Dribbel heeft een bacteriele infectie, hoe lopen ze dat op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Dribbel heeft een bacteriele infectie, hoe lopen ze dat op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 22:01

Dierenarts is geweest afgelopen vrijdag, en eindelijk wist ie wat dribbel heeft; een bacteriele infectie dus. Ik ben alleen vergeten te vragen hoe hij daar nu aan gekomen is? Weten jullie iets daarover? waardoor ze dat kunnen krijgen?


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 22:04

Volgens mij zweven die bacteriën gewoon in de lucht.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 00:25

Marlou heeft het ook gehad, dwz. ik hoop dat ik er nu vanaf ben. Hoe ze er aan komen? Door besmetting van andere paarden die het ook hebben. Mijn dierenarts had het over een incubatietijd van tien dagen, maar in die tijd was ik helemaal niet met andere paarden in aanraking geweest. Ik denk dus dat Marlou het al langer onder de leden had en dat het zich pas uitte toen ze onder meer stress kwam te staan.
Ze heeft twee keer een fikse antibioticaspuit gehad en ik moest haar vier weken lang twee keer per week goed wassen met betadinescrub (verdund met water). Verder al haar dekken en shabrakken steeds wassen, ik deed dat steeds als ze gewassen was.
Ik heb al die tijd niet gereden, omdat ze bij de singel echt kale plekken had. Nu ben ik voorzichtig weer begonnen, ik hoop dat het nu goed gaat en dat ze er vanaf is. Rijden is voor jou wel niet van toepassing, maar haar borstels en haar halster moet je ook steeds wassen.
Het schijnt trouwens alleen besmettelijk te zijn met wat langduriger rechtstreeks kontakt, tenzij ze al niet goed in hun vel zitten. Ze heeft al die tijd gewoon met de andere paarden in de paddock gelopen en die hebben er geen last van gekregen. Ze had er trouwens al twee weken last van, de dierenarts dacht eerst dat het een allergie op de biks was, maar deze plekjes bleken later uit te breiden en toen hij weer kwam, was het een bacteriologische infectie.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 20:29

hmm stom, mijn DA zei dat het helemaal niet besmettelijk was, en ook voor het halster ed niet erg was. Bah, ik word steeds gekker van hem! morgen meteen maar mn halster en borstels weer in de was.

ik heb trouwens Trispoeder voor door zijn voer, en betadine Shampoo waar ik de plekken met etter moet wassen en daarop moet ik hydrocortiderm op doen.

misschien zijn er verschillende bacteriele infecties? ik heb er echt geen verstand van verder. Ik doe voor de zekerheid alles maar weer in de was dan... Hoop dat ie er nu snel van af is.

Hij heeft hiervoor 2 x de verschillende diagnose gesteld (eerst schimmel, toen schurft, en nu dan bacteriele infectie, ik hoop voor hem dat ie het dit keer wel goed heeft Extreme duivel )

bedankt voor de reacties!!!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:55

Niet alle bacteriële infecties zijn ook direct besmettelijk. Maar je hebt zoveel verschillende soorten dat er niets over te zeggen valt wanneer je niet weet wat voor bacteriesoort het is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers