Trailer verzekeren ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Trailer verzekeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 19:32

Ik heb vandaag een trailer gekocht ,maar moet je die ook nog verzekeren ?
Ik neem aan dat een diefstal verzekering vrijwillig is .
Ik hoop dat iemand het weet .

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 20:11

De wettelijke aansprakelijkheid van de trailer wordt automatisch gedekt door je autopolis. dus daar hoef je geen aparte verzekering voor te nemen.
maar dan is hij niet verzekert voor verlies of beschadiging. ik dacht dat dit niet verplicht was,weet ik niet zeker.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 22:22

Verzekering tegen diefstal is niet verplicht.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 22:36

Zorg sowieso voor een goed aanhangerslot. Wij hebben zo'n groot geel slot, die zit er altijd op als de trailer niet aangekoppeld is. Reken maar dat ze hem daar niet mee kunnen stelen.
Maar ook als je hem verzekerd tegen diefstal (niet verplicht inderdaad), moet je zo'n slot hebben. Alle verzekeringsmaatschappijen eisen dat namelijk.
Wij hebben een paar jaar terug een splinternieuwe 2,5 paards Böckmann gekocht. Zelf hebben we daar allerlei luxe dingen aan laten maken (speciale vloer, zadelsteunen, enz... ). Wij hebben hem wel verzekerd, omdat ie behoorlijk aan de prijs was. En het zal je maar gebeuren dat ie gestolen wordt...

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 10:03

Een typisch geval van de klok en de klepel, want ik weet echt niet meer hoe het precies zit Haha! , maar de trailer zit bij de autoverzekering in (als je schade zou maken dus), maar zodra je trailer om wat voor rede dan ook losraakt van de auto en voor zichzelf gaat beginnen, vergoedt de autoverzekering dit niet meer. Even navragen dus.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 11:12

Jasmijn schreef:
Een typisch geval van de klok en de klepel, want ik weet echt niet meer hoe het precies zit Haha! , maar de trailer zit bij de autoverzekering in (als je schade zou maken dus), maar zodra je trailer om wat voor rede dan ook losraakt van de auto en voor zichzelf gaat beginnen, vergoedt de autoverzekering dit niet meer. Even navragen dus.


klopt helemaal wat je zegt Haha!