pony kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sarah

Berichten: 44
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: Maria Heide

pony kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 21:23

Ik heb een half jaar geleden gekeken bij een pony, 145 geen papieren maar een leuk koppie, donker bruin, zwarte maantjes en een beetje welsh bloed!
Liep toen niet mooi en sleepte met een been. Gaf mij niet echt een indruk van: DIE IS HET!
2 weken later belde een kennis van me vader op dat hij een leuk pony'tje voor me had staan!
Wij gaan kijken, bleek het dezelfde te zijn!
Alleen nu zag ze er verzorgt uit, netjes de manen getrokken, al een paar dagen van het gras, dus geen dikke gras buik en ze was netjes verzorgt.
Ze liep toen heel netjes (de eerste keer had ze alweer 4 maanden stil gestaan en nou was ze alweer 5 dagen flink bereden) en sprak mij wel aan. we kwamen toen een andere pony tegen en die hebben we toen gekocht (helaas ok weer moeten verkopen) maar nou zag ik een advertentie staan van die pony (weet 100% zeker dat het die is, naa is het zelfde, telnr... foto!)

Zelf zit ik erg te twijfelen, ben bijna 170 (wel iel gebouwd) en net 16 jaar. Moet ik dan wel een pony van 145 kopen?


Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 21:28

Grappig dat het dezelfde pony bleek te zijn!
Over je lengte: Tja, de pony is wat aan de kleine kant. Het ligt ook aan je gewicht, bouw van de pony en wat je wilt gaan doen (wedstrijden of niet)?

sonjas
Berichten: 154
Geregistreerd: 24-03-02
Woonplaats: andel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 21:34

hoi Pling hoi
ik weet niet of je nog veel groeit of niet maar als je nog maar een cm of twee groeit zou ik gewoon eens een keer gaan proefrijden en laat iemand meekijken om te zien hoe het eruit ziet het ligt er ook aan of het een hele iele pony is of een wat forser tiepje en ook wat wil je ermee
als je de sport inwil kun je beter een grote e pony zoeken daar kun je ook mee tussen de paarden rijden maar als jevoor de recreatie gaat geeft het niet als je net iets te lang bent want je zegt zelf al dat je zelf niet zwaar bent en dan gaat het best en als je voor de recreatie gaat en het is gewoon DE pony moet je er gewoon voor gaan
groetjes sonja Schijnheilig

dromen is leuk, doen is leuker

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 10:30

als je alleen recreatief wilt rijden, en de combinatie is goed, waarom niet Haha!

maar, als je ook wedstrijden wilt gaan rijden zou ik voor een paard kiezen, aangezien je over twee jaar toch bij de paarden moet gaan starten en gezien je lengte kan je ook makkelijk op een paard!!!

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 10:48

Ik zou, net als Arona, voor een paard gaan. Zo kan je nog jaaaaaaren vooruit.

Toos paardloos

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Beter van niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 10:50

Het lijkt me beter dat je naar wat groters uitkijkts stel dat je nog een eindje groeit dan pas je er straks niet meer op en dan moet je hem weg doen dat is alleen maar moeilijk. Er zijn ook hele leuke paardjes te koop hoor Haha! Maar ik weet niet wat je plannen zijn misschien wil je alleen leuk rijden en heb je verder geen ambities dan kun je het wel doen.
Wel grappig dat het dezelfde was misschien is het wel voor bestemd.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 10:53

Dat gevoel heb ik ook, misschien was hij wel voor je bestemd. Ik zou proefrijden, als het klikt zou ik het doen. Over je lengte zou ik me geen zorgen maken, maar misschien in de toekomst over je gewicht wel.

Je suis Charlie.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 10:57

Met een pony kun je ook bij de paarde starten hoor. Dus je hoeft niet persee je pony te verkopen en een paard aan te schaffen.

Het ligt eraan hoe de pony gebouwd is. Bij een iets breder model (fjord, tinker, welsh Cob)heb je kans dat de combinatie mooier is.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 15:38

Ik ben ongeveer 1.87m en mijn paardje is geschat op 1.43 (hij groeit nog iets, zal naar mijn weten ongeveer 1.48m worden ofzo)...het is wel een Paint, en hij is behoorlijk breed (nu al). Dus het ligt denk ik vooral aan het model van het paard. Een haf- of fjordmodel van die grote gaat makkelijk, maar wordt het een slank welshje, dan wordt het moeilijker. Qua lengte gaat bijna alles, maar het licht vooral aan je gewicht. Daar kan je later namelijk mee in de problemen komen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 16:09

Als je er nog aan moet beginnen, een d pony met je 1.70m lijkt het mij geen verstandig idee. Koop dan iets groters. Als het nu zo was dat je de pony al jaren had en je was te zeer gehecht om hem te verkopen was het nog iets anders.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Reusje_xx en 120 bezoekers