groot rijbewijs

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Zep

groot rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-02 14:57

Wie van de bokkers heeft hier recentelijk een groot rijbewijs gehaald (janna?) en hoe heb je dat gedaan? Ik moet er aan beginnen namelijk, en zit me af te vragen of ik het met losse lessen of zo'n verkorte cursus zal gaan doen. Qua prijs ontloopt het elkaar niet veel geloof ik.

En hoe zit het met de theorie (chauffeursdiploma)?

Ik zou graag julie ervaringen horen, ook hoe lang je er over hebt gedaan etc.

alvast bedankt!

dressuurinstructie in Overijssel, mail voor meer informatie: louise@equimotion.nl

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 16:27

Ik heb ongeveer 45 uur gereden, denk ik...
Je moet in elk geval je theorie certificaat verkeer halen (is 1 jaar geldig). Als je binnen dat jaar ook nog je theorie voor goederenadministratie haalt en voor techniek, kun je die drie certificaten inwisselen voor een Chauffeursdiploma.

Zonder chauff diploma mag je wel een vrachtwagen rijden, maar slechts tot 7,5 ton. Of... je moet een ontheffing aanvragen. Bovendien mag je zonder chauff diploma geen spullen van iemand anders vervoeren.
In jouw geval altijd handig om je chauff diploma te halen, denk ik, ook omdat het niet echt moeilijk is. Admin is vooral leren, techniek vooral snappen. Verkeer is gelijk aan die van de auto, alleen moet je echt precies weten hoe hoog, lang, reed enz alles mag zijn. Kleine details dus.
eeen beetje taaie kost, maar ja...
Volgens mij is nu alles weer met meerkeuze vragen, maar toen ik examen deed, was alles nog mondeling.

Als je geld genoeg hebt, zou ik een verkorte cursus doen, en dan elke dag een 2 uur rijden of zo. dan blijft alles een beetje hangen.
Voor theorie heb ik alleen voor techniek lessen gevolgd, verkeer en admin heb ik uit het boekje geleerd, en gewoon in een keer gehaald. Techniek lessen was dus zonde van mijn geld, aangezien die man niet eens tot de helft van de stof kwam in die lessen. Mijn advies dus, gewoon alles zelf leren, en in 1 keer slagen Haha! .

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie