Doorrij problemen bij mezelf, tips nodig!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lalagiph

Doorrij problemen bij mezelf, tips nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 23:45

Ik vind het moeilijk om over te praten maar hopelijk zijn er meer mensen met dit probleem....
Ik heb vaak na het rijden een geschaafde je weet wel. En ik denk omdat het daarbeneden een beetje te groot geschapen is, als je begrijp wat ik bedoel?
Wie heeft hier ook last van en wat kan je eraan doen?

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:47

je moet met een fietsbroek eronder rijden
dat zijn die broeken met een zeemvel erin
of speciale onderbroeken
of een westernzadel

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:49

Heb je toevallig een zadel met een diepe zit? Ik ben om dat probleem overgegaan op een zadel met een vrij platte zit en heb nergens meer last van! Heb hetzelfde probleem als jij daar onder haha. Je kan als je geen ander zadel wilt kopen ook een gelpad of lamsvel(een echte!!) OP het zadel doen. Helpt ook wel redelijk maar een plattere zit is echt het enige dat meteen helpt!

Dabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:51

Een schaapje op je zadel helpt zeker weten! Ik had er met mijn vorige zadel ook wel last van (meestal op buitenrit) maar nu ik een wintec heb, die ruimer is, heb ik er geen last meer van.
Op mijn vorige zadel had ik dus een schapenvachtje heerlijk!

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:52

Ik heb juist profijt van zadels met een zachte, diepe zit! Op mijn eigen paard heb ik er geen last van, maar wel op mijn bijrijdpaarden en idd altijd met buitenritten (lees langer dan 45 min rijden). Heb daarom nu speciaal ondergoed ervoor gekocht en dat werkt goed. Iemand zei ooit: zonder onderbroek, maar wel met panty rijden, maar dat werkte niet voor mij.

Wat ook wil helpen is je billen (of de gevoelige plekken) insmeren met calendula-olie of zalf.

En ik vind het niet stom, maar juist goed en dapper dat je dit topic opent, want er zijn vast heel veel mensen die er last van hebben!

Succes!

lalagiph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 23:55

pffffffffff ik ben blij dat er reacties zijn. Bramblerose schrijft dat ze speciaal ondergoed heeft gekocht. Waar koop je dit?

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:56

jep me 2.
Ik doe altijd een strakke boxershort aan!
Dan heb je geen randjes..

Gewoon bij de Hema ofzo!!

Karl66

Re: Doorrij problemen bij mezelf, tips nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:58

Had er ook last van, heb onderbroeken met van die langere pijpen gekocht en nergens meer last van

ankem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 08:08

De action verkoopt momenteel ook boxers die naadloos zijn en lekker van microvezel zijn. Vind ik heel prettig zitten.
Ik had er veel last van met mijn Kieffer zadel met diepe zit. Heb nu een Klimke zadel met een iets minder diepe zit en geen problemen meer.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 08:21

Bij divoza heb je echt van die speciale rij onderbroeken Kijk maar eens op www.divoza.nl Ze voorkomen doorrijproblemen

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 09:05

wat je zegt is een goed idee

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:07

ik heb weleens fietsonderbroeken bij de Aldi gekocht voor een paardrijvakantie. Is goed bevallen!

Thuis draag ik met rijden meestal wel onderbroeken met pijpjes. Dan gaat het niet "snoeren".

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:30

Voor enduranceruiters is een speciaal soort rijbroek ontwikkeld, de Caroussel rijbroek. Equestrian Nomads verkoopt ze oa. Deze rijbroeken hebben een vulling in het kruis (bij wijze van grapje worden de broeken daarom ook wel 'pamperrijbroeken' genoemd) en bij de knieen. Het ziet er niet erg elegant uit, maar is dé oplossing als al het andere (speciaal ondergoed, lamsvel, etc) niet helpt. Ook de polstering bij de knieen is erg prettig trouwens, op lange ritten.

joss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 14:58

Ligt je zadel wel goed op je paard? Mischien ligt je zadel wel te ver achterover , dan rijd je met je *piep* tegen de boom van je zadel.

wyko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 15:10

Ik heb er ook wel een last van. Maar sinds ik naadloze boxers heb, (strak) ook gekocht bij de HEMA gaat het goed.

maxxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:01

Je kunt een speciale gelpad op je zadel leggen tegen doorrijden. Of een goede rijbroek met een extra stuk leer op je zitvlak.

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:36

Misschien moet je ook proberen om je bekken wat meer naar voren te kantelen zodat je meer op je kont gaat zitten?