Zwavelbloem tegen mok.... Waar te koop??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maiske

Zwavelbloem tegen mok.... Waar te koop??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 10:48

Pffff weer eens iets anders proberen tegen mok.....

Ik heb van iemand, die zelf arts is, de tip gekregen om zelf zalf te maken van zwavelbloem en olie. Zij had hier heel goede ervaringen mee. Ik geef mijn paard zoiezo al MSM Zwavel voor de mok, wat altijd goed geholpen heeft, maar met dit natte weer kan ik het niet meer tegenhouden.

Nou zou dit een poeder zijn wat ook voor mensen wordt gebruikt en overal te koop zou moeten zijn. Ik heb mijn moeder erop uitgestuurd omdat ik heel erg veel moet werken maar het is nergens te verkrijgen.

Kent iemand dit en weet iemand waar ik het kan halen?

Anders moet ik weer op Panalog uit en buiten dan het 50 euro voor een flesje kost is mag het eigenlijk niet meer verkocht worden...

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:26

je kan het bij de apotheek proberen; daar hebben ze het wel - alleen willen ze het niet allemaal verkopen (omdat je er blijkbaar ook andere dingen mee kunt doen).
Staat je paard nog in de wei? Bij mijn paard hielp het om er steeds groene leem op te doen en op stal 1x gewassen met betadine en daarna ingesmeerd met droogzetters voor koeien. Bepanthen zalf van de apotheek (4 euro) hielp ook. Met die bloem van zwavel had ik niet zo'n goed resultaat.

Maiske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 12:03

Dat de apotheek het niet wil verkopen snap ik nu ook wel een beetje....

Was net een beetje aan het Google'en en kwam uit op een of ander forum voor chemie fanaten, die er van baalden dat het niet meer te verkrijgen was samen met een hoop anders stoffen net als salpeterzuur en pure zoutzuur

tara2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:15

Avuloxil blijkt ook goed te helpen.
Heb het gelukkig nog niet nodig gehad, maar mijn hoefsmid vertelde dit. Hij heeft zelf een tinker dus...
Dit spulletje is niet voor paarden, maar ik geloof voor de uiers van een koe. Ideetje?? het zijn pipetjes en bij de dierenarts beschikbaar

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:47

Bij de DA drogist hebben ze dat spul. Men schijnt het te gebruiken voor op de rozen oid? Ik heb het ook weleens gebruikt. ( bij t paard dan hè)
En als je het echt niet kunt krijgen en je wilt het persé hebben, mag je de rest van mijn spulles wel overnemen hoor

misspiggy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:05

Ik gebruik zinkzalf ,help ook heel goed.

Ik denk dat je het wel bij de kruidvat kan kopen.
Anders idd bij de Da

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:06

ik heb zocatyl gekregen van mijn da super spul e n is bijna weg na 1 week
en na 4 weken knoeien met uierzalf

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:34

Als je goedkoop uit wil komen, schijnt zinkzalf/sudocreme/tandpasta te helpen. Zelf krijgen we altijd Hydroticerm (iets waar daar op lijkt ) van de dierenarts voorgeschreven, maar sinds kort ook een soort klei-achtige creme en stinkende olie. Dat Hydroticerm gebruikte ik voornamelijk als verzorgende zalf, iedere dag erop en dat hielp perfect. Verder ben ik nog aan het uittesten, als m'n paard weer mok zou krijgen zou ik Mud Gard Zald van NAF graag willen proberen

4leafclover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:03

Snowdon had het laatst ergens kunnen krijgen je zou hem even een pb kunnen sturen. Ik weet wel dat de winkel het moest bestellen.

Maiske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 11:09

Bedankt voor alle tips....

Zinkzalf heb ik ook al geprobeerd (samen met tig andere middeltjes...). In het begin leek het goed te gaan en leek alles goed in te drogen. Na een een paar dagen leek hij jammergenoeg een allergische reactie te krijgen en liepen heel zijn kootholtes onderhuids vol met vocht. Jammer maar helaas...... op naar het volgende...

