Dank je wel voor de tips
Het is nu wel zo, mijn paardje is vrij koel in het hoofd, ze heeft geen schrik van plastic zakken en over een zeil heeft ze ook al gelopen... Ze is wel opgewonden, maar begint niet als een halve zot rond te springen...
Ze heeft alleen wel erg veel schrik gekregen voor ezels... Ging laatst met der een wandelingetje maken en ze schrok zich te pletter toen we enkele ezeltjes in een wei passeerden.... Erg vreemd wel, want ze heeft daar al vaker gelopen en die ezels staan er al lang en toen had ze geen schrik! Hoe krijg ik die plotse angst nu weg? Ze was toen zo opgewonden en schrikkerig dat ze plots van alles schrik had en ze raakte de grond amper met der hoefjes, zo opgewonden was ze. Erg mooi om te zien, maar niet leuk om er naast te lopen!
Verder nog iemand tips??? Ben nu een klein beetje bezig met 'vrijheidsdressuur', vooral stemcommando's zoals 'stap', 'draf', 'ho', 'achter' en 'kom' ben ik aan het aanleren en sommige kent ze echt al goed. Maar ja na een tijdje begint ook dit haar te vervelen...