Mijn paard loopt zonder problemen de trailer op. Maar zodra ze er 1 minuut in staat begint de ellende. Als we nog niet eens rijden springt ze op en neer en zakt ze met haar achterbenen door en met haar voorbenen staat ze gestrekt. Ze Hangt ook op het schot en aan de zijkant. Alsof ze niet op haar eigen benen wil/kan staan. Eerst stamte ze alleen heel erg in de bochten (Waar we in slakke tempo door heen gingen) En nu is het zelfs als we stil staan en op rechte stukken. Ze komt bezweet van de trailer af en maakt zich gewoon heel druk. Ook trapte ze haar hoge transportbeschermers af. Zonder transportbeschermers haalt ze zich open. De trailer ruikt soms zelfs alsof de hoefsmid is langs geweest, zo'n vurige lucht van de hoeven. Wat kan dit nou zijn!
We hebben ook wel eens wat harder op de rem getrapt omdat we dachten dat het verveling was. Maar toen we haar van de trailer af haalden stond het schuim op haar lijf en moest ik haar eerst 20 min. aan de hand stappen.
Wat kan ik hieraan doen want het wordt steeds erger!
Jeetje dat is nog niet zo'n makkelijk probleem. Het door de benen zakken is een soort staking, maarja haar staking heeft niet veel succes omdat er in de trailer toch wel beweging komt.
Misschien is een tijdje proberen met een ander, rustig paard erbij in?
en anders misschien zo'n trailer laden cursus doen??
bij ons op de manege was een keer een paard onderuit gegaan in de trailer omdat ie zo druk deed, die hebbe ze dan een hele lange tijn niet meer op de trailer gezet, en nu gaat ie terug gewoon op de trailer maar er staat wel een rustige Pony bij en dan voelt ie zich niet alleen en verveelt ie zich ook niet. :p
Het vreemde vind ik.. wanneer hij het echt dood eng zou vinden, waarom hij er dan wel gewoon op loopt zonder problemen! En hij staat heel vaak naast een ander wel rustig paard. Eigenlijk bijna altijd.
tot voor 2 weken terug had ik het ook nog, ik ging eerst zelf mee in de trailer, dat hielp iets maar niet veel. ze had heel tijd haar benen kapot omdat ze de beschermers afstrapte. toen hebben we het schot er tussenin uitgehaalt en nu is ze weer poeslief. je moet alleen oppassen dat het paard zich niet ophangt, dus ik zou er eerst wel bij in gaan. er zijn zo links rechts best veel mensen die er last van hebben, sommigen kiezen dan voor een zeil in het midden i.p.v. een houten schot zodat de pony hier niet op kan leunen.
Haal het tussenschot er eens uit en probeer het dan. Wij hebben ook een pony op stal gehad die opeens niet meer in een 2 paardstrailer met tussenschot wilde, liet zich ook vallen, precies hetzelfde verhaal als bij de jouwe. Zet hem vast tussen 2 touwen en probeer dat eens! Bij ons was het over.. succes!
Nou een paard achterste voren er in lijkt me geen optie! En een paard laten liggen in de trailer al helemaal niet! Het schot er eens tussen weg halen zal ik eens proberen.. al ben ik zo bang dat ze straks vast komt te liggen omdat ze dan wel de ruimte heeft om om te vallen.. :S
Een van de top springruiters heeft ook zo'n paard gehad. Zodra hij met de vrachtwagen ging rijden dan ging het paard liggen. Hij heeft toen het schot maar iets opzij gezet dan had hij meer ruimte om te liggen. Het heeft in de Bit gestaan geloof ik.
Ik heb hem al aan beide kanten gehad, eerst ging het een tijd goed op links en nu begint ze daar weer gek te doen.. dus dacht inderdaad zet haar weer op rechts.. maar goed dat was ook het zelfde verhaal. Dat tussen schot zal ik zeker proberen.. Stel ze wil gaan liggen is een 2-paards trailer daar niet te klein voor? Straks ligt ze vast...
en twee schotten? dat ze in het midden staat? links en rechts een baar dat ze niet valt en de trailer met mouse bekleden? dat ze zich niet openstamd? gewoon lekker tegenplekken.
Het paard laat zich vallen omdat hij achter waarschijnlijk niet breed kan staan met zijn benen. Dat had het paard bij ons tenminste, als je de klep open deed, stond hij altijd helemaal wijdbeens. Ik denk dat als je het tussenschot eruit haalt, dat het probleem ook weg is.
Bedek de voorstang eens met een dikke deken, gewoon eromheen rollen en met dik plakband vastplakken. Hoeft niet aan de stang vast hoor laat de deken maar draaien om de stang.
Misschien wil hij dan wel steun zoeken op de stang. De achterstang zou je zo ook kunnen bekeden.
Mocht dit niet helpen tja dan idd meer ruimte geven, stel wel zo de touwen af dat als hij gaat liggen (of omvalt) hij daar de ruimte voor heeft zonder zich met het hoofd omhoog te hangen.
Probeer eens andere beenbescherming.
Ken jij misschien iemand met camerabewaking in de trailer??? Een betere manier van kijken is er niet. Je ziet waar het probleem ligt.
Soms hangen paarden de verkeerde kant op in bochten en raken daardoor extra uit evenwicht. Sommige vinden de ruimte te klein of te groot. Ze durven niet steun te zoeken op de stangen. Goh er zijn zoveel dingen die dit gedrag kunnen veroorzaken. Het enige is gewoon een hoop proberen je komt er dan vanzelf achter.
En het klopt dat die springruiter juist iets meer ruimte geeft aan het paard zodat het kan liggen tijdens de rit.
Ja hij hangt ook achter op de stang, ik zal eerst proberen zonder tussen schot. Hij zal het toch moeten leren om straks weer op 1 kant te moeten staan aangezien ik vaak met 2 paarden op pad ben. We krijgen nu camera bewaking in de trailer dus dan kan je inderdaad zien wat er gebeurd alleen onderweg kan je daar dus nog steeds niets aan veranderen. Ik heb ook al andere been bescherming om gehad hehe. Maar die deken zal ik ook zeker proberen. Bedankt allemaal voor de adviezen!