bang voor verkeer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nath

Berichten: 18
Geregistreerd: 31-03-02
Woonplaats: baarn

bang voor verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 22:14

Bloos ik heb een fries paard van 6 jaar hij is super lief en luisterd goed ik rijd dressuur met hem en daar is hij erg goed in! nu heb ik e met hem op een probleem!! hij is bang voor verkeer hij is een keer toen hij nog jong was alleen met iemand naar buiten geweest iemand die hij niet goed kende hij is toen van van alles geschrokken maar wat er precies gebeutd is weet ik niet Huilen want ik was er jammer genoeg niet bij!! daarna hebben wij een tijdje niet met hem naar buiten gegaan. maar nu zijn we weer volop begonnen in het begin als er een auto of brommer aankwam wist hij niet wat hij moest doen hij dribbelde heen en weer Scheve mond en ging er dan van door!! nu een tijd later rij ik elke dag op een rustig laantje waar zo nu en dan auto's lang komen en dat gaat eindelijk wat beter Pling we rijden zelf met de auto langs en dat gaat goed heeft iemand nog een advies bv moeten we nu gewoon een keer een buitenrit maken (samen met andere paarden) of juist niet en alleen maar kleine stukjes gaan ??? alvast bedankt groetjes nathalie

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 22:17

Ik zou het stukje bij beetje aanpakken. Stap gewoon eens aan de hand rond een stilstaande auto, en daarna kun je eventueel buiten gaan wandelen. Ik zou er dan op gaan zitten, omdat ik me daar zekerder voel. Maar da's persoonlijk natuurlijk. Je kunt met een groepje gaan, maar ook alleen, maakt volgens mij niet veel uit. Misschien is het handig als iemand anders op de fiets meegaat. Probeer ervoor te zorgen dat ze alleen maar goede ervaringen krijgt met auto's en bromfietsen. Volgens mij heeft ze eens een nare ervaring gehad met één van deze voertuigen.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 05:13

wat ook een oplossing is begin in de bak met leren.Hier bedoel ik mee neem een zweepje ga met dat zweepje over het lichaam van je paard heen en kijk hoe hij reageert. Daarna doe je er een zakje omheen en doe je precies hetzelfde. In het begin zal hij willen trekken of weg springen,maar dat is niet erg. Hij moet wel mee kunnen kijken met wat jij aan het doen bent.Dit kun je langzaam aan gaan uit breiden met iemand die langs de bak staat of erin die bijv. met een dichte paraplu aankomt en opeens opend kan ook erg eng zijn.Ook het besnuffelen van de voor hem 'enge'voorwerpen is erg goed dan weet hij ook of het hem wat aan kan doen. Misschien een tractor in de bak of een rammelende fiets.
Zelf ben ik bezig met het zakje en de tractor. auto's fietsers doen hem niets,maar alles wat groter is dan hem vind hij eng.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 12:20

mijn paard ging er altijd vandoor bij verkeer.
nu heb ik een tijdje samen met een ander paardje buiten gewandeld ( ik met mijn paard en eva met jessie) nu ben ik eergister weer voor het eerst alleen naar buiten geweest, ze gaf geen kik
gewoon oefenen dus geduldig zijn en geruststellen.
suc6

nath

Berichten: 18
Geregistreerd: 31-03-02
Woonplaats: baarn

verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-02 15:05

hij is helemaal niet bang voor paraplus of wat ook het is echt alleen maar verkeer ik kan met een paraplu op de wei in ermee klapperen enz alle andere rennen dan weg maar hij blijft staan dus dat heeft niet zo veel zin!! Pling inieder geval bedankt voor al jullie reacties!! groetjes nathalie[color=red][/color]