reactie op fietsen met paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

reactie op fietsen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 12:00

Als ik de berichtjes over fietsen met paard lees, gaaf dat zou ik ook graag willen gaan doen. Hoe hebben jullie dat geoefend? Ik heb wel een beetje schrikkerig paardje en kan snel heet worden. Hebben jullie tips om dit te gaan oefenen? Ben nl bang dat als hij schrikt zich lostrekt of aan de kletter gaat.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 12:42

Ten eerste kan je -als je begint met dit te trainen- het beste een fiets met een terugtraprem hebben, zodat je je handen vrij hebt voor je pony/paard.

Echt oefenen heb ik nooit gedaan, gewoon geprobeerd. Zorg wel dat jij met je fiets tussen tussen je pony/paard en het verkeer in rijdt.

Isabeau kan ook flink heet zijn, ik fiets daarom ook alleen met hoofdstel en pak haar de eerste paar 100 meter flink kort. Als ze wat ontspannender is kan ik haar wat langer laten.

Je kan niet oefenen op het feit dat je pony misschien eens schrikt of opzij springt, maar zoals in het andere topic al werd gezegd door iemand, mag je pony aan de hand ook niet bovenop je springen!

Gewoon proberen dus. En anders probeer je het de 1e paar keren met iemand op de fiets, jij achterop en dan hou je zo je pony vast.

Succes!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 13:44

Ik weet niet of je ook op je pony rijdt, maar anders 1 iemand er op, en iemand anders er langs fietsen.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 14:52

Je moet eerst je pony aan de hand vertouwen, dus geen getrek oid. maar gewoon jou volgen. En denk je een keer als je op je fiets zit, goh, daarvan zou ie wel eens kunnen schrikken, dan ga je er dan even naast lopen. Zou wel op rustige weggetjes beginnen. (en neem idd iemand mee, voor het geval dat...)

suc6 Party!!