Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Branca schreef:De verkoper wist dit! Dat zei ze over de telefoon, paard sloeg af en toe. Was bij een particulier thuis ergens in de buurt.
Naranga schreef:Branca schreef:De verkoper wist dit! Dat zei ze over de telefoon, paard sloeg af en toe. Was bij een particulier thuis ergens in de buurt.
Dat is riskant. De verkopers kunnen zeggen dat ze het verteld hebben en dat het dus geen verborgen gebrek is.
Je moet voor jezelf afwegen of het je waard is om het paard te houden omdat hij je bevalt, ondanks het slaan op stal.
Of je besluit dat het je niet waard is en dan breng je hem terug. Maar vaak gaat dit niet zo makkelijk (zoals bij Jentel, dat gebeurt vaak genoeg)

freaky schreef:vlasta schreef:Je hebt bij een particullier 3 maanden de tijd om een paard terug te brengen bij een gebrek die niet gemeld is bij de verkoop.
Je hebt niet 3 maar zes maanden de tijd om het paard terug te brengen, mits het gaat om een verborgen gebrek. Eigenlijk geldt bij alle aankopen het consumenten recht. je hebt zowiezo 6mnd garantie.
Branca schreef:De verkoper wist dit! Dat zei ze over de telefoon, paard sloeg af en toe. Was bij een particulier thuis ergens in de buurt.
Dus stond niet op een grote stal ofzo.
Paard staat nu wel in een kleine stal, maarja... doet t wel.
Branca schreef:Het is wat allemaal... Mijn familielid is er zeer verdrietig onder. Ze vind het paard gevaarlijk.
Zoals ie nu staat, zou ik hem niet neerzetten. Kleine stal, weinig krul, wijde spijlen, enz
Op de wei is optie tegen slaan ja.. maar er is daar geen inloopstal..
Branca schreef:Het is wat allemaal... Mijn familielid is er zeer verdrietig onder. Ze vind het paard gevaarlijk.
Zoals ie nu staat, zou ik hem niet neerzetten. Kleine stal, weinig krul, wijde spijlen, enz
Op de wei is optie tegen slaan ja.. maar er is daar geen inloopstal..