Hoe zien jullie buitenstallen eruit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jessica23

Hoe zien jullie buitenstallen eruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 19:10

Kunnen ze de buren zien, of alleen als ze naar buiten kijken. Ik denk dat ik mijn paard naar een buitenstal verhuis. Nu trapt ze met het eten steeds tegen de wand met haar benen i.v.m de buurman.
Ze komt dan in de laatste buityenstal. Kan de buurman niet zien alleen als ze naar buiten kijkt denk ik. En ze kijkt over het land.

Zal ze zich daar prettig voelen. Ik heb het idee dat ze nu in de binnenstal heel sip en depri is.

Jessica

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:14

Hoe meer een paard kan zien van zijn soortgenoten, hoe gelukkiger hij er van wordt. Een paard is een kuddedier en wilt dus graag bij andere paarden zijn. Een beetje een leuk uitzicht is het minste wat je je paard kunt geven...

ArabStables

Re: Hoe zien jullie buitenstallen eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:54

Wij hebben 4 buitenstallen en ik ben er erg tevreden over; ik merk dat onze paarden het erg prettig vinden. Er is voldoende frisse lucht, ze kunnen elkaar allemaal zien en er zitten tralies aan de binnenkant, zodat ze ook in de stallen contact met elkaar hebben.
Het platje waar de paarden op uitkijken is ideaal voor opzadelen, hoefsmid en dergelijke.

Afbeelding

Afgelopen zomer is alles in de verf gezet en opnieuw bestraat

Afbeelding

Afbeelding

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:01

Wij hebben pas 2 hardhouten buitenstalletjes laten bouwen door Kluscostallenbouw. Wij zijn er dik tevreden over. We hebben het zadeldak laten isoleren en er zitten gootjes langs. Tussen de boxen hebben we half hout en half tralies, zodat de paarden elkaar ook kunnen zien. De stalletjes bevallen erg goed en volgens mij zijn de paarden er ook erg blij mee. Ze staan zo vaak naar buiten te kijken!!!!

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 23:39

Hoi,

Maar ik denk dat bij mijn paard juist het probleem is dat hij er niet van houd een paard naast zich. Bij de vorige eigenaar stond hij ook in een stal waar hij alleen iemand kon zien als hij naar buiten keek. En daar ging zelfs sávonds de bovendeur ook nog dicht. Wat ik absoluut niet goed vind.
Maar deze stal heeft dus geen binnentralies waardoor hij de buurman ziet, een stal verder wel maar die zijn bezet. Hij kijkt dus wel uit over het land richting de manege.
Bij de vorige, vorige eigenaar heeft hij ook even in een binnenstal gestaan, maar toen hadden hun het idee dat hij wegkwijnde. Het was wel een nieuwe stal , dus kan ook de overgang nieuwe stal geweest zijn. Toen hij daar naar een buitenstal verhuisde was het weer goed.
Toen ik hem net had stond hij tijdelijk in een buitenstal en daar vond hij het wel leuk. Maar dat was weer een andere plaats dan waar hij nu zou komen. Van de zomer stond hij dagen nacht buiten en sinds oktober dus in de binnenstal.

Hoe zie je dat je paard het in een binnenstal het niet leuk vindt, want het moet niet zo zijn dat ik hem verhuis naar een buitenstal en dat hij dat ook niks vind. Sorry voor het lange verhaal, hoop dat jullie het nog snappen .

Jessica

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 23:40

ArabStables schreef:
Wij hebben 4 buitenstallen en ik ben er erg tevreden over; ik merk dat onze paarden het erg prettig vinden. Er is voldoende frisse lucht, ze kunnen elkaar allemaal zien en er zitten tralies aan de binnenkant, zodat ze ook in de stallen contact met elkaar hebben.
Het platje waar de paarden op uitkijken is ideaal voor opzadelen, hoefsmid en dergelijke.

Afbeelding

Afgelopen zomer is alles in de verf gezet en opnieuw bestraat

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er supermooi uit. Jes

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:45

onze buitenstallen! 2 jaar geleden nieuw gebouwd.
de paarden kunnen elkaar binnen door de tralies zien.
in de bovendeur zit onbreekbaar glas. deuren, ramen en binnenwand zijn van corton
Afbeelding

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:47

in jou geval zou ik mijn paard ook verhuizen naar die buitenbox die jij omschrijft! mijn pony heeft ook een hekel aan soortgenootjes bij het eten en vliegt op de ander af ookal kan ze ze toch niet bijten...ze trapt tegen de muur en allemaal van dat soort dingen... staat nu gewoon veel rustiger sinds ze haar buurman alleen maar ziet als ze haar hoofd naar buiten hangt! paarden kunnen dan kudde dieren zijn maar mijn pony wil gewoon prive haar eten opeten

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:48

het kleine stalletje dient als geitenhok.
de shet staat in een zelfgebouwde schuilstal.
de geiten kunnen erop klimmen!
Afbeelding

RockyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:52

Bij ons kijken de paarden naar elkaar en ze kunnen ook als ze opzij kijken zien wie er langslopen enz. Het zijn 8 stallen, dus 2 rijen van 4.

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 00:19

Hm, een grote stal en een wat kleinere voor de shet, verder altijd buiten

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 02:11

Hier een foto van onze buitenstallen. Aan de voorkant zitten twee luiken, die los van elkaar dicht kunnen, maar eigenlijk altijd open staan. En aan de binnenkant zitten ook tralies zodat ze direct contact hebben. Ze kijken lekker uit over de bak en weiden.

Afbeelding

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 10:51

wij hebben een niet al e luxe maar goed gebruikbare stal voor 2 paarden de boxen zijn elk 2,5 bij 3 m en er is een deur bijde stallen hebben een raampje naar buiten en tussen de stallen zit een scho van on 1.20 m hoog de paarden kunnen elkaar ook aanraken!

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 11:35

Zo ziet het bij mijn verzorgpony eruit. Het zijn 2 buitenboxen naast elkaar. Ze kunnen elkaar alleen zien als ze naar buiten kijken.
Afbeelding
(op de foto is niet geveegd, dus kijk maar niet naar de rotzooi!!

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 11:43

Mijn vorige paard stond op een pensionstal buiten, van binnen had hij een dichte stal omdat hij niet met stof in aanraking mocht komen, hij kon dus niet zo naar de buurman kijken, alleen als hij zijn hoofd naar buiten deed, daat had hij ook nog één overbuurman.
En verder uitzicht over de weilanden, wat hij héérlijk vond, dan stond hij met zijn neus in de lucht te snuifen naar de lekkere wind die over de weilanden aan kwam waaien!
Nu heb ik mijn paardjes aan huis staan en hebben ze buitenstallen met uitloop waar de deuren altijd van open zijn, echt ideaal!
Maar jou paardje vind het misschien wel lekker om rustig in een buitenstal te staan, als hij dan van buiten maar wel naar de andere paarden kan kijken.
Soms is een binnenstal heel druk met paarden die rond voertijd helemaal crazy worden, ook is een buitenstal frisser en gezonder!
Oja, in mijn profiel kun je wel zien hoe mijn paardjes nu wonen!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 13:22

Wauw, ArabStables Supermooi zeg!!
Afbeelding

Dit is een foto van onze stal, sorry dat 'ie zo onduidelijk is.. Mijn paardje staat alleen, maar we hebben wel twee stallen (voor evt. een ander paard.) De stallen zijn zo gebouwd dat de deur schuin is en ze dan naar elkaar zouden kunnen kijken..

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 13:33

Maar ik twijfel nog steeds of ik hem moet verhuizen. wat zouden jullie doen. Hij trap alleen met het eten met de achterbenen tegen de wand. Als ik sóchtends kom dan staat hij met de kont naar de deur richting de buitenstaldeur te kijken. Volgens mij ziet hij ook te veel, heeft aan 2 kanten buren en tegenover staan er 2. De drollen zijn vaak ook helemaal door de stal heen gemaaid.
En wat ik vervelend vind is dat hij niet lekker met zijn hoofd over de staldeur heen kan hangen omdat daar tralies zijn.
Mijn andere paard is altijd heel attent als ik kom dan staat zijn hoofd gelijk omhoog. Maar mijn andere staat dus heel sloom met de kont naar me toe. Als ik aan kom komt ze wel naar de deur.
Als ik d'r uit het land haal kijkt ze wel op.

jessica

EquineNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:47

Bij ons kunnen de paardjes lekker naar buiten kijken, er is voldoende te zien. Ze kunnen alleen binnen in de stal niet met elkaar communiceren of elkaar zien, er zitten namelijk geen tralies maar een houten muur. Ik weet dat dat niet ideaal is maar zo zijn de stallen gebouwd. De paardjes gaan wel elke dag met elkaar de wei in. Ze hebben dus wel dagelijks contact met elkaar.
Naar mijn idee zijn de paardjes tevreden over hun huisvesting. Ik heb zeker niet het idee dat ze depri zijn ofzo.
Hier nog twee foto's:

Afbeelding

Afbeelding

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:53

Ik ben ook erg blij met onze stallen en zal de complimenten aan mijn vader doorgeven! Hij heeft de stallen zelf gebouwd

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:05

Dat zou ik zeker doen ArabStables!!!! Wow!!!! Echt supermooi!!!
Bij ons kunnen de paardesn elkaar via 3 kanten zien, om het zo maar ff te zeggen. Tussen de stallen zitten tralies, dus ze kunnen aan elkaar ruiken enso. Binnen zjn de stallen ook helemaal open, dus kunnen ze overal met hun hoofd over heen hangen en ze hebben ook nog een geopende bovendeur aan de buitenkant. Deze gaat bij erge vries of storm wel dicht.

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 17:58

Maar wat zouden jullie doen wel of niet verhuizen naar een buitenstal

Jes

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:07

Gelieve in dit topic geen foto's meer te plaatsen.
Alleen de links naar foto's die dan als aanvulling op een tekst fungeren.