Hoe kleden in de winter met buitenbak

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

Hoe kleden in de winter met buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 21:13

De vraag zegt het al.
Wat trekken jullie aan in de winter als je alleen een buitenbak hebt.
Ik heb het nu namelijk al koud als ik alleen de paarden al moet binnenzetten

En kunnen jullie de hele winter in de buitenbak rijden?

Fritsiej

Re: Hoe kleden in de winter met buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:15

Ik rijd niet veel in de bak.
Maar s'winters wel veel buiten, eigelijk altijd
Mare, gewoon heel dik aan kleden. Muts op, Sjaal om, Handschoenen aan, t-shirt, flece vest of trui en dan nog een hele drikke winter jad
Dat houdt wel warm,, bij mij dan

_Madelon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:16

Als ik eenmaal aan het rijden ben heb ik het niet meer koud
Maar als ik begin, t'shirt, shirt met lange mouwen, vest, fleeshtrui en jas. Jas gaat na tijdje uit.. owja, vergeet de sjaal en handschoenen niet..

Ik heb de mogelijkheid om binnen te rijden, maar vind buiten veel lekkerder, dus zolang de bak het toelaat en het weer natuurlijk ook, rij ik lekker buiten

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:18

We hebben alleen een buitenbak dus rijd altijd buiten. Ik heb dan handschoenen aan, sjaal om, dikke jas met fleecetrui eronder, en een t shirt eronder, en goede thermolaarzen. bij extreme kou nog een thermobroek met rijbroek eornder en 2 truien over elkaar Muts onder je cap kan ook. En dan maar intensief rijden, krijg je het lekker warm van.

En natuurlijk een handwarmer en waterkoker op stal

Idioteque

Re: Hoe kleden in de winter met buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:21

Ik doe altijd heel veel lagen aan...
Het enige wat altijd een probleem blijft zijn tenen en handen. Ik heb speciale thermosokken in mijn laarzen maar dan nog heb ik koude voeten. En er zijn wel van die hele dikke handschoenen waarmee ik geen koude handen krijg, maar die zijn zo dik dat ik er echt niet mee kan rijden.

Ik rij wel meestal in de bak, ookal staan er heel veel plassen in.

_Lisanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:24

als het echt heel erg koud is doe ik meestel: 2 shirtjes met lange mouwen een flece trui en dan een dikke winter jas en thermolaarzen
Dan heb ik het meestal niet koud meer
en als ik het wel koud heb ga ik altijd met mn verzorgpony rennen

ik hoef ook niet in de buitenbak te rijden, want ik hoef maar een kwartiertje te rijden en dan ben ik op een manege en daar kan ik meestal wel binnen rijden

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:32

Zoveel mogelijk lagen over elkaar. En een lekkere dikke winddichte jas.

Ik heb een hele fijne thermobroek van de Aldi, was lekker goedkoop (12 euro) en hij zit heerlijk en ik kan er goed mee rijden.
En thermolaarzen.
Als het echt koud is doe ik een hoofdband onder m'n kop om m'n oren warm te houden.

Met rijden krijg je het vanzelf lekker warm

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:32

Zolang je zorgt dat je romp warm blijf heb je veel minder snel last van koude vingers en tenen (dan hoeft je lichaam geen warm bloed te 'sparen' om je vitale organen warm te houden ). Dus een paar dunne laagjes, bodywarmer en jas, en iets op je hoofd, want daar verlies je de meeste warmte.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:10

Ik heb altijd een thermoshirt aan daar overheen gaat een dun truitje + bodywarmer en dan nog 2 fleecetruien. Muts op de kop en dikke handschoenen aan. Eigenlijk zelden echt koud

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:13

Jezus. Ik denk echt dat ik te hard werk met rijden Ik rij meestal los met een jas aan. Daarna rij ik verder met een trui en evt een bodywarmer erover. Echte die-hard he
En dan met uitstappen doe ik mijn jas weer aan.

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:16

thermoshirt (lange mouwen + kol) shirt met korte mouwen erover...daar een trui over. termo"onderbroek" en daar mn rijbroek overheen...super warm die thermokleren... lekker!!

Prissiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:22

Vonnie84 schreef:
Jezus. Ik denk echt dat ik te hard werk met rijden Ik rij meestal los met een jas aan. Daarna rij ik verder met een trui en evt een bodywarmer erover. Echte die-hard he
En dan met uitstappen doe ik mijn jas weer aan.

haha yeah ik ook 8)

samen die-harders

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:23

Thermoshirt met lange mouwen, longsleeve t-shirt met kolletje, dikke fleece-trui met windstopper. Eventueel nog sjaal om en jas erover, maar die gaan meestal na het eerste draven uit/af. En een cap op m'n hoofd.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:25

Yep, ik denk dat een cap ook belangrijk is. Niet om te zeiken over een cap. Maar de meeste lichaamswarmte verlies je bij je hoofd. Dus een muts, pet of cap is denk ik wel een must om warm te blijven.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:31

En verder gewoon in beweging blijven

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:40

tip: fiets naar je paard (ik fiets 6 km, en dan ben k al warm)
wel een regenbroek en jas aan he

noujah...
ik heb dan aan:
enkelsokjes, paardrijbroek, t'sjirt met kol, shirt met lange mouwen, trui, fleece jas, en dan regen jas.

en flink door rijden, en doorzitten
en thermo laaarzen
xxxiezz

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:45

Ik trek altijd heeeel veeeel lagen aan..

Eerst een topje, dan een truitje met lange mouwen, dan een dun truitje en dan een wat dikkere trui en dan een fleece trui en dan nog is een jas

En 3 paar sokken

Ik weet niet of wij het hele jaar in de bak kunnen rijden, want we staan pas 2 maanden op stal daar

11a11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:51

heb bedsokken aan diej zijn echt vet warm, daar gevoerde laarzen overheen,
panty's en dan mijn paardrijbroek.
en een topje een t-shirt een dun truitje een fleece trui en mijn winterjas,
oow en natuurlijk nog paardrijhandschoentjes .
en mijn cap op m'n hoofd.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:52

Een lekkere fleecetrui en een winterjas. Die laatste kan uit als ik het te warm krijg. Verder gewoon broek, laarzen en handschoenen.

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:54

Ik heb ook een laagjessysteem. hemd, t shirt, shirt met lange mouwen, twee truien en een jas. Ik heb van die microfiber hemdjes en 'ademende' t shirts, dan blijf je niet nat als je toch zweet...(dan krigj je het pas echt koud)
Ik heb al handschoenen aan als ik ga poetsen. En een muts natuurlijk! Zodra het beneden de tien graden komt loop ik met een muts en iedereen lacht me uit, maar dat boeit niet!
Tsja, ik moet er meestal gewoon even 'doorheen', als m'n tenen weer warm zijn en m'n vingers 'losgetinteld'(dat doet altijd zo verrekte pijn en dan kan ik de teugels bijna niet meer vasthouden), heb ik nergens meer last van.
Ohja, als ik ga longeren dan doe ik een skibroek aan maar ik denk niet dat ik daarmee kan paardrijden, wel jammer!

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:56

Ik ben gister met een jas en een trui met daaronder een warmte trui begonnen, maar al snel had ik gene jas meer aan.
Je kan het beste een warmte trui onder je kleding doen, die ook strak om je lichaam zit, is het warmst. Je hebt hele fijne van bijvoorbeeld kraft. Maar deze zijn vanaf een euro of 25 te koop, maar werken echt super.

Sash

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:08

pfff ik krijg het altijd zo warm van het rijden. ik heb meestal een hemdje aan met daarover een trui en dan mn winterjas en een sjaal. en rijhandschoentjes. en die jas gaat meestal uit na een tijdje, mn sjaal hou ik vaak wel aan... maar als ik dan weer even ga stappen doe ik mn jas wel weer aan hoor...

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:11

ik heb dan even kijken hoor: shirtje, thermoshirt, trui of vest, jas en sjaal.. En met rijden dan handschoenen en cap(lekker warm ) Als het echt TE koud is, doe ik een strak ''lang'' sportbroekje eronder, een soort thermobroek, maar dan heel dun heel fijn hoor

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:12

Sash schreef:
pfff ik krijg het altijd zo warm van het rijden. ik heb meestal een hemdje aan met daarover een trui en dan mn winterjas en een sjaal. en rijhandschoentjes. en die jas gaat meestal uit na een tijdje, mn sjaal hou ik vaak wel aan... maar als ik dan weer even ga stappen doe ik mn jas wel weer aan hoor...

Ik dus ook en als ikdan mensen zie schrijven over thermo dit en thermo dat. Brr. Vind het met mijn fleece trui en winterjas al zo superwarm.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 00:12

thermo ondergoed En je hebt ook hele dunne onderhandschoentjes en -sokjes, ideaal

ik ben een koukleum zelfs in een binnenbak.