vorige eigenaren die niet mee willen werken

Moderators: Amaryllis, Just_Sannee, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

carlijn83

vorige eigenaren die niet mee willen werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 11:00

Ik heb Nimro nu ongeveer een maand.Ik heb hem gekocht via mieke bokma, daar hadden de vorige eigenaren hem neer gezet om dat het meisje dat er op reed nu in t buitenland zit en dat de vader geen tijd heeft (en het verstand er niet van) om hem te verkopen.
De papieren e.d. lagen dus bij mieke en heb ik via haar gekregen.
Hij is dus ook (ik geloof 2 jaar terug) rontgelogisch gekeurd, en ik zou die foto's dus wel graag willen hebben.
als mieke hem belt daarvoor kapt ie t altijd af met ' ik heb geen tijd' enzo.
Ik zelf heb het nummer niet van hem.
Wat zal ik doen? Nog 10 x laten bellen?
Moet ik ook wat van het gedrag van hem gaan denken? Dat er iets niet helemaal pluis is bijvoorbeeld?
Dat laatste kan ik me haast niet voorstellen. Want waar hun hem gestald hadden in de tijd dat ie nog van hun was. die mensen ken ik best goed dus dan hadden hun mij allang iets verteld zeg maar.

Iemand ervaring hier mee?
Wat zal ik doen?

odis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 19:30

ik zou de dierenarts bellen die je paard 2 jaar geleden gekeurd hebt. Als het goed is, hebben die de rontgen-foto's in hun archief liggen.
maar ik weet niet of je die mag hebben. van de ene dierenarts mag je ze gewoon mee naar huis nemen en de andere dierenarts wil ze in hun archief houden.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 20:00

Als ze verzekerd is zou ik me niet zo druk maken,
na 2 jaar zijn ze toch niet meer geldig.
Ik neem aan dat het paard gekeurd is bij aankoop?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 22:27

Ik vraag me af waarom je die foto's zo graag wilt hebben.......
Een rontgenologische keuring van 2 jaar geleden zegt niets over de gezondheid van je paard zoals hij nu is.
En als er iets mis was geweest, dan zou dat vast ook zijn gebleken uit het keuringsrapport van een maand geleden toen je hem kocht.
Dan ga ik er maar vanuit dat je hem hebt laten keuren bij aankoop Verward
Als je die foto's echt graag wilt hebben, dan zou je aan Mieke het telefoonnummer kunnen vragen van de vorige eigenaar.
Misschien als je hem uitlegt waarom je die foto's zo graag wilt hebben, dat ie dan overstag gaat.

Natalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 09:12

Hoi,

Ik zou toch achter die foto's blijven vragen...

Waarom? Komt omdat ik zelf midden in een heel ingewikkelde situatie verzeild ben geraakt met de vorige eigenaars van mn paard... (die NB de beste vriendin van mn moeder WAS)

Ik zeg nu niet dat er iets aan de hand is, omdat je zelf je foto's nog niet hebt enzo, maar je neemt beter het zekere voor het onzekere...

Sommigen maken het leven mooier, gewoon door er te zijn...
30-05-2007 Annelies
20-02-2009 Daan

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 08:52

Toen we hem kochten hebben we hem niet laten keuren.
Hij was 6 weken daarvoor bij mieke op stal gekomen en zij heeft hem helemaal klinisch laten keuren. En daar hebben we een 'goedkeuringsbrief' met handtekening van de DA van.

Ik wist dat helemaal niet eigenlijk dat die foto's na 2 jaar niet meer gelden. Zit wel wat in natuurlijk.

Maar goed, ik ga idd achter t telefoonnummer aan, en dan bel ik hem zelf nog wel een x.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie