Past mijn zadel nog wel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Past mijn zadel nog wel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 20:39

Vandaag wou ik Navy gaan poetsen, maar het viel me op dat er een paar plekjes op de plek van het zadel zaten. Beslist geen wondjes en ook niet echt kaal, maar meer rechtopstaande haartjes, wat korter geschuren. Ze had er geen last van als ik er op drukte, maar ik heb toch het idee dat het aan mijn zadel ligt. Het viel me laatst ook al op dat ie best wel 'wipt' van achter, bij het draven (lichtrijden). Het heeft altijd gepast en ik kan er nog steeds een vuist onder rechtopzetten (voorboom), het rare is ook dat het meer aan de onderkant is. Ze is geschoren en ik heb eigenlijk de hele winter met een (nep)bont dekje gereden, maar rijd nu de laatste weken weer met katoenen dekjes. Misschien dat ze hier zo op reageert omdat ze er toch wat gevoeliger voor is? Ik weet nu dus niet wat ik moet doen, zal er in elk geval iemand naar laten kijken..
Groetjes

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 21:02

ik zou er ook iemand naar laten kijken. vooral als hij nu begint te wippen. misschien dat hij aan de achterkant iets opgevuld moet worden.
mijn zadel wipt sinds een paar weken ook aan de achterkant, en mijn paard krijgt achterop onder de zadelbomen 2 kale plekken.
er komt van de week iemand van de ruitersportzaak om te kijken hoeveel hij opgevuld moet worden.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 21:49

Ja inderdaad verstandig om het even te laten checken.
Ook kan het komen door die korte haren dan schuurt het vaak al sneller.
Maar een goed passend zadel mag eigenlijk niet klapperen die moet netjes stil op het paard liggen.
Ga eens longeren met het zadel erop en kijk eens of het dan naar voren kruipt.
Dan zal het waarschijnlijk toch niet meer passen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132053
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 21:53

Goed idee om er even iemand naar laten te kijken die er het fijne van weet !
't Is natuurlijk vrij moeilijk om van achter de pc een "definitief oordeel" over de pasvorm van je zadel te vellen, maar ik denk dat het een kwestie van opvullen is.
Ook omdat het zadel met de bontshabrak niet wipte, door die dikke shabrak werd de ruimte tussen paardenrug en zadel toch min of meer opgevuld.
Die dikke shabrak heeft ahw. de funktie van de extra vulling overgenomen.
Als ik in jouw schoenen stond, dan zou ik de bontshabrak weer onder het zadel doen totdat er iemand naar het zadel gekeken heeft, dan ligt het toch weer iets stabieler !
Veel succes !