Ik heb Quick-Outs, vind ik hele fijne dingen, ben een enkele keer van mijn paard gevallen, en al die keren klapte de beugel aan de betreffende kant open. Kost wel wat (80 à 90 euro) maar zijn verder wel super beugels. Ook fijn is dat ze iets breder dan normaal zijn.
Aan mijn westernzadel heb ik Side-Steps hangen, is ook hetzelfde idee.
Over die Safestyle beugels was onlangs weer een topic op VMR met ervaringen daarover, zal even kijken of ik m terugvind --> viewtopic.php?f=13&t=500845&hilit=
Als je op mijn naam zoekt vindt je ook een topic over verschillende soorten veiligheidsbeugels. Misschien heb je daar ook wat aan. Ik ga in ieder geval binnenkort die Quick-Out beugels kopen.
Ik heb er met zo 'n elastiekje en ik heb nergens last van. Vaak hoor je van: 'Dat stiekje gaat steeds los'. Heb ik dus geen last van. (Zelfs zonder stiekje is geen probleem.)
Ik rijd nu nog met gewone, maar ben ook van plan over te stappen op veiligheidsbeugels. Wat voor ben ik ook nog neit uit, maar denk safe-style of quick out, kost wel wat, maar dan heb je denk ik ook wel wat. (al helemaal voor je eigen veiligheid, heb ik er wel wat voor over )
Ieder zo zijn eigen mening over elke veiligheidsbeugel. Het gaat erom wat je zelf fijn vind,en wat je zelf qua geld uitgeven wil,en natuurlijk: wat je zelf het veiligst lijkt.