rijden zonder zadel....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-01 21:21

oh ja, een dressuurzadel zit ook wel goed!
Heb dat onlangs eens mogen uitproberen, zalig, maar ik opteer toch nog eerder voor een westernzadel Lachen Party!! Lachen

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 21:35

Hoi aglaranna

Een barebackpad is een soort dekje met een singel eraan. Je rijdt dan als het ware zonder zadel, maar het oppervlak is minder glad dan de rug van je paard, dus je blijft veel beter zitten! Je kan er eventueel ook beugels aan doen. Ik zelf heb die van Pat Parelli, ideaal! Hij blijft keurig liggen. Het zitvlak is van suede zodat je heel stevig zit. Ik ben er nog nooit vanaf gevallen, ook niet als een paard gek deed! Haha!

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-01 21:37

ahzo, dank je maaike!!

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

Rachel
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: you

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 21:21

Hey Roos ( bietje late reactie Haha! ) Je had zekur de schrik van je leven toen of nie ?? Ik heb altijd een angst voor dat soord dingen, gelukkig ben ik nog maar een x van mijn Aris gevallen, hoewel ie soms zooooow weird kan doen *LOL*

O yeah ... If you don't like me, sue me ...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 23:33

Zonder zadel rijden is en erg leuk om te doen en erg goed voor je houding en zit. maar voor een paard is een zadel veel prettiger omdat die de druk beter verdeeld. De zadels zijn niet alleen voor de mensen uitgevonden maar ook voor het paard.

Moet het natuurlijk wel een goed passend zadel zijn he?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

vlekkie13
Berichten: 37
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 23:36

ik denk dat een paard zonder zadel wel fijner vindt maar zelf denk ik niet of dat veilig is. je kan er dan sneller vanaf vallen. Clown

Rachel
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: you

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 23:56

jah, das een kwestie van oefening ( kun je nog es lache Haha! ) maar ik vind het tog wel veiliger omdat je in geval van nood makkelijk van de rug kan glijden zonder in de beugels verstrikt te raken. Stel je eens voor dat dat gebeurd : pony slaat op hol, voet blijft in de beugel haken en je word helemaal meegesleurd ... Brrr, alleen die ged8e al Scheve mond\

O yeah ... If you don't like me, sue me ...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 23:58

Als je vaak genoeg rijd zonder zadel dan 'vind' je je zit wel. Ik heb zelfs gesprongen tot 80cm. Maar toen voelde ik ineens die schoft toch wel hihi.

Ik vind het heel erg leuk om te doen. Zonder zadel lijkt het net of je veel meer contact hebt met je paard.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 09:41

Ja, zo lijkt het inderdaad Heike. Je voelt alles veel duidelijker aan. Ik vind het helemaal het einde als ik zonder zadel bij de strandsduinen omhoog galopeer. Je voelt dan inenen hoeveel kracht en spieren een paard heeft. Dan voel ik me de koningin te rijk dat ik met zoveel kracht vriendjes ben!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 10:25

Jantina, dat je dat durft...

Ik stap echt nooit op mijn gladde dunne bloedpaardje, en al helemaal niet buiten.....

Zucht, ben ik nou een schijterd of zijn jullie allemaal zo dapper?
Op pony's durf ik wel zonder zadel hoor!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 11:26

Rieja, Isolda is niet een heet bloedpaardje, ook al kan ze er soms wel een potje van maken hoor! Ik doe dit soort dingen dus ook alleen als we samen een goede dag hebben, die voor de veulenstop steeds vaker voorkwamen! Alleen als zij rustig was en ik een stevif gevoel had.
Moet wel zeggen dat naar mate ik meer en meer zonder zadel ging rijdenhet steeds makkelijker ging. Ik reed bv. soms wel 3 uren achterelkaar op een dikke haf zonder zadel. Ik kon er bijna in kleermakerszit op zitten. Op de rijstal heb ik alle paarden zonder zadel gereden, meestal als we ze naar het land brachten. En stiekum in galop door de duintjes.
Maar als Isolda een gekke bui heeft kom ik niet verder dan een sukkeldrafje!

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 16:50

Hoi Rachel! Ik schrok me idd dood!!! Ik reed gewoon langs de bakrand en ineens steekt er een plank in mijn beugel (het hek is nogal verrot) Ik had het niet door totdat ik ineens het hele hek achter me aan trok. Kanjer schrok zich dood want die wist niet waar het vandaan kwam. Hij draaide zich heel snel om maar mijn voet die kon niet uit de beugel en toen ben ik er op een heeeele rare manier afgevallen Huilen . Mn hele knie deed pijn van de draai die ie moest maken. Alles deed pijn. Ik schrok zoo erg. Maar wat wel SUPER!!! lief was Lovers , was Kanjer die zich helemaal lam schrok toen ik zag dat ik eraf gevallen was. Hij stond meteen stil, kwam naar me toen en ging aan me snuffelen Lovers . Echt lief!!! Maar ik was echt geschrokken! Vandaar dus dat ik liever zonder zadel rijd.
xxx Roos

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 16:23

Ja Heike, van dat contact lijkt me ook wel!
Je bent zo meer één met je paard, bij wijze van spreken...
Is een zadel echt aangenamer voor het paard wanneer het goed past??
Verdeelt een westernzadel de druk beter dan een engels zadel?

Groetjes,

Aglaranna

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 16:25

Oh roos!! Wat lief van Kanjer!
Dat is inderdaad Lovers bij jullie *LOL*
Toch niet teveel pijn gedaan hoop ik?!
Greetz!
Aglaranna

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 16:40

mn knie was verdraaid dat deed wel pijn maar die lieve Kanjer maakte alles goed!!! xxx Roos

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 21:44

Gaan jullie wel eens nbokjespringen op jullie paard? Ik wel op mijn Shet Haha! .Als hij gras mag eten vind hij alles best. Dromen

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 21:50

Op Beau ( Shet) kan ik heel goed rijden zonder zadel maar ik deed ook eens een wedstrijdje met andere Shetten zonder zadel en hij bokte alleen maar. Toen gleed ik er wel af Haha! . Pjelk (Fjord) zit heel lekker zonder zadel maar niet zo stevig. Omdat hij heel ronde en dik is glij ik er vrij snel af en meestal issie ook een beetje erg snel dus dan neeem ik toch maar even een beugelriem om zijn hals erbij.

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 21:52

Je knie verdraaid???!
Amaai, ocharme toch!
Maar ja, dat zal wel dat hij het goedgemaakt heeft, alleen al die lieve fjordenhoofden Knipoog

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 21:55

Wel Melien, Marit een fjord van ons is ook nogal 'rond', wij dragen lederen chaps wanneer we op haar rijden zonder zadel, dat geeft een goede houvast, je zit veel steviger en in de winter is het nog eens lekker warm!
Ze zijn wel prijzig, maar het is de moeite waard ervoor te sparen!!
Groetjes,

Aglaranna

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: s0173957 en 37 bezoekers