Toch nog vader geworden.......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Toch nog vader geworden.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 23:31

Ik heb een jaarling hengst en die is al aardig op weg om uit te proberen wat hij nou met z'n slurfje allemaal kan doen.Hij wordt dus al een echte vent nu z'n hormonen beginnen op te spelen.
Zelf wilde ik hem nu eigenlijk apart zitten,omdat er een kans in zit dat hij de merries waarbij hij op het land staat gaat dekken.
Nou sprak ik de boer waar ik bij sta dat ik m'n hengst er nog maar ff bij moet laten,want hij zou wel een veulen willen hebben van z'n fjorden merrie.Mij best hoor als hij dat wilt ik zit er niet mee. 'snachts staat hij samen met die merrie in een paddock is nog niets gebeurd zo ver ik weet....
Maar heeft iemand het wel eens gedaan dat je hengst vlak voor dat hij gecastreerd gaat worden nog ff een merrie gaat dekken?

Hier ben ik nl best wel benieuwd naar en zo ja wat waren de gevolgen voor jou. ivm zelf veulen betalen of verkopen of de eigenaar v/d merrie. Ik kan me zo voorstellen dat er hier een hoop mis mee kan gaan als er geen afspraken over gemaakt zijn.

Ps m'n hengstje MOET niet dekken,maar als het toch gebeurd heeft hij het zelf uitgevonden en is het niet onderdwang gebeurd.

Wodan en ik onderweg in de M2


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 07:34

Je hebt de kans op 1 nadeel: dattie als ruin ook de merries blijft dekken, en veel merriehouders zijn daar niet blij mee, gecastreerd of niet.
Mijn vriendin heeft een ruin en die is waarschijnlijk ook laat gecastreerd en weet presies hoe het werkt en hoe hij de merries klaar moet maken voor de dekking. Maar spingt er dan dus ook echt bovenop en pompen maar. Mijn merrietje was net 3 (KWPNruin op fjordenmeis) en dat vond ik toch ff teveel van het goede. Gevolg: telkens als ze hengstig was moesten ze uit elkaar.
Dus denk goed na voor je hier mee instemt.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-02 11:10

ik kreeg net van iemand een pb waarin stond dat er ook een kans bestaat dat de merrie niet schoon in van binnen en dat er dus infecties bij die van mij kunnen optreden. En dat de merrie hem in z'n zak trap dan ben ik nog verder van huis.
Ik ga dan ook vandaag met die boer praten om wodan 'snachts in een ander kampie te zetten en hem overdag bij de ruinen neer de zetten.
En een ander punt is dat een stalgenoot van mij haar fjord niet meer normaal uit het land krijgt,omdat wodan dwars door het touwtje heen loopt zodat die fjord weer lekker kan rennen door het land. dit is niet de bedoeling dus helaas voor wodan gaat hij weg bij de merries. Nu maar hopen dat die boer waar ik bij sta begrijpt waarom..... Frusty

Wodan en ik onderweg in de M2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, Annetjuuh, boemel, Groetje, Rainer, rollyjogered, rosslover, sunshine, vierhoef, YandexBot en 142 bezoekers