Mn vriendin mist paard verschrikkelijk! HELP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coconuts

Mn vriendin mist paard verschrikkelijk! HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 20:32

Er zit een verhaal achter die ik er liever even buiten laat, omdat ik weet dat er hier meerdere mensen van op bokt zitten.

In de zomervakantie (2004) was ik met mn ouders en een vriendin van me op vakantie. Daar heeft mn vriendin een paard leren kennen. Ze heeft niets met paarden, maar dat paard was voor haar heel speciaal.
Ze heeft de hele week niets anders gedaan dan bij dat paard gestaan, naar hem gekeken, geaaid enz. Ze was er niet weg te krijgen. (Het was een Ranch, even voor de duidenlijkheid).
Na die week, zijn we nog vaak terug gegaan. Mn vriendin ging natuurlijk ook mee. Het was ten 1e super gezellig en ten 2e kon zij weer naar 'haar' paardje.
Zo ging het een jaar lang door. We keken steeds uit naar de weekende dat we weer gingen.
Ze leerde het paard steeds beter kennen, ze mocht hem poetsen, lekker knuffelen enz enz. Ze mocht hem zelfs haar 'verzorgpaard' noemen voor als we daar waren (andere kant van Nederland..).

Afgelopen zomervakantie (2005 dus) zijn we er voor het laatst geweest. Het zat totaal niet in de planning maar er liep iets mis. Dit laat ik er even buiten en doet er niet toe.
Nu gaan we niet meer naar die Ranch toe. Mijn vriendin en ik zagen het wel aankomen maar we zouden nog een laatste weekend terug gaan om onze spullen op te halen (we hadden daar inmiddels ook een caravan staan).
Helaas is dit laatste weekend er nooit meer gekomen.
Mijn vriendin heeft nooit afscheid van hem kunnen nemen en hier heeft ze zoveel spijt van! Het is echt niet normaal meer. Dit paard betekend nog steeds zo verschrikkelijk veel voor haar. Het is niet zomaar een paard, hij is gewoon een stukje van haar leven uit gaan maken en in één keer is dit weg.

Ik overdrijf het echt niet. Ze is vanaf dat we daar niet meer komen gewoon veranderd. Het vrolijke lieve meisje dat ze hiervoor was, is nu gewoon een beetje aan het veranderen naar een rustig en stil meisje.
Tuurlijk is ze wel eens vrolijk, maar dat is snel weer over..

Ik maak me gewoon een beetje zorgen om haar. We zitten nu samen in ons examenjaar van het VMBO en ze is zelf al bang dat ze het niet haalt. En als ik dan na ga denken over hoe ze zich voelt, ben ik inderdaad bang dat ze het straks in haar eentje over zal moeten doen.
Ik weet het gewoon niet meer, ik wil haar zo graag helpen, maar ik weet niet hoe!

Ze heeft hem 2 keer bijna kunnen kopen, helaas ging dit op het nippertje niet door. Daardoor was ze al zo bang hem kwijt te raken. En helaas is dit ook gebeurt..
Ik overdrijf hier niets. Ik hoop dat iemand zich voor kan stellen hoe iemand van een paard kan houden. Zelf heb ik het ook met mijn paard, alleen heb ik haar lekker bij me en heeft mijn vriendin helemaal niets meer..

Wat kan ik doen om haar te helpen? Het is niet mogenlijk om naar weer naar het paard toe te gaan!

Groetjes,
Stephanie

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:11

als het niet mogelijk is om weer naar het paard toe te gaan zit er niks op voor je vriendin om te accpeteren dat het is zoals het is,
heel erg hard,
maar dat overkomt je als een verzorgpaard verkocht word,
of in jullie geval het onmogelijk wprd om elkaar neit meer te zien.

Accpeteren dat het over is is haar enige keus lijkt me !

Coconuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 22:15

Hij is niet verkocht, hij staat nog steeds op dezelfde plek.
Hij staat nu (ineens..??) niet meer te koop. Waarom weten we niet, mn vriendin krijgt geen reactie's op mailtjes die ze stuurd..
Dat is ook zo moeilijk. We kunnen niet terug. Als hij verkocht zou zijn aan iemand anders, zou ze misschein af en toe nog kunnen/mogen komen kijken (ALS hij niet naar haar was gegaan).
Ze mocht een bod doen, maar sinds die dag hebben zij en haar moeder niets meer van ze gehoort en is het paard ook van internet gehaald (stond daar ook te koop).

Ik ben inderdaad bang dat er niets anders op zit, maar misschien weet iemand iets waardoor het iets makkelijker kan? Een 2e optie ofzo..?
Ik weet echt niet hoe of wat ik moet doen.

frieske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:25

sow..maar we weten niet wat de reden is dat jullie er niet meer heen (kunnen) gaan?!
dit is echt balen als je vriendin hem eigenlijk had kunnnen kopen..zonde!
als jullie er echt niet meer heen kunen gaan dan moet ze het accepteren dat het zo is!!erg zonde

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:27

Ja het is moeilijk... Maar ik ben het met saskia9 eens... Het is hard maar ik denk dat ze het moet accepteren, hoe moeilijk dat ook is!

Coconuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 23:51

Ja, accepteren, daar dacht ik idd ook aan. Dit is, ben ik bang, ook de enige oplossing nog..
Alleen gaat dit niet zomaar bij haar! Het is allemaal zo verwarrend geworden voor dr.
Is er niet iets (heel toevallig?) dat het makkelijker zou kunnen? Het zal nooit zomaar over gaan, maar misschien is er iets waardoor het ietsje minder moeilijk wordt?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 01:05

Tja,om iets zinnigs te kunnen zeggen zou je wel even de reden moeten zeggen

Davinia_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 09:04

Waarom kun je daar niet heen?
Misschien is het een idee om een verzorgpaardje te zoeken voor haar ofzo, waar ze ook zo gek op kan worden, zodat ze deze een beetje vergeet?

imposantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 09:10

het is heel erg om niet meer naar een paard te kunnen waar je heel veel van houd.
maar waarom kan ze er niet meer heen dan?? dit is echt heel onduidelijk.....
als we weten waarom ze er niet heen kan, begrijpen we het verhaal wat beter, denk ik.....
wel klote dat het zo moet lopen, echt niet leuk:(

Poppetjes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:05

Ja, dat is heel triest.. maar ik snap niet helemaal waarom jullie er niet meer heen mogen?? dus een goede oplossing is dan ook moeilijker te zoeken.. misschien moet ze een verzorgpaardje gaan zoeken waar ze ook helemaal gek op kan worden?? Ik weet wel hoe dit voelt, heb het zelf ook gehad met mijn vorige verzorgpaardje, mocht er ook opeens niet meer heen... heb er lang over gedaan, maar ben er nu wel overheen... Ik hoop dat je een goede oplossing vind...

wenny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:36

waarom mogen of kunnen jullie daar niet meer komen
een bod via mail uitbrengen is opzich wel handig
maar denk dat telefonisch contact meer doet

misschien moet je haar eens mee nemen
naar een manege bij jullie in de buurt
dan kan ze misschien leren en zien
dat ieder paard op zijn eigen manier speciaal is

het is moeilijk maar ze moet het accepteren
misschien wel doormiddel van een ander paard
waar ze weer helemaal gek op kan worden

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:43

Het is een beetje lastig te begrijpen zo'n half verhaal.
Maar je schrijft dat je vriendin niets met paarden heeft, dan is het toch helemaal niet handig dat ze een paard koopt? Of ben ik nou gek?

Coconuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 12:58

Okee ik zal het proberen een klein beetje uit te leggen.
Wij gingen bijna altijd met mijn ouders naar de ranch. Anders zetten mijn ouders (of de moeder van mijn vriendin) ons daar af en kwam de ander (mijn ouders of haar moeder, ligt eraan wie ons had gebracht) ons na een weekend weer halen.
Helaas is het een beetje mis gelopen tussen mijn ouders en 1 van de eigenaren van de ranch (Vader, Moeder, 2 dochters). In dit geval met de moeder.
Hierdoor kunnen wij moeilijk nog op hun terrein komen. Het is geen grote ruzie geweest ofzo hoor, maar het komt er op neer dat mijn ouders hebben besloten niet meer naar de ranch te gaan.
Omdat mijn ouders niet meer gaan, kunnen wij ook niet meer. We zijn 15 en 16 (vriendin is net 16 geworden) en ik denk niet dat mijn moeder er zo blij mee is dat ik samen met mijn vriendin naar Friesland ga met openbaar vervoer..
Ook denk ik niet dat de eigenaar er nog zo blij mee is, als we daar ineens aankomen..

Mijn vriendin heeft inderdaad niets met paarden opzich. Ze vindt ze wel leuk en heeft vroeger ook op een manege gereden, maar verder niets. Dit paard is voor haar zo speciaal..
Het maakt niet uit of je veel paarden leuk vindt of 1, als het mogenlijk is om iets te kopen waar je van bent gaan houden, zou iedereen dat doen denk ik.
De stalling en verzorging enz. was al zo goed als geregeld. Helaas werdt er op het laatste moment afgezegt (dit was van de 1e keer dat ze hem zou kopen). De 2e keer.. toen lieten ze ineens niets meer van zich horen.

Ik hoop dat het nu een beetje duidenlijk is? Ik vind het soms een beetje moeilijk om het te typen..

Coconuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 19:42

Niemand meer die me/haar/ons kan helpen??

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:38

kan er iemand anders informeren of het paard nog te koop en zo ja dan zou ik er toch naar toe gaan om het alsnog te kopen, als er iets voor gevallen is tussen ouders hoeven julle daar niet de dupe van te zijn.
en wat leeftijd betreft zo het makkelijk met openbaar vervoer kunnen zie hier het probleem niet van.

Tenshi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:58

Als jouw ouders er niet meer heen gaan, kunnen háár ouders jullie toch wel brengen? Ik las dat dit eerder ook het geval was, dus waarom zou dat nu niet meer kunnen?

Met ov is trouwens niks mis, zolang het niet heel lastig is om er te komen (veel overstappen e.d.) kan het best. Jullie zijn bovendien samen. Ik reis zelf sinds mn 15e ongeveer 2x per maand 80km met de trein, alleen.
En als je het telefoonnummer hebt van de eigenaren, kun je van te voren bellen. Het is inderdaad niet erg verstandig om daar zomaar ineens aan te kloppen

Coconuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 22:37

Ik vind het zelf geen probleem om daar heen te gaan met het OV maar ik denk niet dat mijn ouders er blij mee zijn dat ik samen met mn vriendin 300 km ga reizen.

Hij staat denk ik ook niet meer te koop.. Hij is ook in 1 keer van de internetsite af?? (Bij verkoop)
Hier hebben wij ook niets meer van mee gekregen. Dat is waar ik eigenlijk een beetje boos om ben geworden.
Wat er tussen mijn ouders en hun is, maakt mij niet zo veel uit, daar hebben wij inderdaad niet veel mee te maken, maar dat ze mijn vriendin zo laten zitten en nergens meer op reageren.. zelfs niet op een mailtje of ze alsjeblieft nog 1 keer afscheid mag komen nemen..
DAT is waar ik eigenlijk zelf een beetje boos om ben geworden. Zo ook haar moeder (ouders zijn gescheiden). Haar moeder wil er ook niet meer heen, anders hadden we er al gezeten