rijden zonder zadel....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 22:34

Hoi Aglaranna, Kanjer is 9 jaar. Het is zo'n poepie!!! Ik heb echt een betere zit gekregen van het zonder zadel rijden. Ik doe nu echt alles zonder zadel: springen, dressuren, buitenrijden, crossen. Soms heeft Kanjer echt een klooi bui en dan gaat hij steigeren (recht omhoog joh! Party!! ) en bokken maar gelukkig kan ik ook zonder zadel goed blijven zitten. xxx Roos

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 22:51

ik heb vandeweek twee dagen zonder zadel gereden nou ik voel me kont nu nog *LOL*

maar was wel heel erg leuk
en inderdaad je krijgt er wel een betere houding van Party!!

Rachel
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: you

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 22:56

Paarden vinden het lekkerder als je zonder zadel rijd denk ik. Das toch wel natuurlijker. Ik rijd ook het liefst zonder zadel omdat ik dat veiliger vind. Je kunt er zo afglijden in nood en als het paard wegvliegt kunnen er geen rondzwingende beugels verstrikt raken ...

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 14:10

precies! Daarom rij ik altijd zonder zadel omdat ik een keertje ergens achter ben blijven hangen met mn beugel en er toen keihard van af ben gekletterd Verdrietig . Vanaf toen rij ik liever zonder zadel. xxx Roos

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-01 17:21

knap zeg!

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-01 17:23

Oh, roos, onze fjorden smijten hun achterste ook maar al te graag eens uit wanneer ze vrolijk zijn! Hyper!
Hoelang heb je kanjer al?

Dat denk ik ook rachel!

liefs,

Aglaranna

-xxx-

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 18:49

Ik verzorg Kanjer nu 5 jaar Party!! . Hij is zooo lief. Ik heb 2 jaar op een manege gereden maar ik vond het daar niet meer leuk. Toen las ik op een dag een advertentie in de krant over een fjord: Kanjer dus. En vanaf toen ben ik Kanjer gaan verzorgen en ben gestopt op die manege. Kanjer is nu 9 dus ik doe hem al vanaf zijn 4e jaar. Echt leuk! Haha! !! xxx Roos

HeleenH
Berichten: 78
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 21:49

Hoi, de eerste 2 jaar dat ik mijn Yslander had was ik heel bang om te vallen. En dat gebeurde dus ook regelmatig doordat ik zo gespannen zat, benen optrekken enzo, handen erg hoog, voorover zitten. Na een workshop bij de Eenhoorn in Zutphen heb ik een klein jaartje priveles gehad. En ik begon toen met zitlessen zonder zadel en het was eerst vreselijk! Ik vertrouwde mijn paard niet en durfde zijn dikke manenbos echt niet los te laten. Totdat ik erachter kwam dat als ik mijn evenwicht verloor of heel bang werd (echt paniekaanval met gillen) dan ging hij stil staan en keek dan om wat er was. Nu rijd ik eigelijk altijd zonder zadel, want ik heb geen fijn zadel meer. En zelfs als hij gaat bokken blijf ik nog zitten! Zelf kan ik het ook nog niet echt snappen, hoor. Maar ik vind het nu heerlijk om te rijden en ben bijna niet meer gespannen. Misschien komt dat ook omdat je zonder zadel veel eerder voelt wat er gaat gebeuren. Maar ik raad iedereen aan: NEEM ZITLES ZONDER ZADEL!!! Voor deze lessen reed ik ook al 18 jaar! Doei en iedereen veel plezier!

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 22:23

Ik vind het allemaal heel leuk klinken van jullie maar er wordt toch wel gepraat over IJslanders en Fjorden e.d. die over het algemeen weinig schoft hebben.

Maar mijn Westfaler heeft een akelig hoge schoft dus dat zit voor geen meter!!!
Ik rijd dus ook nooit zonder zadel.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 22:27

een tinker heeft ook geen hoge schoft maar de rug van Sya is nog niet zo gespierd dus dat zit ook niet zo lekker Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 08:13

He Fitz, ik rijd op een gelders type, Isolda dus. Op zich heeft ze niet een gigaschoft, maar wel even net wat meer als een fjordje. Gelukkig heeft ze geen uitstekende ruggegraat, dat scheelt. Als ze dus geen rare dingen uithaalt, kan ik het schoft wel ontwijken *LOL*
Ze gooit wel redelijk hoog op, maar door diep te zitten en mijn onderbenen af te steken is dat geen probleem.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 09:31

Robin rijd super fijn zonder zadel, zit je best vast, en hij heeft ook niet echt een hoge schoft, zijn rug is dus ook niet echt doorgezakt maar hij is toch al weer 21. Alleen wat niet echt handig is, in de winter als ik zonder zadel ging rijden ging hij altijd heel hard rennen en bokken, hihi *LOL* maar ben er nog nooit af gevallen zonder zadel Haha!

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-01 17:31

hey roos, amaai, al vijf jaar!!
Ik heb ook eerst een aantal jaren op een manege gereden, maar daar was eigenlijk niets aan.
Ofwel is je paard gewend de anderen te volgen en leert dus enkel de ruiter die vanvoor het rijtje rijdt iets bij, ofwel zetten je ze op een ongenietbaar paard.
Dus, hop met de pony's en paarden buiten, dan leer je pas iets bij denk ik.
Op een brave pony mee buitenritten maken en dan na een jaartje kan je eventueel overschakelen naar een iets 'heviger' pony/paard.

Enfin ja, ff mijn mening Haha! Party!! Haha! (heb al kritiek gekregen op deze site dat ik dat teveel doe, maar kom Party!! )

veel groetjes en liefs!!

Aglaranna

-xxx-

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 17:35

Hoi Aglaranna! Heb je ook wat foto's die je hier kunt plaatsen van jouw Kanjers??? Ik ben zo benieuwd!!! xxx Roos

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 17:39

Over zonder zadel rijden gesproken: hoe klimmen jullie allemaal op je paard? Bij gebrek aan stabiele dingen die ik als opstapje kan gebruiken ben ik nu (nog) afhankelijk van een ander, om me een voetje te geven. Wordt dus lastig als er net ff niemand beschikbaar is. Ik vraag me af of ik ooit zo handig word dat ik zo op m'n knollie spring. En ik heb vroeger nog wel gevoltigeerd (toen ging het dus wel, maar is al wat jaartjes geleden...)
Sandra

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 17:41

Kanjer is 1.54m en daar kan ik gewoon op springen dus dat is geen probleem Lachen xxx Roos

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-01 17:44

Naast de weide is een grasberm, daar klauteren we dan op om van daaruit op ons paard 'plaats te nemen' Lachen Lachen

Amaai roos!! Ik zou daar niet direct al te elegant op geraken Party!! Party!! !

groetjes!

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-01 17:46

wel roos, wij hebben geen scanner, maar heb wel een foto op de computer staan van een fjord van vrienden, ik kan die is proberen door te sturen naar je?
Om eerlijk te zijn zou ik wel niet direct weten hoe ik dat hier bij dit bericht zou kunnen krijgen...

groetjes

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 17:46

Mij lukt het nooit om op Robin te springen, het is me een keer gelukt met aanloop en toen had hij een singel om waar ik me toch stiekem omhoog aan kon trekken *LOL* maar mij lukt het echt niet.. zo'n grote knol van 1.55 lukt mij dus nooit he Lachen en als ik robin laat staan en wil een aanloop nemen is het.. HUH? Waar is Robin nou weer? Verward *LOL*

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-01 17:48

ik kan me de situatie levendig inbeelden nathalie! Party!! Party!! Party!!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 18:00

Hoi
Op Mickey rijd ik bijna altijd zonder zadel, omdat ik vroeger geen zadel voor haar had. Nu wel, maar nu ben ik er al zo aangewend om zonder zadel te rijden, dat ik dat net zo makkelijk vind als mét.
Karin reed ik ook vaak zonder zadel. Ook heb ik een barebackpad. Die zal ik voor m'n nieuwe pony ook wel gaan gebruiken, aangezien ik nog geen zadel voor haar heb! Party!!

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-01 18:12

hey maaike!
wat is een barebackpad?
(ben van België *LOL*

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 18:15

Barebackpad is geen nederlands hoor, Aglaranna! Is dat niet zo'n soort zadelvormig ding van stof die best zacht zit met een singel eraan, en je hebt ze ook met beugels? Verward of ben ik nu weer heeeeeeeel blond bezig? Verward Schijnheilig *LOL* Lips are sealed

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-01 18:18

ah, ja, dat kan goed zijn!!
bedankt nathalie!! Lachen Party!! Lachen

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 19:42

Onze Arabier rijd ik nog wel eens zonder zadel in de bak, maar Muzefee (KWPN) absoluut niet. Ik heb laatst zonder zadel een tijdje gestapt, maar daar blijft het wel bij. Op haar rug kun je gewoon niet normaal zonder zadel rijden. Bovendien heb ik een heerlijk zittend dressuurzadel... Haha!