Mijn handen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Mijn handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-02 21:19

Grrr, soms wordt ik er zo moe van Boos!
Gisteravond ging ik rijden (verzorgpaardje) en het was zulk mooi weer dus ik dacht, ach, zonder handschoenen moet kunnen!
Het paardje trekt de teugels niet uit je handen, de teugels zijn superzacht, leek wel een soort gelvulling ofzo Verward maar goed, of het door het zweten komt ofzo, ik weet het niet, maar ik krijg altijd zere handen...
nu ook weer, vinger kapot en een blaar Frusty
Wat moet ik daar nou mee? Straks is het hoog zomer moet ik alsnog met handschoenen rijden... Tja, ik heb af en toen ook exceem op mijn handen enzo, en sinds dat ik dat heb gekregen zijn ze volgens mij ook extra gevoelig Lips are sealed (de exceem is nu rustig enzo, maar toch)
Handschoenen zonder vingers hebben geen zin, want de kapotte plekken en blaren enzo komen juist op mijn vingers... en pleisters op die plekken, hmm, gaat ook schuren Verdrietig
Wie heeft er tips? Ik heb handschoenen die voor een deel van leer zijn en voor de rest stof, tja, ze zitten lekker enzo, maar toch, zomers rijd ik liever zonder Scheve mond

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:41

Hoi!

Ja het is vervelend.. maar ik rijd ook altijd met handschoenen... doe ik het niet ALTIJD blaren.. zelfs op een buitenritje ofzo, altijd....
niks aan te doen!!
Gewoon na het rijden meteen uitdoen en lekker fris water over je handen laten lopen, dan koelen ze lekker af!

kuss

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 22:31

Heb ik ook veel last van, maar sinds ik western rijd veel minder (over het algemeen liggen de teugels iets losser in je handen). Ik heb ook last van exceem op mijn handen (voornamelijk aan de zijkanten van mijn vingers) en heb dus ook vaak last van wondjes en blaren enzo. Ik kan niet goed met handschoenen rijden, dan heb ik het gevoel dat ik contact verlies, dus ik rijd altijd met blote handen Haha! Eigenlijk moet je er gewoon niets aan doen, en dan ontstaat er vanzelf eeltvorming. De huid wordt dus wat dikker waardoor het veel meer kan hebben.