Op wedstrijd, dus wat vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Op wedstrijd, dus wat vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 11:47

Ik heb maandag een onderlinge wedstrijd op de ponyclub, me eerste wedstrijd! Haha!
Nou heb ik zelf zoiets van: we worden lekker laatste en doen het voor de lol, want winnen hoef ik echt niet (en het zal ook echt niet lukken Haha! )

Ik ga gewoon een B proef doen maar de volter galop kan wel voor wat probleempjes zorgen Haha!
Want je zult dan ene keer EBE grote volter in galop moeten en dan tussen K en A overgang maken naar draf... Ik kom nooit netjes in de hoeken (is galop dan!) moet ik dan maar proberen in draf bij A te komen? (het zeg maar leuk proberen op te lossen of gewoon fout gaan en dan maar zien welk punt ik krijg?)
En Ik krijg Tos best aan de teugel maar na het galoperen wil hij vaak niet meer (wil hij lange teugel) moet ik hem dan maar gewoon laten lopen of wat meer moeite doen (dan begint het bijna op zagen te lijken, maar is het niet) ???

Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel...

X Eva

ja, ik adem in... adem uit... adem in....

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 11:59

Eerst die galop: Als ik jou was, dan zou ik al bij K in draf gaan, zodat je toch nog wat doe hoek in kan sturen.

En het tweede: aan de teugel is niet het belangrijkste in een B proef. Zorg ervoor dat ie op jou tempo rijdt, de figuren netjes op de letter, en dan ben je al een heel eind in de B. Als ie gaat hangen (dat maak ik uit je verhaaltje op), drijf hem dan met je benen naar voren, maar ga niet zo ruw met je handen aan de gang. Dat hoort absoluut niet, ook niet tijdens een training. 99% van de problemen moet je oplossen met je zit en met je benen, niet met je handen.

Succes!