Probleem met online ruitershop, wat kan ik doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Probleem met online ruitershop, wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 09:13

Drie weken geleden deed ik een bestelling bij een online ruitersportzaak waar ik voordien al goede ervaringen mee gehad heb. Alleen lag deze keer het bestelbedrag wat hoger zodat ik voor het eerst eerst moest betalen vooraleer mijn bestelling zou worden opgestuurd. Ik deed dus dezelfde avond de betaling nog en de dag erna ging het geld van mijn bankrekening.

Tien dagen later had ik nog steeds niets ontvangen, dus stuurde ik een mailtje met de opmerking dat het geld al 10 dagen van mijn rekening was maar dat ik nog niets ontvangen had. Ik kreeg vrij snel antwoord, ze zouden het de maandag erop opsturen.

Nog eens een week later had ik nog steeds niets ontvangen. Ik mailde dus nog maar eens, maar kreeg geen antwoord, logde vervolgens in op de site, daar bleek mijn bestelling nog steeds als onbetaald te staan. Dus nog eens nagekeken of ik wel op je juiste bankrekening betaald had enz, maar dat is allemaal in orde. Dus een derde keer gemaild maar ook hierop krijg ik geen antwoord.

Dit is allesbehalve prettig, we zijn ondertussen drie weken verder, en ik weet niet zo goed wat ik nu nog zou kunnen doen. Morgen bel ik naar mijn bank zodat zij kunnen nakijken of mijn betaling wel is toegekomen, maar het geld is iig niet teruggekomen en is naar de juiste rekening overgeschreven, dus ik geloof niet dat er met die betaling iets is misgelopen. Nog iemand tips over hoe ik dit zou kunnen aanpakken?

Ik vind het een service van niks en doe er nooit nog een bestelling, maar zou dit natuurlijk wel graag opgelost zien.

Tien

Re: Probleem met online ruitershop, wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:19

Ik denk dat er vrij weinig aan te doen is als ze niet reageren en/ of niks opsturen.
Het enigste wat je nog kan doen als je niks meer hoort, het geld terug laten schrijven. Tenminste ik dacht dat dat kon, maar dan moet je je bank ff vragen over de details.

Succes!

Sylhouet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:24

Nee helaas, je kunt geld dat je zelf hebt overgeboekt, niet meer terughalen!

Dit kan alleen wanneer er een bedrag van je rekening is geincasseerd en dat is hier niet het geval.

Ik zou ipv mailen, eens gaan bellen met die ruitershop !

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:32

hier gebeurt het ook wel eens dat iemand zegt het overgemaakt te hebben en dat het ruim een week duurt voordat ik het heb ..

maar 3 weken lijkt me overdreven , daarbij heeft men gezegd het op te sturen hebben ze het met of zonder "verzendnummer"opgestuurd of nog helemaal niet ? mag ik weten welke shop het is ? mag per pb natuurlijk
hoor wel vaker van 1 shopje die wat minder is ...

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 11:37

nickyu schreef:
hier gebeurt het ook wel eens dat iemand zegt het overgemaakt te hebben en dat het ruim een week duurt voordat ik het heb ..

maar 3 weken lijkt me overdreven , daarbij heeft men gezegd het op te sturen hebben ze het met of zonder "verzendnummer"opgestuurd of nog helemaal niet ? mag ik weten welke shop het is ? mag per pb natuurlijk
hoor wel vaker van 1 shopje die wat minder is ...

Volgens de website is het nog onbetaald en nog niet verzonden.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:47

die website staat toch goed te boek , zou der nog een mailtje aan wagen , geloof dat ze zelfs op bokt zit maar dat weet ik niet zeker

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:52

Een beller is sneller.
Langsgaan is zeker geen optie?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:15

Vervelend, als je het bedrag goed overgemaakt heb is dat wel voor jou het bewijs van betalen. Dat het bij hun op de site als onbetaald staat kan een foutje van hun zijde zijn.

Ik zou ze inderdaad even bellen of een kopie van je afschrift waar de betaling op staat door faxen met verzoek tot betalen.

Via je bank het geld teruglaten draaien is idd niet mogelijk.

Ik mag aannemen dat deze ruitersportzaak ook een KVK nummer heeft?

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:22

Ik denk dat ik weet om welke ruitershop het gaat, in verleden heb ik daar weleeens wat besteld en dat ging allemaal goed, als het niet ging even een telefoontje en het werd netjes opgelost. Als het die is die ik denk dat je bedoelt hebben ze ook een 'gewone' winkel, misschien is even bellen een optie?

Orrie_VBW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:31

grandeur schreef:
Nee helaas, je kunt geld dat je zelf hebt overgeboekt, niet meer terughalen!

Dit kan alleen wanneer er een bedrag van je rekening is geincasseerd en dat is hier niet het geval.

Ik zou ipv mailen, eens gaan bellen met die ruitershop !

dit is dus wel mogelijk, heb het zelfde probleem gehad, en de bank heeft het zo voor me geregeld

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 18:15

Ahah Ilonaz, dan zal ik dat eens aan mijn bank vragen, maar ook ik betwijfel dat het kan.

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:16

Kun je niet beter eerst bellen?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 18:29

Jaja, tuurlijk, morgen bel ik naar die verkoper en naar de bank. Alsof ik niets anders te doen heb op mijn werk

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:39

of nu 10 emailtjes sturen, dat moet ook opvallen

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:18

Klinkt bekend en ik denk ook wel te weten welke online shop je bedoeld. Als het die is dan komt het goed, maar ik bestel er nu dus ook niet meer.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:21

Mmmm... nu maken jullie me nieuwsgierig welke het is.... denk niet dat ik daar ga bestellen

Showjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:15

Staat op de website waar je de bestelling hebt gedaan geen telefoon nummer?

Ik heb ook al een maand geleden ergens online een bestelling gedaan, heb ook nog niets ontvangen of gehoord. Heb vandaag een mailtje gestuurd en hoop dat ze antwoorden..