem hiero, mag blij zijn als je niet omver wordt gereden door een vrachtwagen, tractor etc....

Dus niet zo zeuren allemaal Knipoog

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 16:40

bij ons ligt er ook wel eens wat maar dat is nooit zo veel en je kunt er altijd omheen rijden. verder valt het wel mee wat blubber betreft, het droogt altijd aardig op. en er zijn veel verschilllende paden (maar op sommige mag je eigenlijk niet komen Haha! )

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 17:00

ruiterpaden Verward
kan je dat eten Verward