Thorowgood maxam zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Thorowgood maxam zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 21:47

Ik heb een barefoot (waar ik overigens heel blij mee ben) maar voor met (amateur) springen wil ik graag een vhz/spring zadel aanschaffen, omdat de BF toch wel vrij weinig steun geeft.

Maar, ik ben niet rijk, en ook niet van plan om gigantisch veel geld uit te geven voor die 2x in de maand dat ik spring.
Verder leek het me ook wel handig om gewoon een vhz zadel aan te schaffen, omdat ik heb dan ook nog eventueel voor andere doeleinden kan gebruiken....

Nou zag ik op de webshop van ingridvanberlo de Thorowgood maxam VHZ met Fish. Mooi prijsje, ziet er ook nog wel leuk uit, en die fish is handig want ik heb nog een jong paard.

Maar heeft iemand enig idee of er stevige kniewrongen opzitten, en hoe het zadel zoiezo zit? Hoelang gaat het mee, ik heb wel is gehoord dat thorowgood niet zo'n lange levensduur had.

Thorowgood heeft ook een springzadel, ontworpen met Whitaker, dat lijkt me echt een gigantisch fijn zadel maar ik heb die nog nooit in het echt gezien....

Verder heb ik ook zeker wel interesse voor een wintec springzadel, maar weet iemand waar je deze kan kopen? Met wintec heb ik goede ervaringen, ik heb nog een heeeel oudje liggen, alleen vindt ik ook dat de vhz uitvoering (500) te weinig (geen) kniewrong heeft, ik kan er niet mee springen. Er was toch ook een wintec die verwisselbare kniewrongen had, welke was dat dan?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:05

Hoi ,

ik heb een tijdje terug 2 Thorowgood zadels gehad , dat was dan de Griffin. Mooi zadel wel hoor , hele nette kwaliteit , en er zaten 2 paar kniewrongen bij zodat je kon kiezen wat fijn aanvoelt voor je.

Wintec springzadels moet je gewoon kunnen bestellen bij je locale ruitersportzaak of bij Divoza bijvoorbeeld.

Ook op Marktplaats of Ebay kom je de oudjes nog wel eens tegen.

Wintec had jaren geleden al eens een springmodel in de collectie.
Grofweg hetzelfde als de oude Wintec Sport met dat gekleurde stof en zwart plastic zeg maar , maar dan ook met spring-knoppen erop aan de voorkant en bij je kuit. Best een fijn zadeltje , en zeker voor erbij want die dingen gaan als je ze tegenkomt behoorlijk goedkoop weg omdat ze qua uiterlijk nou niet echt gewild zijn bij de hedendaagse verwende ruiter

De nieuwe Wintecs hebben vrijwel allemaal klittebandwrongen die je kunt verwijderen en verplaatsen , en Wintec levert op bestelling diverse maten / vormen / modellen klitteband-kniewrongen.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:06

Maxam wordt hier ook verkocht, lijken me prima zadeltjes...

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:30

je hebt toch ook ee thorowgood met En fish EN verstelbare kniewrongen, waardoor je een dress, Vz, en spring-zadel in een hebt? (dress is niet echt dressuur, maar richting, en srping is ook niet echt spring maar wel meer voorgelegde kniewrongen dan VZ)

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:35

Dat zijn geen verstelbare kniewrongen , maar meer verwisselbare zweetbladen.

De Selecta heet die dacht ik

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 09:00

Thanx voor de reacties! Die maxam is gewoon een lekker goedkoop zadeltje (290 euro)

Bij divoza kan ik het springzadel van wintec niet vinden...

De selecta heb je idd ook nog, maar die is wel weer duurder (549 euro). Wel betaalbaar, dat wel. Je haalt daar idd de hele zweetbladen vanaf.

Pmarena, ik heb dus nog nooit een oud springmodel van wintec gezien? Ik heb zelf een wintec sport, dus zo'n oude dressuur lookalike, daar heb ik mijn paard mee ingereden enik vondt het een lekker zadel. Iig vele male beter dan die glad leren zadels, op een of andere manier kan ik daar niet op zitten.

Trouwens, ik zie op internet ook wel veel de wintec 2000 te koop, met verwisselbare boom. Heeft iemand daar ervaring mee (had die niet verwisselbare wrongen)? Meestal zit de prijs zo rond de 250 euro, dus dat is ook prima te doen.
Ik heb ook een tijdje een wintec 500 gehad, maar daar kon ik dus niet zo goed op springen.

joske_vuran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:05

Ik heb nu een JC dressuurzadel, en ga er een wintec 2000 vzh bijkopen om mee te springen en jonge paarden mee in te rijden. Dit lijkt mij gewoon ideaal ivm de verstelbare boom.

Toen ik 12 jaar was heb ik ook altijd op een wintec 2000 gereden, toen vond ik het iig super fijn en wilde niet meer anders. Toen ik een eigen paard kreeg, moest er natuurlijk ook een eigen zadel bij (dressuur toen) en werd mij een leren geadviseerd. (de JC)

Ook heb ik ooit op een thorowgood maxam vzh gereden. Dit vond ik zelf helemaal niet lekker zitten. Heel onwennig en onvast.. Weinig kniewrong vond ik.. Maar super veel verstand heb ik niet van de thorowgoods

WendyBZ

Re: Thorowgood maxam zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:30

Mijn bijrijdster en ik hebben beide een thorwogood, wel beide een andere versie. Ik heb degene met stofachtige overtrek:
Afbeelding

Zij de meer lederlook
Afbeelding

Ik vind beide zadels heeeerlijk zitten. Vooral mijn eigen is lekker zacht en heeft een fijne zit.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 10:59

hmmm eigenlijk zo ik gewoon is moeten proefrijden en passen...
Ik vindt het echt wel een hele moeilijke keuze..
Maar de reacties op thorowgood zijn dus toch wel goed, ik ga toch maar is kijken of ik ergens een zadel kan lenen om te proberen..

Mij lijkt het springzadel van thorowgood echt super lekker zitten:
Afbeelding

Aanbevolen door niemand minder dan Robert Whitaker!

Als je een beginnende springruiter bent, probeer dan eens het nieuwe model dat Thorowgood samen met internationaal springruiter Robert Whitaker heeft ontworpen.
Het is ontwikkeld om je springtechniek te verbeteren waardoor je meer vertrouwen krijgt bij het nemen van de hindernissen. Ideaal voor beginnende en gevorderde springruiters!

Verwisselbare dijbeen- en kuitwrongen tezamen met superdiepe kniewrongen helpen je om je been in een goede positie te houden.

qua prijs valt het opzich ook wel mee, maar dat zadel heb ik dus nog nooit in het echt of op een paard gezien, ik zou dus ook niet weten hoe het echt zit...

wkoekoek -> ik vindt het best mooie zadels!

joske_vuran -> als ik zo naar de plaatjes van die maxam kijk dan lijkt mij dus ook dat ie maar weinig steun geeft.. Wat dat betreft zien de griffins er een stuk beter uit. Wintec 2000 lijkt mij ook wel lekker, maar daar heb ik ook nog nooit opgezeten, ik heb alleen heel kort op een wintec 500 gereden maar daar had ik een belachelijke zit in en tijdens de sprong gleed ik helemaal uit het zadel. Daar had ik met mijn BF niet eens zoveel last van...

WendyBZ

Re: Thorowgood maxam zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:07

Ik ook Die van mij heb ik tweedehands voor 75 euro overgenomen, mijn bijrijdster heeft die van haar ook tweedehands voor rond de 100 euro overgenomen geloof ik. Dat is nog prima op te brengen.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 11:28

Ja idd, dat zijn best leuke prijzen!

Ik twijfelde zoiezo al, maar nu toch wel tussen een tweedehands vhz zadel (waarmee ik miss niet zoveel steun heb) of het dubbele uitgeven en een springzadel kopen...
In beide gevallen moet ik het natuurlijk wel even passen om mijn paard, ik heb geen idee wat voor boommaat zij heeft..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:29

Heb ook een maxam zadel, maar dan de pony uitvoering (kleiner maatje dus). Het zadel opzich is wel goed, alleen om nou te zeggen dat er stevige kniewrongen opzitten, nee Ook heb ik na een stevige rit van een uurtje of anderhalf toch echt pijn in m'n achterste, terwijl ik nog heel wat zitvlees heb

Verder ben ik er wel tevreden over, met staartriem ligt 'ie goed op m'n pony en hij is makkelijk in onderhoud plus dat het kunstof is en dus niet zoveel weegt.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 11:40

Yaar -> thanx! Ik heb eigenlijk met alle vhz zadels wel last van mn achterste als ik lang erop heb gereden haha! Maar daarom heb ik me BF voor die ritjes, die zit echt heeeeeerlijk, na 3/4 uur zit ik er nog steeds heerlijk op!
Maar goed, ik dacht ook al dat de maxam niet echt stevig zat... eigenlijk zou je het gewoon uit moeten kunnen proberen he? Ik geloof dat een stalgenootje van mij een thorowgood griffin heeft, misschien mag ik die is uitproberen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:43

@ Toydoll: geen dank hoor. Als je die griffin van je stalgenootje uit zou kunnen proberen zou dat ideaal zijn, heb je een beetje een vergelijkend waren onderzoek Heb zelf geen ervaring met een griffin, maar als ik zo de foto's van de griffin bekijk en mijn eigen ervaringen met de maxam denk ik dat de griffin een stuk steviger en fijner is om mee te springen.

xRONINIx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:46

een vriedin van mij heeft een wintec springzadel en die is te koop

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:52

De Thorowgood in ponymaat heb ik al eens opgezeten. Zit echt heerlijk , en kleine kindjes konden er geweldig op blijven zitten
Dat springzadel was ik ook al van plan om te kopen , maar vond de kleur toch niet zo mooi bij mijn paard passen

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 12:21

Kwebbel -> zit die vriendin ook op bokt? heeft ze een email?

CAuvraySky -> Je bedoelt die thorowgood springzadel?
Die hebj e ook gewoon in het zwart, en ik zou ook de zwarte nemen.

Ik heb alles zwart en bruin vindt ik ook niet zo leuk bij de mijne

Yaar -> dat lijkt mij opzich ook wel, omdat dat suede look a like meestal toch stugger is en je minder glijdt in het zadel, teminste, dat lijkt mij. Ik ga het morgen meteen is aan haar vragen, kan ik ook meteen een idee op doen met die boommaten.