Eigen pony of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jissie

Berichten: 27
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: België

Eigen pony of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-02 17:27

Ik verzorg al meer dan 2 jaar m'n verzorgpony Natasha. Ze is een echte schat en ik rijd ook wedstijden met haar. Dat gaat erg goed en we zijn al enkele keren in de prijzen geweest. Ze kan elk moment gaan manken en dan gaat ze weg. M'n moeder wil uitkijken naar een pony voor mij en m'n zus, maar dan kan ik Tasha niet meer verzorgen, omdat we er ook mee voor moeten betalen. Dan gaat ze waarschijnlijk in de manege en daar is ze te goed voor. Wat moet ik doen, wachten op een eigen pony tot Nathasha weg gaat, of naar een pony uitkijken om Tasha daarna in de manege te zien lopen en door iedereen verzorgt wordt?

Huilen Quaresa, Ik Mis Je Verschrikkelijk!!! Huilen


lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 17:30

Is maar een gedachtengang hoor, maar kan jij natascha niet kopen dan?

Ps misschien een domme vraag maar wat is manken? mank lopen?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 18:12

Manken is inderdaad mank gaan, kreupel lopen of kreupelen. Tot zo ver de synoniemen. Knipoog

Je zegt dat als ze mankt, ze onmiddelijk weg moet. Wat bedoel je hiermee precies? Dat de eigenaar het paardje eigenlijk weg wilt doen en dat het enkel nog mag blijven omdat het gezond is en goed loopt?
Waarom zou je paard naar een manege aan als jij niet meer verzorgt? Waarom niet gewoon een ander verzorger? Wil de eigenaar het paardje dan wegdoen?
En waarom zou je inderdaad dat niet kandidaat koper kunnen zijn?
Je uitleg is wel een beetje verwarrend.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 18:23

idd je uitleg is erg verwarrend, ik zou eens gaan kijken of jij niet haar kan kopen!
En waarom gaat ze eigenlijk manken? (als je dat weet kan je misschien eerder verkomen!)

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 18:48

Ten eerste hetzelfde wat de rest zegt/vraagt en: uiteindelijk moet je voor jezelf kiezen. Je bent natuurlijk hartstikke gek met Natasha, deelt al 2 jaar lang lief en leed met haar en moet er niet aan denken haar minder te zien, maar als je even nadenkt weet je dat dat met je eigen pony ook zal gebeuren, nog meer zelfs waarschijnlijk. (het zo gek er op zijn bedoel ik dan). Als je haar wel kan blijven zien en de eigenaar ervan overtuigen dat hij er voor zorgt dat ze het goed krijgt(sorry, blijft houden) is het denk ik fijner om een eigen pony te hebben. Als je die kans krijgt, en weet dat je er tijd voor hebt en het kan, en dat is makkelijker als je het met z'n tweetjes doet heb je daar denk ik meer plezier van, je neemt helemaal je eigen beslissingen en bent niet afhankelijk van een ander,je hebt veel meer zekerheid omdat er geen eigenaar is die opeens kan beslissen de pony weg te doen, en dat verdriet voelt heel anders dan wanneer je er zelf voor kiest!
Je moet natuurlijk wel goed nadenken wat voor pony je wil en zorgen dat je goede begeleiding hebt, maar zover is het nog niet...Succes ermee!

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 20:13

als ze mankt loopt is ze dan wel wat voor de manege??
die vekopen er dan weer en gaat wel misschien naar de slacht??!! Verdrietig Verdrietig

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 23:19

manken door een verstapping of door iets chronisch?????? ik zoum eerst een goede vervangende verzorgster zoeken en die vaak meenemen enzo. dan ondertussen zoeken naar een ander eigen paardje.

Ineke2

Berichten: 33038
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 16:50

Tja zou je zelf Natasha niet kunnen kopen dan? Als ze gaat manken/kreupel lopen dan wil de manege haar ook niet hoor, want wat heeft die aan een kreupel paard? Die kan immers niet werken...

Waarom kan ze trouwens ieder moment kreupel gaan lopen? Mankeert ze iets ofzo?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Jissie

Berichten: 27
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 11:15

Thasha is niet van de manege eigenaar, maar van een vriend van hem, die haar als fokmerrie gebruikt. De manege eigenaar mag alles met haar doen, maar nu ik haar verzorg loopt ze bijna niet meer in de lessen, ook omdat ik met 'r wedstijden rijd enzo. Als ik haar niet meer verzorg word het een manegepony en gaat ze bijna elk uur moeten meelopen in de lessen. Dan word ze zowat door iedereen eens gepoetst en rijd iedereen met haar, en daar is ze veel te goed voor. Ik mag haar niet kopen van m'n ouders omdat ze gaat manken en haar eigenaar verkoopt haar niet, want ze gaat naar een kudde als ze mankt. Dat manken komt doordat ze vroeger, als ze op een wei stond, in paniek schoot en los door de draad liep. Ze zat vast met haar achterbeen, en dat is een heel groot litteken, en ook op haar voorbeen een kleintje. Nu is dat helemaal in orde gekomen, maar volgens de veearts krijgt ze er artrose aan, en hij zij dat dat morgen kon zijn, of binnen 5 jaar, dat wist hij niet. Dan gaat ze naar een kudde met een paar andere merries en een hengst, omdat ze dan geen last zou hebben van dat been, en dan heeft hij nog veulens van haar.

Huilen Quaresa, Ik Mis Je Verschrikkelijk!!! Huilen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 11:44

Als ik jou was zou ik lekker een andere pony kopen...loop je in ieder geval geen risico's met een slecht paard.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Foreverkliek, Fudge, Indy75 en 35 bezoekers