Rits in Laars laten maken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Globetje

Rits in Laars laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 18:10

Ik wil misschien een rits laten maken in mijn laars. Nu heb ik daar een paar vraagjes over:

Ik heb Petrie's

Hoe duur is het ongeveer?
Wat zijn jullie ervaringen ermee?
Is het verstandig om dat te doen?
Gaat de rits snel kapot?

Alvast bedankt!

luvlambiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:13

heeyz
mijn instructise had ook risten in haar laarzen laten zetten,
maar dit vond ze niej zo fijn en had eigelijk liever nieuwe laarzen gekocht want het is volgens mij best wel duur.

Geriette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:59

Ik vind het echt geweldig ritsen in mijn laarzen! Ik heb er toen voor beide laarzen 60 euro voor betaald en ik ben er heel tevreden over.

Babs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:09

Ik heb er ook ritsen in laten zetten want ik kreeg de laarzen (petri)niet fijn uitgelopen. Was geloof ik 50 euro, prima investering.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:20

Ik heb het ook laten doen bij mijn oude laarzen. Ik kwam er namelijk nauwelijks in en uit. Maar de rits kon alleen in het bovenste stuk gezet worden, dus niet in de schoen (he kan dat niet uitleggen, maar hoop dat je et snapt). Maar doordat de rits dus niet tot onder open kon, kon ik die bocht nog niet helemaal nemen met mijn voet. Dus nog een hoop geruzie en een hoop spanning onder op die rits.

Ritsen gaan trouwens sowieso snel kapot, door al die plooien in je laars. Misschien een rits in de voorkant overwegen???

Silvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:03

Ik heb ritsen in mijn oude laarzen laten zetten. De ritsen zitten aan de zijkant, je ziet het dus niet als je op het paard zit. Had ik echt eerder moeten doen! De laarzen uittrekken gaat nu als een tierelier. Je moet er wel rekening mee houden dat je laarzen een fractie wijder worden. Dus het is eigenlijk alleen aan te raden als de laarzen nu niet (meer) passen.
Oja, ik was 45 euro kwijt

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 22:12

Bedankt voor jullie antwoorden!

@SilviaIk heb door een blessure een maand niet kunnen rijden en ook mijn laarzen niet kunnen gebruiken. En vandaag zaten ze echt krap ik kreeg kramp en had minder gevoel in mijn rechterbeen. Maar daarvoor zaten ze wel redelijk krap maar niet zo erg dat ik ze niet paste. Moet ik het nu wel of niet laten doen. Deze maten die ik nu (laars) heb kwamen nie overeen met de opgemeten maten maar dat scheelde 1 cm. Ze kunnen als service opgerekt worden maar dat is volgens mij wel kwaliteitsverlies of niet?

En ohja hoe lang duurde het bij jullie voordat de laarzen klaar waren?

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:21

Ja een aantal maanden geleden laten doen bij mijn petri's. Heb het bij de schoenmaker laten doen en kostte 50 euro. Had ik echt veeeeeel eerder moeten doen.

wondertje

Re: Rits in Laars laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:28

Ik heb mijn laarsen met ritsen op maat laten maken (weet dus niet hoe duur dat is) maar ze zitten heel fijn en ik heb ze nu een jaar en zijn nogsteeds niet kapot.

Silvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:48

Globetje schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden!

@SilviaIk heb door een blessure een maand niet kunnen rijden en ook mijn laarzen niet kunnen gebruiken. En vandaag zaten ze echt krap ik kreeg kramp en had minder gevoel in mijn rechterbeen. Maar daarvoor zaten ze wel redelijk krap maar niet zo erg dat ik ze niet paste. Moet ik het nu wel of niet laten doen. Deze maten die ik nu (laars) heb kwamen nie overeen met de opgemeten maten maar dat scheelde 1 cm. Ze kunnen als service opgerekt worden maar dat is volgens mij wel kwaliteitsverlies of niet?

En ohja hoe lang duurde het bij jullie voordat de laarzen klaar waren?

Tja, ik kon dus echt niet meer in mijn laarzen... En nadat ik er ritsen in heb laten zetten zitten ze behoorlijk ruim. Dus ik ben bang dat de laarzen dan voor jou te groot worden! Ik was mijn laarzen een week kwijt maar dat kwam omdat de schoenmaker aan het verbouwen was.

anydale

Re: Rits in Laars laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:06

Ik heb tweedehandse laarzen gekocht en daar zat een rits in. Ik heb ze nu al zo'n 3 jaar en daarvoor waren ze een half jaar oud. Heb nog nooit problemen met de laarzen/ritsen gehad. Vind het heerlijk die ritsen!

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:26

Ik heb het toevallig vorige week laten doen, in Lunteren.
Ze zitten er keurig in
Heb wel gezegd dat het stuk wat erbij kwam door de rits, dat dat er niet af hoefde gehaald in de laars zeg maar, want wilde ze dus een stukje wijder hebben.
Ik was 40 euro kwijt