ik rij denk ik al een jaar of 4 met mijn bustrens. Hij wordt wel elke keer na het rijden afgespoten, zodat hij netjes is. En hij is nog steeds prima! Ik weet niet hoe het materiaal maar het heeft een zilver kleurtje :+
Bijna alle bitten die ik hier heb zijn al een paar jaar oud. Ik heb van de zomer een bitje geleend van mijn instructrice, zij had hem al toen ze nog pony reed. Die was dus echt oud, maar helemaal mooi nog.
ik rijd zelfs af en toe nog met het bit van mn moeder, die zij vroeger jaren gebruikt heeft. alleen het rubber bitje (een stuk rubber, met 2 ringen meer niet) was kapot na de 5e keer, maar goed bitje van 8 euro.
bij onze club ligt er een grote collectie bitten en die bitten zijn zeker ouder dan 25 jaar ziet nog heel erg mooi uit, alleen is ze zwart geverfd en dat vind ik erg jammer...
Denk dat ik ermee doe tot dat ik er de rest van me paard zn leven mee kan doen. En morge ga ik een show bit kopen denk dat ik daar mee doe tot ik er op uitgekeken ben....... Als je er beetje zuinig op ben lijd da spul niks denk ik.
Ik heb zelf ook een x een bit gehad dat na 2 jaar kapot was. De ring was open gegaan... en als ik niet oppaste doorboorde die opgesprongen ring gewoon de lip van mijn paard.
Als je het gewoon steeds controleert, dan kun je het meestal gewoon járen gebruiken
S&K heeft bitten van een koperlegering en die zijn na een jaar versleten. Maar verder, gewone RVS bitten gaan wel 15 jaar mee. Hoe het met argentaan en augirgan bitten zit weet ik niet. Ik heb het idee dat argentaan wel sneller slijt dan RVS en aurigan. Ik heb wel eens een versleten argentaanbit in m'n handen gehad. Dit bit was overigens niet van mij, ik weet ook niet hoe oud het bit al was.