cap nog bruikbaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sarah

Berichten: 44
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: Maria Heide

cap nog bruikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-02 16:16

ben laatst een beetje hard va me pony gevallen, en met me kop echt recht op de grond! Gelukkig had ik me cap op (zoals altijd) en had ik alleen een beetje koppijn.
Maar nou zei laatst iemand, dan moet je hem laten nakijken!
Zou hij dan niet meer goed zijn?
Zelf heb ik goed zitten voelen en niks geen scheurtjes kunnen ontdekken ofzo!
en moet ik dan weer een nieuwe kopen? (weer veel centjes kwijt)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 16:17

een moderne cap werkt ongeveer het zelfde als een moterhelm. Er zit een binnenschaal in, en bij een harde klap breekt die schaal je val, en hij breekt dus...(of in ieder geval, kan breken) bij Langeraap kunnen ze dat evt. wel voor je nakijken, er vanuit gaande dat je een nieuw model cap hebt, en niet een capje uit 1806.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 16:24

Hoe duur is het om dat na te kijken? En waar kun je dat doen (langeraap komt mij niet bekend voor)?

Ik ben nl 3x flink hard van mijn paard gekletterd, waarbij ik 2x een blauwe plek op mijn hoofd had, ondanks mijn helm (zo'n EN keurmerk helm, 3jr oud). Ben wel benieuwd. Ik denk niet dat hij wat heeft, of beter gezegd: ik ga er vanuit van niet, want dat zou betekenen dat ik elk halfjaar wel een nieuwe helm mag kopen! Scheve mond

Sarah

Berichten: 44
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: Maria Heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-02 16:27

het is een 1 jaar oude horka (paddestoel model, was toen het nieuwere model... is echt zo'n vet dik ding op je kop (ja, ik loop graag voor banketstaaf)
en ik ben denk ik 2x met dat ding echt hard op me kop geketst! Clown

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 16:28

Als het goed is, kan je bij je ruitersportzaak je cap na laten kijken... Langeraap zit overigens bij ons in de buurt (bij Sarah en mij), vandaar dat ik die naam noemde.

Sarah

Berichten: 44
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: Maria Heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-02 16:30

ok, zal ik dan maar even doen!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 08:44

Een paar weken terug heb ik ook mijn cap laten nakijken bij een ruitersportzaak, was namelijk ook nogal hard op mijn hoofd gevallen. En daar voelden ze toch dat er een scheurtje binnen in zat. 't Is moeilijk te voelen als je niet weet hoe het moet. Maar nu weet ik voortaan hoe ik het zelf kan controleren. Dus bij een beetje goede ruitersportzaak moeten ze je wel kunnen helpen.