WIE KAN MIJ HELPEN!!!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

WIE KAN MIJ HELPEN!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-02 22:33

tja zit eigenlijk met een probleem, mijn paard punk heeft last van dazen als het goede weer weer begint Huilen , dit is erg irri want ze willen mij ook nog wel eens steken, aj Huilen
ik heb al verschillende middeltjes gebruikt zoals: CITRA, HORZELVRIJ,VLIEG OP!(zowel gel als spray),VLIEGVRIJ enz, enz, enz, maar NIETS helpt.
wie kan mij vertellen wat nu helpt tegen deze vliegen.
ik heb WEL een receptje gekregen om zelf te maken nl,:

je kookt 10 KRUIDNAGELS Verward in 1 liter water,(5a10 min. koken), laten afkoelen en dan 1 liter AZIJN toevoegen, dit vernevelen over het paard!! Verward

WIE KAN MIJ HELPEN!!!!!!! ik ben namelijk RADELOOS Haha! Bloos Huilen

"Het hoofd van een welsh Cob, de actie van een Hackney en het lange haar van een Shire"......Balou?
http://www.depaardenbazaar.be


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 22:47

Knoflookpoeder of snippers (en dan het liefs Amerikaanse knoflook, te verkrijgen bij de paardendrogist) door het voer helpt de dazen weg te houden. Appelazijn in het water of door het voer helpt de gifstoffen van de dazen sneller af te bouwen als ze toch eens gestoken mocht worden.

Veerust (spuitbus) wil ook wel eens helpen. Is eigenlijk gedacht voor koeien maar kost de helft van alle vliegenmiddeltjes voor paarden.

Je suis Charlie.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 07:59

Ik zou hem in de zomer een vliegendeken op doen die werken prima. Oke het is een investering maar wel beter voor je paard. Hij kan deze buiten en in het weiland gewoon ophouden.

En idd veerust is ook een goede oplossing alleen moet je die iedere 4 uur opnieuw spuiten Verdrietig .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 08:22

essentiele olie van de Silverlinde (www.silverlinde.nl) knoflookolie! stinkt wel, maar werkt echt perfect!!!! Haha! wij gebruiken het iedere zomer!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 11:43

die van mij krijgt knoflook door het voer en ik spuit 'm vol met veerust

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 11:48

Appel-azijn met koflook en honing van de paardendrogist! Appel-azijn voert de afvalstoffen goed af en de knoflook zorgt voor een minder aantrekkelijke geur voor vliegen/dazen/muggen etc.

Ik maakte ook altijd een mengseltje van citronella-olie, knoflook-olie, 1 liter water, het stinkt een uur in de wind maar blijft langer hangen dan bijv. vliegvrij (wat ook nogeens onwijs duur is!)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 13:31

knoflook voeren en vorig jaar zomer hadden we op stal een heel ranzig stinkend mengsel van citronella-olie, knoflookspul en water. echt onwijs stinken en de vliegen bleven voor een groot deel weg

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 13:45

je kan bij de drogist hertshoornolie kopen. dit doe je op een watje en je smeert een paar strepen op je paard... het stinkt enorm, de strepen worden donkerbruin (zijn er makkelijk af te wassen) maar het helpt supergoed! er komt geen horzel meer in de buurt

groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 20:22

Dacht dat de dazen alleen in Brabant voorkwamen, kennelijk dus niet. In de zomerperiode is het hier zo erg (loonse en drunense duinen) dat je paard overdag niet buiten kan staan. Het buitenrijden is dan voorbij omdat de zwermen wel uit honderden dazen bestaat. Heb vanalles geprobeerd en als het nog net geen hoogtij met de dazen is. Volledig inspuiten, vliegendeken, vliegenkap en slierten aan frontriem. Dan gaat het wel, de dazen gaan dan niet op je paard zitten. Juli en augustus is het onmogelijk. De zwermen zijn dan zo groot, dat mijn paard er in iedergeval kompleet gek van wordt, zweet zich een otter met de vliegendeken en vliegenkap en ze zitten op hem en rond om hem heen en dat maakt hem gek. Ook ik heb die zwermen om mij heen. Je moet blijven draven anders landen ze.

Zo zielig om te zien dat zijn nek een pindarotsje is en dan die bloedstrepen.

Laatst gehoord dat een paar bladeren van een citroengeranium over je paard wrijven redelijk helpt, ik ga dat deze zomer uitproberen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, xSCWx, YandexBot en 45 bezoekers