Ervaring met Kunststof beslag?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Roxy20

Ervaring met Kunststof beslag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 11:30

Wie heeft er een pony of paard op kunststof beslag staan en wat zijn de ervaringen ermee?

Ik denk erover om mijn pony er ook op te zetten, maar wilde eerst wat ervaringen weten.

Sione

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:57

Hoi Roxy, mijn paard staat op kunstof beslag. nu ongeveer 3 en halve week.
Ik ben er zeer tevreden over.
Mijn paard heeft verbening van de hoefkraakbeenderen en hij loopt nu toch wel al een stuk beter.
Wil je het om een medische reden uit proberen of gewoon zomaar? Welke hoefsmid?
Groetjes Sione

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:28

Het paard van een vriendin heeft korte tijd op kunststofbeslag gestaan. Persoonlijk vond ik het heel prettig; vooral voor buitenritten, want het dempt erg de dreun op harde bodems. Het paard bleef er ruim op lopen, alleen wel wat vlakker.

Ik vond dat het ‘zachtere rubber’ het gele deel van het groen-geel beslag, er snel sleet. Maar het grootste nadeel was dat hij ze na een maand al kwijt was. Toen zijn ze er weer onder gezet, om een week later er weer af te gaan. Aangezien wekelijks de hoefsmid laten komen wat duur werd is het paard maar weer op gewone ijzers gezet, welke wel bleven zitten. Het was leuk om geprobeerd te hebben maar geen succes.

Onze smid (die niet dat beslag gebruikt) is er ook niet zo over te spreken. Hij vind het een goede ontwikkeling, maar vind de kwaliteit van de huidige generatie kunststofbeslag nog onvoldoende in vergelijking met ijzers; vooral omdat het kunststof zich niet zo goed laat bewerken, terwijl alle hoeven toch anders zijn.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:06

Een vriendin haar paard heeft erop gestaan en dit is slecht bevallen. Ze liep er minder fijn op dan met gewone ijzers en heeft er een peesblessure aan over gehouden.

Roxy20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 14:13

Bedankt voor jullie reacties, zijn er mensen die met Natural Balance ijzer ervaring hebben?

Jol1

Re: Ervaring met Kunststof beslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:38

Ons paard heeft ook die natural balance ijzers gehad. In het begin moest ze er echt aan wennen, maar later had ik het idee dat ze beter liep. (Het is een paard dat ernstige artrose heeft.) Toch kreeg ze echter weer dezelfde klachten als met haar oude ijzers en nu is ze zonder ijzers. Zonder ijzers bevalt eigenlijk nog het beste. Ik weet niet waarom je special beslag wilt, heeft dat een medische reden?

Roxy20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 16:51

Nee mijn pony slijt erg van voren, omdat ze erg steekt in haar passen en vaak afremd op de voorhand. Er is mijn aangeraden om natural balance te proberen en zelf vind ik kunststof erg interresant om dat het natuurlijk is dan ijzer...

fransje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:08

Er zijn hier al meerdere topics over geweest
Ik kan ze ook zo snel niet vinden. Ik ken trouwesn wel een aantal mensen die er heel tevreden over zijn.

WendyBZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:37