Shetje als gezelschap KWPN-er?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ziolette

Shetje als gezelschap KWPN-er?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-02 21:30

Wie heeft er hier ervaring met een shetlander als gezelschap voor een (jong) paard? Ik denk erover om voor Tiffy een jonger shetje te kopen waar ze mee kan spelen, want Zio kan niet veel meer dan een kort drafje en Tiffy wil graag spelen. Wat natuurlijk niet zo gek is voor een jong paard. Ik ben benieuwd of dat wel goed gaat, wat zijn jullie ervaringen?

Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 22:37

Ik denk dat de maat van de pony niet zo veel uitmaakt. Ik ken mensen met een Shire en een shet en dat gaat prima, ze kunnen zelfs schoftje knabbelen (tenminste, de Shire knabbelt aan de schoft van de shet, de shet staat terug te knabbelen aan de buik Haha! )

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 09:09

Mijn paard (1.74m) staat sinds vorig jaar samen met een kleine shet. ik heb die er toen bij gekocht voor gezelschap. Het gaat eigenlijk prima, van het begin af aan al. Ze doen elkaar niks zijn echt dikke vriendjes!!! Ik heb ze eerst 2 dagen in de wei naast elkaar laten staan en toen gewoon samen gezet, ging echt prima!
Het enige probleem dat ik nu heb is dat mijn groote paard niet bij de shetlander weg wil en hij volgt de sjet overal. Houd er dus wel rekening mee dat als je paard alleen staat hij kwa gedag wel iets kan veranderen!
Verder succes er mee!
XxxxXjes essie

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 09:59

maat maakt niet zoveel uit, Pienke staat met 3 andere shets en een bels op een grote wei!
En een bels die met een shetje kroelt... Lovers SUPER LIEF GEZICHT!
en tja,... kijk, die shets kunnen nie bij die bels zijn schoft, maar spelen lukt echt wel!

Sommige ezels kunnen enkel over paarden praten

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:21

Ik heb zelfs op een endurance wedstrijd gezien dat de pretshet (Karin's uitvinding) mee ging en bij de trailer met een klein meisje wachtte tot het paard weer terug was. Echt vreselijk lachen! Grote paard had verlatingsangst (m.n. in de trailer) en met de shet erbij ging alles 10x beter.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 18:12

Bedankt voor de reacties, we gaan zondag kijken bij een minishetje. Ik hoop dat ie leuk is Cool . Hij kan ook voor het karretje, dus wie weet heb ik binnenkort een nieuwe hobby Haha! .

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 20:10

Shetjes zijn echt super als speelmaatje. Wij hebben er ook een op stal, Henkie, en die kun je echt overal mee in de wei doen, alle paarden zijn gek op hem, en hij ook op hun.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie