dure caps afgekeurd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 09:52

Ja hoor... waar gaat het nog over als ze over dit soort pietluttige zaken al vallen? Laat ze eerst eens beginnen met het verplicht stellen van die dingen. Boetes als je zonder cap rijdt, in ieder geval op de openbare weg. In landen als Australië en Nieuw-Zeeland is dat wettelijk geregeld. En strengere regels bij verzekeringen: als je zonder cap rijdt en er gebeurt iets, dan ben je niet (volledig) verzekerd. Voor brommer- en motorrijders zijn er toch ook regels met betrekking tot helmen?

Ik zie het nut van zo'n strenge keuring anders echt totaal niet. Frusty

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 12:30

Naz schreef:
Om een aantal mensen vast gerust te stellen: De casco's zijn allemaal goed, de Eurotop van Horka ook. Wat Sjuimpje zegt over de GPA klopt inderdaad, maar de caps zijn opnieuw gekeurd voor een NL keurmerk, waarbij de eisen dus strenger zijn als de Europese. Die EN1384 is Europees en in principe nog gewoon geldig.


wat is het Nederlandse keurmerk dan? of stel ik nu een domme vraag?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 12:37

dat en keurmerk is een europese volgens mij. nu zijn ze gekeurd door een nederlandse keuringsdienst, die heeft ze afgekeurd. Boos!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 22:32

Klopt, en ik kan er nu nog nog iets erg geinigs aan toevoegen Haha!

Heb het vanavond nog ff opgezocht en bij de meeste caps die afgekeurd zijn was de handleiding niet goed Haha! Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 23:37

Naz schreef:
...bij de meeste caps die afgekeurd zijn was de handleiding niet goed Haha! Haha!


Tja, de handleiding is vaak de sluitpost op de begroting... maar om daar nou zo'n hele cap op af te keuren? Verward

Ik bied me wel aan om die dingen in orde te maken, mijn afstudeerscriptie ging tenslotte over handleidingen. Wat zou het schuiven? Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 23:50

Een handleiding bij een cap?
Wat staat daar dan zoal in? (niet in de magnetron laten drogen? Clown niet als muizeval te gebruiken? Clown )

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Plus_en_Min, YandexBot en 89 bezoekers