iemand ervaring met dressuurzadel Knight Rider?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Valina

iemand ervaring met dressuurzadel Knight Rider?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 22:04

Hoi hoi,
nou de titel zegt het al:
heeft er iemand ervaring met een dressuurzadel van Knight Rider? (KR)

Ik heb er op gezeten en ook op mijn Haflinger gelegd en het zat en lag goed, alleen,... ik ken het merk helemaal niet.
Het zadel is voorzien van dubbelleer en je krijgt 5 jaar garantie op de boom. Het zadel wordt gemaakt door S&K Holland, wat ook zadels maakt van Mountain Horse, Ainsly en Bates/Wintec.
Klinkt mij wel goed in de oren, maar ben toch benieuwd naar ervaringen van anderen.

Hopelijk kan iemand mij iets vertellen!

tantethee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:10

bij mij op stal heeft een meisje 2 zadels van knight rider een vzh en een dressuur, haar bevallen ze erg goed, ze is ook wel een bokker, geloof dat ze jorientje ofzo heet

Valina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 22:28

Goh, zou je haar eens willen vragen of zij op dit topic wil reageren?
(aangezien ze toch bokker is)
Ik heb nog niet op een Stubben gezeten, maar ik moet zeggen dat die me toch ook wel aanspreekt. Zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben? Ik ben vrij lang (1.80 m.) en weeg 64 kg. met niet al te veel spek op mijn billen. Daarom vond ik de KR fijn zitten, die was vrij zacht.

sabje19

Re: iemand ervaring met dressuurzadel Knight Rider?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:06

Stalgenoot heeft dit zadel ook en ze is er erg tevreden over. ik heb er zelf ook mee gereden en ik vond het een lekker zadel. Betaalbaar is het ook.
Ik wilde graag ook zo'n zadel kopen, maar helaas het pas niet op mijn paard.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 08:02

Maakt Mountain Horse zadels?

Goede vriendin van me heeft ook een KR dressuurzadel. Ze is erg tevreden over.

Zelf heb ik een Stubben Scandica dressuurzadel. Ik vind hem erg fijn. Qua zit is hij vrij vlak en niet gedwongen, maar ik kan er best lekker op zitten. Hijs niet 'pijnlijk' hard maar ook niet echt super zacht. Just right

Bokker montecito heeft een Scandica spring of vzh zadel.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:50

S&K maakt alleen Ainsley en KR en zijn leverancier van wintec/bates! Ze maken dus niet zelf wintec maar goed dat ter zijde.
met KR heb ik wel goede ervaring alleen omdat het merk nieuw is weet nog niemand hoe het zadel zich gaat gedragen als het wat ouder wordt!

Valina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 20:21

aha, nog een vrij nieuw merk. Vandaar dat je ze ook bijna niet 2e hands tegenkomt! Heb jij het dressuurzadel van KR aafje87?
Wat me overigens opvalt, is dat er nog niemand negatief is geweest over KR! Dat is wel positief!

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:13

Vriendin van mij heeft er een te koop! Hij is hartsikke nieuw ze heeft hem maar een paard maandjes gebruikt! Bij intresse PB!
EDIT: Het gaat om een Knight Rider dressuurzadel met medium boom.
Hijs nog harstikke nieuw, ze heeft hem van de zomer gekocht, maar de laatste tijd rijdt gewoon lekker recreatief, zonder zadel, buitenritten etc dus gebruikt ze hem niet meer.
Hij is de te koop met beugels en beugelriemen, zonder zingel.
Ook evt met wat (dressuur) dekjes.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:32

Ik heb ook naar KR gekeken toen ik op zoek was naar een nieuw zadel. Vond het leer alleen niet zo mooi en het zat ook niet lekker. Heb voor een Kentaur gekozen en heb daar nog geen moment spijt van gehad.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:54

Valina schreef:
aha, nog een vrij nieuw merk. Vandaar dat je ze ook bijna niet 2e hands tegenkomt! Heb jij het dressuurzadel van KR aafje87?
Wat me overigens opvalt, is dat er nog niemand negatief is geweest over KR! Dat is wel positief!

Vrij nieuw? Merk is helemaal nieuw het is pas vanaf begin 2005 leverbaar(dus nog geen jaar op de markt)
Ik heb geen zadel van KR zelf maar ken wel iemand met zo'n zadel, zit opzich best aardig maar hoe lang het zadel mooi blijft nog geen idee aangezien het nog niet lang bestaat(en vandaar dat er nog weinig negatieg over te vertellen is, niemand weet hoe de Zadels zich gaan houden!!)

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:46

ik heb een vzh van KR gekocht een half jaar geleden en ik moet zeggen dat ik niet echt wild enthousiast ben over het leer, hij is bij mij namelijk al aan het slijten.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:06

Zijn de KR ook in bruin te leveren ipv zwart?

Valina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 09:10

Ja, goede vraag Barbara, zijn ze idd ook in het bruin te leveren?
En Tesss: op welke plaatsen slijt het leer dan nu al?
Ik heb op de KR General gezeten en die heeft dubbel leer, wellicht maakt dat al verschil?
Is het de toplaag die slijt of wordt het leer al dun bij jou?

