paard verkoopklaar maken hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 14:37

Ik ben dus ook (nog steeds *zucht*) opzoek naar een paard. En dingen die mensen dus echt de-motiveren om een paard te kopen zijn;
* Een rommelig erf (heb dr heel wat gezien die om te Huilen waren, door 2 meter stront baggeren voordat je de stal hebt berijkt bv Misselijk , of overal scherpe uitstekselen oid)
en rijd je met je paard naar een binnenbak (met de trailer) omdat je zelf geen bak hebt bv, zorg er dan voor dat je veilig weg gaat, ookal zou je dat anders niet doen... Lips are sealed maar goed, ook een ervaring, ik was bij mensen kijken waarvan de trailer vol gaten zat en bijna uitelkaar viel van ellende, de stront tot op kniehoogte van t paard, klep van de trailer maar aan een kant dicht gedaan Frusty, deurtje aan de voorkant open laten staan, stang die achter het paard langs gaat op het dak van de trailer laten liggen, zodat die bijna bij de kopers op de moterkap valt die dus achter je aan rijden. (hoe stom kun je zijn Frusty )

*en idd opmerkingen als ik heb de laatste 2 maanden (jaren Verward ) niet veel gereden dus is ie een beetje stijfjes.... Schijnheilig

* van het paard zeggen dat het een top paard is en op niveau getraint word en vervolgens stapt er iemand op die nog slechter rijd dan je nichtje van 3... *of vul maar in Gaaaap *

* persoonlijk knap ik af op uitspraken als, ja hij/zij draagt altijd beschermers ongeacht het werk want hij/zij zou eens een gekke sprong kunnen maken. Ben geen voorstander van altijd maar beschermers, maar dat is ieder voor zichzelf.

*ook knap ik af op mensen die op hun paard stappen met allerlij hulpmiddelen/teugels

En witte dekjes vind ik geen probleem , want ik rijd zelf altijd met een wit dekje, omdat ik het mooi vind, waarom alleen mooi voor de wedstrijden??
Ik vind het ook leuk om met mn pony om te prutsen, dus mooi schoon *geen strontvlekken oid op lichtere ponys/paarden* witte staarten echt wit, geen probleem als je dat anders ook altijd al doet Schijnheilig
Maar ga idd niet té overdreven doen.

! Party!! suc-6 Party!! !

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 09:39

MAAR er is hoop!
Je moet nu echt weten hoe ik aan mijn dierbare [naam verwijderd] gekomen ben...

Ik had een afspraak vlakbij Steenwijk, en omdat ik liever niet in de auto stap en kilometers rijdt voor slechts 1 paard, zoek ik in de Gouden Gids dan altijd nog een handelaar in de buurt op.
Goed, dat was dus een handelaar uit Nijeveen. We waren vroeg, dus eerst maar een stop bij de handelaar. Ik draai mijn auto daar het erf op, stap uit en ja, hoor daar komt een knots van een rottweiler op ons afgerend. Grommend... dat vond ik eng, ik wilde rechtsomkeert! maar verderop stond de handelaar al, hij had ons al gezien, dan is er eigenlijk niet echt en fatsoenlijk wege terug, dan moet je de man ook even de kans geven.
De handelaar zag er typisch slordig uit en was in gesprek met een vader en een moeder terwijl een onervaren dochter een lastig paard uitprobeerde....Heb je nog nooit wat voor Oliebol-koek die handelaar vertelde over het paard (rustig beestie, kan heel wat, dochter rijdt er mooi mee weg) Totaal niet waar dus, het was gewoon onveilig! Frusty Maar goed, dat zijn hun zaken, als ouders geen verstand van zaken hebben, dan moeten ze expertise inhuren!

Wij moesten even wachten, dus wij kijken rond. Wat een bende...oingelooflijk, muffe donkere hokken met overal paarden. mest en rotte kuil overal, een stapmolen met alleen maar scherpe uitsteeksels, grof vuil en oud metaal overal...een bende!
En op stal stond ook al niet veel fraais, we hadden hier duidelijk te doen met de geodkopere paarden en ponies. Lelijke bokken met open koppen en kromme benen...o, wat wenste ik dat ik hier niet was gestopt....
Net toen we weg wilden, sprak hij ons aan, of hij ons helpen kon.
Ja, wij zochten een paard.

Hij haalde een stuk of wat van stal, liet die los bewegen in de bak, vertelde erover maar dat waren ze niet echt. Toch, elk paard viel met een stuk mee, ze liepen beter dan je zou verwachten op het eerste gezicht. Ach en toen kwamen we bij een klein hitje, ergens van achterin de boxen. Ik was er al eens voorbij gelopen, vond het een lief hoofd, alleen jammer van de bles...
Nou, die los in de bak, en lopen! lopen! Geweldig, ik was verliefd.
3 jaar, volledig groen, klein, had nog niets van de wereld gezien...
Dat was [naam verwijderd]. ik wist het meteen, dat was d'r. totaal niet dat wat ik van plan was te kopen, maar de volgende dag was ik nog net zo onder de indruk, ik heb ze gekocht. voor een prikkie.

Moraal van het verhaal: kijk uit naar de parels tussen de zwijnen, die zijn er echt!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 11:47

tuurlijk moet je niet gaan overdrijven enzo, maar je moet het paard zo positief mogelijk laten zien aan de potentiele kopers. En bij mijn werk worden de paarden getraind op M/Z niveau enja dat heb je sneller dat je bij dat werk het paard wat ondersteuning wilt geven, dus dan kom je al snel uit op bandages. Nu zeg ik niet dat alle paarden altijd vierkant in de bandages staan, beslist niet zelfs!!
maar met het voorrijden staat het gewoon netjes als je witte bandages bij een wit dekje hebt. Het oog wil toch ook wat. Zeker bij een zwart paard vind ik dat super staan. En ingevlochten vind ik ook een pre, dan zie je toch de hals wat beter en zeker als je paard een supermooie dressuurhals heeft laat je dat natuurlijk graag aan de kopers zien toch??