Hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 20:31

Ik wil graag een nieuw hoofdstel kopen voor mijn hafje (de oude bestaat ongeveer uit 3 verschillende hoofdstellen Tong uitsteken) maar nu vroeg ik me af wat voor een hem het beste zal staan.
Een hele stomme vraag idd, maar er zijn zoveel verschillende hoofdstellen, brede neusriem, smalle neusriem, wit onderlegd enz dat ik het echt niet meer weet Verward Verward . En ik wil graag wel gelijk een goede Haha! (mag ook wel voor 100 euro).
Hier een foto van z'n hoofd om een beetje een idee te geven wat voor hoofd hij heeft. (wil wel een gecombineerde neusriem)

Afbeelding

En eentje van de zijkant

Afbeelding

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 20:55

Ik zou voor een sterk trainingshoofdstel gaan van goede kwaliteit, meestal is dat Engels leer. Onderlegde spullen is puur voor als je het mooi vindt, heeft niets met kwaliteit te maken, dus koop gewoon wat je mooi vindt.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 22:05

Bij een haf vind ik het altijd wel mooi om een 'grover' hoofdstel te hebben. Dus met brede bandjes, en een brede neusriem.

Bij de haf die ik een tijd had gereden, had ik een bruin hoofdstel, met ook bruin onderlegd. Een brede neusriem, en prachtig mooi onderhouden zodat het leer mooi glom. Het hoofdstel had koperen gespen, echt geweldig mooi was dat en het stond prachtig bij de haflinger-kleur. Het hoofdstel was van die mensen, maar ik denk wel dat het een duur ding is geweest. Merk weet ik niet meer. Ik dacht dat het Prestige was, maar dat weet ik niet meer zeker. Kan ook Passier zijn geweest, in ieder geval een merk dat met een P begint.
Maar als je een zwart zadel hebt, dan is het niet zo mooi. Het mooiste is het als je dan ook een zadel hebt in diezelfde kleur, en alle dingen zoals spoortjes, beugels, enz. ook in koper kleur hebt. (Margreet heeft dat volgens mij, zie foto's in haar profiel, echt mooooi!).

Let vooral op de leer kwaliteit. Het leer moet soepel zijn, en nergens schilferen. Maar goed onderhoud is minstens net zo belangrijk!