hmmm eigenlijk zo ik gewoon is moeten proefrijden en passen...
Ik vindt het echt wel een hele moeilijke keuze..
Maar de reacties op thorowgood zijn dus toch wel goed, ik ga toch maar is kijken of ik ergens een zadel kan lenen om te proberen..
Mij lijkt het springzadel van thorowgood echt super lekker zitten:

Aanbevolen door niemand minder dan Robert Whitaker!
Als je een beginnende springruiter bent, probeer dan eens het nieuwe model dat Thorowgood samen met internationaal springruiter Robert Whitaker heeft ontworpen.
Het is ontwikkeld om je springtechniek te verbeteren waardoor je meer vertrouwen krijgt bij het nemen van de hindernissen. Ideaal voor beginnende en gevorderde springruiters!
Verwisselbare dijbeen- en kuitwrongen tezamen met superdiepe kniewrongen helpen je om je been in een goede positie te houden.
qua prijs valt het opzich ook wel mee, maar dat zadel heb ik dus nog nooit in het echt of op een paard gezien, ik zou dus ook niet weten hoe het echt zit...
wkoekoek -> ik vindt het best mooie zadels!
joske_vuran -> als ik zo naar de plaatjes van die maxam kijk dan lijkt mij dus ook dat ie maar weinig steun geeft.. Wat dat betreft zien de griffins er een stuk beter uit. Wintec 2000 lijkt mij ook wel lekker, maar daar heb ik ook nog nooit opgezeten, ik heb alleen heel kort op een wintec 500 gereden maar daar had ik een belachelijke zit in en tijdens de sprong gleed ik helemaal uit het zadel. Daar had ik met mijn BF niet eens zoveel last van...