deken probleempje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chell

deken probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 10:08

hai bokkers,

mijn nieuwste aanwinst staat eindelijk in stal .. ik zit nu alleen met een deken probleempje. ik heb voor haar een lekker fleeche zweetdeken met hals gekocht, deze zit goed maar een beetje strak voor bij haar borst. ik gebruik hem dus ook alleen als zweet deken om even op te hebben na het werk. bij de verkoop heb ik een hele dikke winterdeken gekregen voor echt van de winter als t vriest. aangezien de temps buiten nogal wisselen weet ik niet zo goed wat ik moet. de winterdeken is naar mijn idee nog "te warm" voor op stal en ze zit nog mooi dun in haar vacht en dat wil ik graag zo houden. moet ik er een "tussen (herfst) deken" bij kopen voor nu en zo ja welke?? of haar nu even kaal laten staan en strax die winterdeken opgooien??
roept u maar
groetjes
Chell

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:04

Voor deze vragen is het centrale deken topic..

Anoniem

Re: deken probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:09

Ja, dan mag je eerst 100 pagina's doorspitten.........
Hoeveel grams is de winterdeken precies en hoe warm is het op stal?
Het maakt een verschil of ze alleen in een buitenbox staat of op een gesloten gangpad met 30 andere paarden.
Mijn paard staat dus met andere paarden in een gangpad en heeft s'nachts een ongevoerde deken op.
Pas als het onder de 10 graden komt krijgt hij een lichte deken op (150 a 200 gram) en als het gaat vriezen een dikke deken (400 gram).

Chell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 11:23

van die winterdeken weet ik het niet zeker, maar denk wel zo'n 350 a 400 grams. ze staat binnen op stal met nog 6 andere paarden, allemaal binnenboxen, maar het is er niet heel veel warmer dan buiten. (geen verwarming binnen). ik denk dat ik maar op zoek ga naar een een lekker stal tussen deken van 150 of 200 grams. we hebben geen weidegang in de winter dus ze staat aldoor binnen m.u.v. rijden (alleen buitenbak)

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:14

ik zou nu een 200grams opgooien, zeker voor snachts, en als het dalijk kouder word je winterdeken....

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:20