paspoorten, entingsbewijzen enz. allemaal gestolen. wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

paspoorten, entingsbewijzen enz. allemaal gestolen. wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 13:53

Zondag zijn mijn paspoorten (wedstrijdpaspoort en 'gewone' paardenpaspoort), entingsbewijs, meetbewijs, stamboekpapier enz. allemaal gestolen. Ik had het in een hoesje liggen, in de auto. Ik weet zeker dat ik het niet verloren ben. Ik heb al gebeld met het secretariaat van de wedstrijd en met de manege waar de wedstrijd verreden werd, maar die hadden ook niets gevonden.
Waarschijnlijk is het dus gestolen. Wat moet ik nu doen? Moet ik alles opnieuw aanvragen (en dus betalen?). Moet ie voor het entingsbewijs dan ook weer opnieuw geënt worden, en een nieuwe basisenting? Waarom zou iemand het willen hebben? Is het ook meteen het 'eigendomsbewijs' van je paard? Wie heeft dit eerder gehad?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:15

Raar verhaal, wat zou iemand met die papieren moeten zonder paard erbij (of die komen ze achteraf even halen, adres van thuis of stal stata vast wel ergens vermeld).
Ik zou dan toch de autoradio jatten ofzo.
Zeker weten dat het niet onder je stoel gekomen is, of achter je dashboard op de een of andere manier. Tussen andere boekjes die je mee had. Kan toch niet gestolen zijn zoiets?

Maargoed, stel dat je ze niet meer terug vindt.
Dan moet je een duplicaat paspoort aanvragen (heb je evt kopietjes van het oude paspoort?). Bij ons stamboek is het paspoort meteen het eigendomsbewijs en entingsbewijs.
Offie opnieuw geënt moet wordt, oeii goeie vraag, mijn gevoel zegt nee, mijn verstand: zal vast wel. Even navragen bij de NHS of veearts lijkt me de beste oplossing.
En ja aan beide dingen zijn kosten verbonden en niet zo'n beetje ook (als straf zeg maar) bij ons stamboek tenminste.

Heel veel succes en sterkte,en ik zou toch nog even zoeken. Heb je ze niet afgegeven aan een jury in een auto ofzo, of heeft je groom ze niet ergens anders neergelegd?

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:24

Die spullen lijken me waardevol om gestolen paarden een nieuwe identiteit te geven, zo krijg je ze dus weer verkocht. Al die papieren kan je weer opnieuw aanvragen ja, je kan het beste even bellen en vertellen wat er gebeurd is, maar de kans is groot dat je ervoor moet betalen Boos!
Je paard hoeft denk ik niet opnieuw ge-ent te worden, gewoon even de veearts bellen, waarschijnlijk heeft hij het nog in zijn administratie staan en dan vraag je of hij een nieuw boekje kan geven enzo.\

Suc6!!

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 14:25

Ik heb echt iedereen al gebeld die het zou kunnen hebben, en ik heb de 2 auto's en de trailer al wel 4 x van voor naar achter en van onder naar boven doorzocht.
Het adres staat er inderdaad op, maar als iemand het vind, dan neem ik aan dat ze toch even bellen?!? Dat is nu dus nog niet gebeurd, dus ik krijg er steeds een harder hoofd in. Gelukkig heb ik wel overal kopieën van, maar het is toch lastig.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:54

Dit zijn toch echt van die dingen waar je haar rechtop gaat staan!
Ik hou mijn papier dan ook niet bij mijn paspoort, daar zit alleen mijn startkaart bij. Ik heb nog een apart entingsboekje liggen ook, van voordat hij een (K)NHS paspoort kreeg.

Ik denk dat je iig contact op moet nemen met al de instanties.
En desnoods in de omgeving een oproep doet of handelaren en maneges op de hoogte steld, voor het geval dat er een paard met jouw papier word aangeboden....

Maar het zal denk ik ook geld gaan kosten.
Balen zeg! waren er sporen van inbraak in de auto?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 15:00

Nee, geen sporen van inbraak. Maar ik moet eerlijk zijn: we hebben de auto ook een paar momenten open achter gelaten. Niet echt slim dus. Gelukkig heb ik overal kopieën van. De papieren had ik in de auto onder de bank geschoven, dus niet echt zichtbaar.
Als iemand het gevonden zou hebben, dan lijkt het me dat die toch even belt? Telefoonnummer enzo staat overal op. Maar ik ben dus nog niet gebeld. Ik hoop dat dat nog gebeurt, maar ik vrees van niet.

Ik heb het stamboek (AVS) al gebeld. Dat is een klein stamboek, en ik ken de mensen die er werken persoonlijk. Die kunnen het dus makkelijk en goed in de gaten houden. Een paard met mijn papier kan in ieder geval niet zomaar worden overgeschreven op een andere naam, dan wordt de verkoper meteen doorzien.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:17

Raar, en iets waar je verschrikkelijk woest om kan worden.
Is het niet onder de mat geschoven?
Misschien kan je er verzekeringwerk van maken? Maar de auto is open geweest dus dat wordt misschien moeilijk.
Succes, en laat even weten hoe het afloopt.

:evaw:

Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:19

Ik zou als ik jou was aangifte doen bij de politie, dan heb je misschien naar instanties toe meer te zeggen i.v.m. kosten van duplicaten. Bovendien is het dan duidelijk, als de papieren met een ander paard meeverkocht worden, dat jij daar niet aan meegewerkt hebt.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers