rijden met mp3-speler?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Dorien_

rijden met mp3-speler?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 16:58

ik wou even weten wat jullie vinden van ruiters die tijdens het rijden naar hun mp3-speler luisteren (met 1 oortje wel te verstaan). Bij ons op stal hebben ze het verboden en ik vind het echt niet leuk, ik reed altijd met mp3-speler in mijn oren en heb nog nooit iemand van de baan ofzo gereden!

Wat vinden jullie ervan? Vinden jullie het kunnen om met een mp3-speler in de oren te paard te rijden?

gebruiker002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:00

ik rijd er heel vaak mee. vind het gewoon fijn door sommige nummers kan ik zelfs ritmischer rijden als je begrijpt wat ik bedoel

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:01

ik doe het soms ook wel eens....
als het stil op stal is en er is geen kip, dan pak ik mn MP 3 erbij....
maar als ik bij anderen in de bak rij, of er komt iemand bij in doe ik hem uit.... dan heb ik wat te babbelen

blessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:02

tjah.. het is (misschien) wel veiliger als je zonder rijd, ik zelf zou zonder gaan rijden maar ik vind dat ieder1 het zelf mag weten wat hij/zij-> doet met of zonder mp3.

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:02

Ik sta vaak op het punt dat te willen doen, maar ik twijfel of er dan niks foutgaat, ivm met erg aandachtvragend paard.. *ook tijdens het rijden..*
Maar zolang je niemand aanrijdt, moet het kunnen toch?

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:03

mmm ik doe het eigenlijk nooit, dan concentreer ik mij niet helemaal meer op het rijden, maar juist op de muziek. wel doe ik het heeeeel af en toe als ik voor de lol een kur op muziek tracht te rijden, of een show onderdeel oefen.

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:11

Waarom hebben ze het verboden dan?
Ik heb hem soms in als ik naar buiten ga, in de bak eigenlijk niet..

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:17

Tijdens trainen in de bak heb ik nooit een mp3. Maar tijdens een lange bosrit is het af en toe wel fijn met wat muziek erbij.

#Ymke#

Re: rijden met mp3-speler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:22

ik zou dat echt niet kunnen, ik moet echt mijn concentratie erbij houden als ik aan het trainen ben, daar kan ik geen muziek in mijn oren bij gebruiken. Een radio in de hoek van de bak lijkt me wel weer fijn, dat is anders dan zo'n ding in je oor.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:22

1 oortje kan toch wel? Kan me voorstellen dat als je beide oortjes in hebt en de muziek knoeperdhard aan hebt, dat het dan misschien link is omdat je niet hoort wat er om je heen gebeurt. Ik deed dat bij Vos wel eens, ik werd er zelf rustiger van en het helpt inderdaad soms om je ritme vast te houden.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:36

Ik heb het een paar keer gedaan, idd om ritmischer te kunnen rijden. De laatste tijd doe ik het eigenlijk bijna nooit meer

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:39

Ik rijd er vaker mee. En dan gewoon dat ik het tempo moet aannemen van de muziek. aangezien ik het af en toe saai vind om alleen te rijden is dit wel fijn!! En het maakt het trainen net weer ietsjes moeilijker dan steeds het rondje rijden en gewoon her en der wat tempowisselingen te rijden. Verder merk ik ook dat ik dan wat langer rijdt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:41

Ik rijd niet met mp3-speler,wij hebben er gewoon een radio staan,maar ik vind het niet erg ofzo,zou het zelf ook zo doen als er geen radio zou zijn!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:56

Ik zo nooit een MP3 speler in doen met rijden. Ik ben met me paard bezig en daar heb ik voldoende aan. Dat ene uurtje kan ik dan ook wel zonder muziek. En je bent toch altijd iets afgeleid met een MP3, dat risico wil ik niet nemen.

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:02

~heerlijk, ik rij er altijd mee
vind het gewoon ontspannend, uiteraard buiten zonder MP#

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:04

hallo

ja dit klinkt misschien erg stom maar altijd met het buiten rijden heb ik mijn mp3 in 1 dopje. lekker zacht maar wel zo dat ik wat mee kan neurjen. heb ik hem niet op dan ga ik als mijn paard ergens van schrikt gelijk boos/ongerust reageren als ik mijn muziek op heb schrik ik er zelf niet van en laat ik hem lekker verder stappen

klinkt vreemd misshien is het ook wel helemaal niet zo maar zonder mijn lekkere muziek kan ik niet.. maar ik wil me niet bedenken hoe het is om met mijn i- pod te donderen... weg geld..

verder heb ik als ik alleen rij ook 1 in

maar op les nooit..

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:05

Ik zal nooit met een mp3 speler gaan rijden. Concentreer me volldig op mijn paard. Dat vind ik ook zo leuk aan paardrijden dat je je even helemaal op je paard kan concentreren en de dagelijkse dingen even vergeten. Bovendien als je een muziekje nodid hebt om paardrijden leuk te vinden geeft je in mijn ogen eigenlijk aan dat je je paard maar saai vindt. Daar vind ik mijn paard veel te leuk voor.

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:06

Ik heb er eerlijk gezegt ook wel eens over nagedacht,
Maar ik houd dan niet mn hoofd erbij,
dus nee ik doe het niet,

Rosalie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:16

Nee, ik rijd niet met mp3speler, en longeer er ook niet mee.
Ik vind het dan oneerlijk tegenover je paard, alsof die je niet genoeg interesseert ofzo.

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:19

ik reed altijd met MP3 maar ik heb een keer mijn mp3 verloren en mijn oordopjes waren niet echt bestand

ik heb ook nooit iemand van de baan gereden. Ik had het zelfs met les op. Niemand doet dat voor de rest bij ons, ik was de enige maar ik doe het nu niet meer omdat ik hem een keer verloren heb

@ Rosalie:

ik vind dit onzin. Natuurlijk concentreer je je het meest op het paard. Het is gewoon fijn om met muziek te rijden. Als je geen audio systeem in de bak hebt (wat wij wel hebben maar nooit aanstaat :S ) is het gewoon een leuke vervanging!

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:48

Ik rijd niet meer daarmee, dat komt ook als ik bij mijn paard ben, dat mijn vriend mee is, en die banketstaaf wel Ik reed er wel vaak mee, echt heerlijk, ik rijd er lekker ritmisch door idd

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:50

ik zou echt nooit met zo'n mp3 speler op kunnen rijden.Ik ben zo bezig met mijn pony en de training wat voel ik en krijg ik fijne reactie op mijn hulpen ik zou de muziek niet eens horen denk ik maar zou ook absoluut hier niet door afgeleid willen worden.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:51

Mijn paardrijden wordt een stuk beter van niet te hard nadenken. Ontspannen is voor mij juist veel belangrijker. Bovendien kan ik me juist heel goed concentreren met een (zacht) muziekje, omdat ik dat minder let op alle andere geluiden om me heen (daar kan ik vreselijk door afgeleid worden of van schrikken )

Kortom, goede redenen waarom ik heel waarschijnlijk juist met MP3-speler zou rijden als ik voor mezelf in de bak zou rijden. Hoewel een gewone radio ook prima is.

Daarnaast is paardrijden voor de meesten van ons toch een hobby? Wat is er dan erg aan dat je niet perfect geconcentreerd en prestatiegericht bezig bent?

Kortom: zo lang het geen gevaarlijke situaties oplevert vind ik het absoluut geen probleem.

Kenay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:09

ik heb het een keer geprobeert maar omdat je natuurlijk alleen maar liedjes erop hebt staan die je leuk vind ga ik meezingen.. en dat is de andere in de bak denk ik niet zo leuk
maar als je bijv een kur op muziek moet rijden lijkt het me heel handig

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:12

op mijn mp3 speler zit een voice recorder daar ga ik m,n proefjes op inspreken dan kan ik oefenen in m,n eentje lijk me wel handig