Azhari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 11:07

Vorig jaar zomer (dus toch al ruim een jaar geleden) heb ik er naar gekeken. Het zou niet voor mij persoonlijk zijn, maar voor het paard dat ik op dat moment voor iemand aan het inrijden was. Op zich zien ze er wel netjes uit vind ik. De zit is inderdaad behoorlijk zacht. Ze zijn alleen niet zo maar prijs technisch heel gunstig, dit moet hem ergens in zitten. De kwaliteit van dit zadel is dus ook een stuk minder dan die van een stubben. Dit vergelijk maak ik, omdat je die zelf ook noemt.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 11:20

Ik heb er bijna een gekocht. De zadelmaker kwam met meerdere zadel's en de Knight rider(grotere maat) en de kieffer(boom was voor mijn paard breder gemaakt) heb op bijde zadel's een paar rondjes gereden. Heb daarvoor amper op dressuurzadel's gereden en heb gekozen voor een zadel met minder kniewrong(de kieffer wien) achteraf denk ik nu wel dat als ik weer zadel's zou laten passen de knight rider misschien ook wel wat was geweest maar ik heb hem toen expres niet gekozen omdat het voor mij al moeilijk was om ermee te rijden en met die kniewrong had ik het idee dat ik minder dicht bij m'n paard zat(m'n beenligging was toen nog erg slecht omdat ik altijd gesprongen en vhzzadel's heb)
Vond het zadel er verder goed uit zien. Wel mooier maarja daar gaat het niet om, moet natuurlijk wel goed zitten. Het was het enige zadel dat niet op maat gemaakt hoefde te worden(is wel de grootste maat KR) en lag eigenlijk nog beter op m'n paard dan het zadel dat breder is gemaakt.

en over het slijten....het hoort er gewoon bij. Ik heb mijn zadel ook nog niet zo lang en bij de plaatsen van de beugelriemen zie je al wel wat slijtage(ik vet m'n spullen regelmatig in dus daar kan t niet aanliggen)

de zadelmaker was erg tevreden over die zadel's. Hij vind het een goeie kwaliteit en het is ook niet zo duur.

Jetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 11:43

S&K maakt geen zadels, maar handelt erin, levarancier van verschillende goede en minder goede merken.

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:35

Knight Rider is een Argentijns merk. Althans dat wist mijn ruitersportzaak mij te vertellen.

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:00

@Valina; op de plaatsen waar de stijgbeugels hangen is het leer dunner aan het worden en van lichter van kleur aan het worden en voorop de kamer is het leer stuk

het zou best goed kunnen dat de General daar minder last van heeft vanwege het dubbele leer, maar dat weet ik niet zeker

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:09

Eilandje schreef:
Knight Rider is een Argentijns merk. Althans dat wist mijn ruitersportzaak mij te vertellen.

Argentijns? Is S&K dan ook Argentijns?
Knight Rider is namelijk een dochter van S&K....zeg maar de CTD van Stubben..

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:13

KR zijn er, volgens mij, ook in het bruin, ben zelf rond juli opzoek geweest naar een nieuw, niet al te duur, zadel, bleef hangen bij de KR en de Kentaur is uiteindelijk een Kentaur geworden omdat ik het leer mooier vond.

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:18

Skitter schreef:
Eilandje schreef:

Argentijns? Is S&K dan ook Argentijns?
Knight Rider is namelijk een dochter van S&K....zeg maar de CTD van Stubben..

S&K produceert zelf toch niets, dat is een importeur, of ben ik nu zo fout?

In ieder geval, binnenkort komt er bij mij iemand zadels passen, en ik ben al eens gaan kijken wat hij heeft naar mijn wensen en binnen mijn prijsklasse, en daar is oa een Knight Rider zadel bij. En die zadelmaker zei dat het Argentijns is en ik geloof hem

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:18

S&K is toch een importeur/distributeur en geen fabriek oid? Ik heb de zadels in de winkel gezien en zou zelf toch voor een Kentaur gaan ook door de leerkwaliteit. KR is mijns inziens veel te hard en stug leer..

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:19

Ik heb ook gekeken naar de knight rider en kentaur. Qua prijs verschillen deze niet erg veel. De knight rider lag alleen wat minder mooi op mijn pony. Ook vond ik het model minder mooi. Ik heb nu een kentaur en deze is echt super! Nog nergens 1 spoortje van slijtage te bekennen! (Ik draag mijn beugels wel onderdoor).

ilsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:45

Jullie hebben het de hele tijd over goedkoop, nou ben ik toch wel erg benieuwd wat je dan ongeveer voor deze zadels betaald.

Weet iemand toevallig ook of er een site is van de knight rider (en eventueel kentauer)?

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:58

Niet al te duur, is anders dan goedkoop, maar met niet al te duur bedoel ik tussen de 700 en 800 euries, vergeleken met een nieuwe Kieffer, Hulsebos, KN of Stubben vind ik dat niet duur.