Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Welk ding is het?? Ik geloof dat er zo uit mijn hoofd wel een stuk of 30 of 40 verschillende Mylers bestaan. 
en dan bleek dat hij al een tijdje in hun magazijn lag, maar ze wisten niet meer voor wie hij bestemd was
Citaat:Art. 144 Harnachement
Blz 38, alinea 1, eerste zin:
Het paard/de pony dient te zijn opgetoomd met een deugdelijk, goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud verkerend engels, of hierop lijkend, (dressuur)zadel, hoofdstel en bit.
Blz 39, 1e alinea
Wijzigen:
De bitten voor paarden dienen glad van uitvoering te zijn en zonder scherpe randen en – met uitzondering van de onderlegtrens – van een zodanige dikte te zijn,
dat het deel van het bit dat op de lagen van de paardenmond rust bij de trenzen een dikte heeft van tenminste 1,0 cm; de minimum dikte voor de bitten voor pony's bedraagt eveneens 1,0 cm.
Toevoegen:
Een trens waarvan het mondstuk aan beide kanten licht naar voren gebogen is (geen tongboog) en aan elkaar wordt verbonden door een cilindervormige tussenschakel is toegestaan.
Een trens met een roterend mondstuk is toegestaan.Het gebruik van bitringen die een hefboomwerking bewerkstelligen, is niet toegestaan.

patos schreef:
Dit is de Billy Allen offset D-snaffle, eigenlijk hetzelfde als de Myler, alleen geen naar voren gebogen mondstuk, of tenminste, niet zo ver als bij de Myler en een stuk goedkoper. Ik heb deze ook gehad en merk eigenlijk niet veel verschil met de originele myler. (Bij interesse is de Billy Allen te koop, 5 inch)