manen trekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:02

Ik vind trekken veel mooier maar netjes geknipt met een uitdunschaar kan ook mooi staan. je ziet het verschil bijna niet.

Kawa, wat voor ding heb je? wat is dat precies? Manennogwatding bedoel ik.

Olga heeft ook idioot dikke manen. En met trekken moeten we met zijn 2en zijn. Eentje moet trekken en de andere moet de praam vasthouden en Olga. (de andere staat in de voerbak en dan gaat het redelijk) Ik loop te denken aan knippen met een uitdunschaar want het is echt een hel.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:14

Kijk dit bedoel ik nou een beetje. Een praam erop, omdat je trekken wilt. EHm, ik ben helemaal niet van dat zachte hoor, maar als je nou kunt dingesen met z'on kammetje dat ik heb. Wordt (bijna) net zo mooi. En je hebt een blij en rustig paard, dat niet een praam op hoeft.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:15

dan heb ik helemaal een voordeel, ik hoef niet te trekken Haha!

ikke

Berichten: 37568
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:20

Manen hebben nut. We zijn er met z'n allen tegen dat bij trekpaarden de staart wordt gecoupeert, maar ondertussen doen we hetzelfde met manen, mag ik dit even niet snappen?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:25

Citaat:
Op 2001-05-01 22:14, schreef jantina:
Kijk dit bedoel ik nou een beetje. Een praam erop, omdat je trekken wilt. EHm, ik ben helemaal niet van dat zachte hoor, maar als

WElk kammetje bedoel je?
Ik heb ook een hekel aan de praam maar hij moet om. Ik wil nl. nog wel iets langer leven. Ik wil dus echt geen schop voor mijn harses hebben.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:31

Ik bedoel niet dat je geen praam mag gebruiken. Ik heb een kammetje met een scheermesje erin. Zo snijd je de manen op lengte en kun je ze ook uitdunnen. Zo hoef je niet aan je paard te trekken, want als ie een praam op moet, doet het hem waarschijnlijk toch zeer.
Begrijp me niet verkeerd hoor. Ben niet tegen trekken. Als je paard er koel onder blijft en niet duidelijk aangeeft dat het hem zeer doet.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:41

Mmmm... wat is er zo erg aan een praam? Ok, als het zonder kan natuurlijk liever zonder, maar ik zie niet in wat er erg is aan een praam. Vaak is er het misverstand dat het paard rustig blijft want als hij beweegt heeft hij pijn aan zn lip door de praam. Dat is dus NIET zo... door de lip te draaien komt er een natuurlijk soort verdovingsmiddletje vrij bij het paard waardoor hij van kalmeert. Ik vind het niet kwaad kunnen. Kijk, als het zonder kan, zoals ik zei dan beter zonder. Maar ik vind een praam nou niet zielig ofzo!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 08:33

Zo heb ik het ook niet bedoeld. Alleen wilde ik ermee aangeven, dat als je een praam nodig hebt om de manen te trekken, dan vind je paard het schijnbaar niet leuk. En kon het weleens zeer vinden doen.
Ik probeer te zeggen dat iedereen vaak hard roept, manen trekken doet geen zeer.
Ik denk dus van wel, bijsommige paarden zeer zeker, anders had je geen praam nodig en bleef ie rustig staan.
(andere paarden juist weer niet, zie fitz!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 18:45

hoi steef
ik bedoel dus ook zon manen kammetje met een mesje erin.ze kosten iets van 15 gulden dus dat valt ook nog wel mee,vind ik dan.Als je dat zo zegt in de ruitersport zaak weten ze al welke je bedoelt.verder ben ik ook niet zon kei met zon kammetje hoor, vind gewoon trekken nog steeds mooier maar ik ben het toch ook mat Janita eens dat ik denk dat het best wel pijn kan doen.Kawa staat dan wel braaf stil maar dat komt omdat ie weet als ie flauw doet dat ie op zen mieter krijgt en als ik aan het manen trekken ben voel ik me altijd zon heks.Kawa is altijd zon scheet en dan ga ik hem pijnigen. Ik weet dat ik misschien daarin een watje ben maar bij Kawa is het niet nodig om te trekken en voor mijn gevoel is knippen ook fijner.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 22:14

tja, maar kawa heeft van die fijne dunne manen. Had Olga die maar.
Morgen toch maar eens een uitdunschaar gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 22:17

als je met zon kammetje met een mesje erin gewoon kamt dun je de manen ook uit.
Maar misschien weten ze er in de winkel meer over te vertellen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 22:26

Het is zelf zo erg dat ik soms niet eens aan de manen mag komen met een kam.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-01 19:33

Citaat:
Op 2001-05-01 22:20, schreef ikke:
Manen hebben nut. We zijn er met z'n allen tegen dat bij trekpaarden de staart wordt gecoupeert, maar ondertussen doen we hetzelfde met manen, mag ik dit even niet snappen?


Natuurlijk mag dat even niet snappen.
Ik zie zelf niets liever als mooi lang haar. en het si lekker warm in de winter (hihi, ook aan de handjes!) .
Maar bij Rocky loopt het een beetje uit de hand... en ik zou het graag een beetje uitdunnen. Dat het niet alle kanten op staat.
kijk maar eens naar deze foto van Mira: haar manen groeien van zelf heel mooi!


[img]../upload/313/mira2001-3.jpg[/img]


lief hé!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-01 22:08

Ik heb ondertussen nog geen plaats gevonden waar ik zo een kammetje met een mesje erin kan vinden. sniksnik Huilen Huilen

Misschien weet iemand waar ik ze kan bestellen? (niet divosa, daar hebben ze ze niet, bij mijn weten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 22:29

Als je gaat trekken begin je met de langste haren. Hij heeft laagjes dus hij is waarschijnlijk al een getrokken.
Je maakt het makkelijker voor je paard door de manen recht omhoog uit te trekken in hun eigen lengterichting dus. Niet naar beneden, want dan trek je de hele manenkam opzij en dan worden ze het wel zat (behalve Fitz dan).

Over de praam zei mijn VA tegen Lab dat ie het wel fijn zou vinden ff stoned te worden, tja dat zal dan wel.