Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
germie schreef:De visie van sommige natuurlijk bekappers gaat iets te ver, zij verkondigen hun mening als enige waarheid.
Citaat:En als je paard een afwijkende beenstand heeft (en daar lijkt het in jouw verhaal wel op, staat je paard toontredend?) dan kan het zijn dat hoefijzers gewoon beter zijn.
germie schreef:De visie van sommige natuurlijk bekappers gaat iets te ver, zij verkondigen hun mening als enige waarheid.
positiefo schreef:maar wat is dan het verschil presief tusse natuurlijk bekappe en gewoon ? of is daar geen verschil tussen:P ben ook nie zo slim qua dit, snap die site ook niet echt met alles wat ze zeggen, maar wat jullie me adviseren is dus gewoon: goeie smit ernaar late kijke.
Anouar15 schreef:Het is natuurlijk niet zo dat je als natuurlijk bekapper moet verkondigen dat dat de enige goede manier is.
Ik bekap ook natuurlijk, maar ik weet dat een goede traditioneel bekapper ook goed werk kan leveren. Maar ik ben wel tegen het gebruik van ijzers omdat ik die totaal onnodig en schadelijk vind.
Th0mas schreef:NIET naar die bokkers luisten en ik raad je een hele goeie smid bij halen om te laten bekijken hoe het gaat aanpakken.
bekappen is over de algemeen het moeilijks en je moet echt heel precies aan het werk en als je een fout maakt blijft een fout !
ik doe nu aan een hoefsmidopleiding
mag ik weten waar je woont ?
germie schreef:Laat een goede hoefsmid naar je paard kijken. Die kan beoordelen wat het beste is. In principe is het zonder ijzers beter voor de hoeven, maar er zijn genoeg paarden die jaren op ijzers lopen en nooit problemen hebben. Verkeerd bekappen kan ook problemen veroorzaken. En als je paard een afwijkende beenstand heeft (en daar lijkt het in jouw verhaal wel op, staat je paard toontredend?) dan kan het zijn dat hoefijzers gewoon beter zijn.
De visie van sommige natuurlijk bekappers gaat iets te ver, zij verkondigen hun mening als enige waarheid.
Th0mas schreef:NIET naar die bokkers luisten en ik raad je een hele goeie smid bij halen om te laten bekijken hoe het gaat aanpakken.
bekappen is over de algemeen het moeilijks en je moet echt heel precies aan het werk en als je een fout maakt blijft een fout !
ik doe nu aan een hoefsmidopleiding
mag ik weten waar je woont ?