Heb gisteren nog naar de kliniek gebeld voor Panalog. Was weer duurder geworden. Nu was het 65 euro voor een flesje in plaats van 50. Stja als dit niet helpt zal ik het toch moeten kopen denk ik.

Ik zal de DA drogist eens bellen. Die hebben wij niet in de buurt zitten vandaar dat ik daar nog niet geweest was...

Alani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:11

Klinkt misschien hartstikke stom. Maar wortels bijvoeren helpt mega goed tegen paarden met mok. Je kunt de wortels gelijktijdig geven met de brok circa een 6 kilo per dag.
Hoe dan ook het valt te proberen de kosten pff een paar eurocent per dag

Jantien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:10

Verplaatst, van MD

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:26

Heb je al homeopatische druppels geprobeert?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:38

Ik weet niet waar je ergens woont.
Maar wat ook heel goed werkt is Ivomec. Dat wordt voor koeien etc. gebruikt om te ontwormen. Dit werkt alle narigheid naar buiten. Je hebt maar een paar cc nodig, maar zo een fles kost richting de €60...

Onze merrie had heel erg mok opgelopen in het land, het was zelfs helemaal open. Maar binnen 1-2 weken zag je het verminderen.

4leafclover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:05

Alani schreef:
Klinkt misschien hartstikke stom. Maar wortels bijvoeren helpt mega goed tegen paarden met mok. Je kunt de wortels gelijktijdig geven met de brok circa een 6 kilo per dag.
Hoe dan ook het valt te proberen de kosten pff een paar eurocent per dag

Ligt er aan wat voor eenpaard ze heeft, als ze een koudbloed heeft bijv. tinker kan het verkeerd uit pakken bij veel wortels daar wordt namelijk de mok van binnenuit ontstaan vaak door verkeerde voeding of te veel van bep. stoffen binnenkrijgen.

Alani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:52

Suzanne@ Da's vreemd. Ik heb juist heel goede ervaringen van Tinkereigenaren (of bezitters van andere koudbloeden) gehoord. Ook heb ik gespeurd (via Google) op internet en dan kom ik soortgelijke ervaringen tegen.
Maiske@ Ook is het denk van belang te weten om welk type mok het gaat. Ook hier kun je best veel op het internet over vinden.

4leafclover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:04

@Alani, ik had het ook hier op bokt gelezen ;p
Mijn tinker krijgt iig op de tijd wortels te eten...

Maiske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 16:08

Stja type mok ik heb geen idee.... Droge in ieder geval en ik dacht eigenlijk dat dat het enigste verschil was tussen mok en mok.

Zal een even gaan kijken of ik daar wat over kan vinden...

Wat betreft de worstels die krijgt hij al. Mijn paard is trouwens een Andalusier .... niet echt een paard wat om mok problemen bekent staat of die sokken heeft..

4leafclover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:11

Ik ben het nu met sudocrem aan het proberen kijken of dit helpt bij mijn paard.

aminah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:27

wat ook schijnt te helpen is ochtend urine.. er dus sóchtends even tegen aan te plassen voor ong een week.
nu is dat voor ons dames niet zo heel erg handig maar voor de mannen goed te doen haha.

met tandpasta moet je trouwens wel goed oppassen dat het niet te veel uitdroogt want dan krijgt je paard allemaal kloofjes in de koot

Maiske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 16:34

Ben toevallig gisteren bij een oud stalgenootje van me geweest waarvan de vriend zich hiervoor opgeofferd had. Dit was alleen niet helemaal goed uitgepakt. De plekken waren rood en dik geworden.

Wat betreft de zwavel bloem... ik heb het gevonden en gisteren aangemengt met olie en erop gesmeerd. Dus vanavond even kijken hoe het eruit ziet. (Was trouwens te bestellen bij de DA drogist 800 gram voor 4.95, dus wel het proberen waard)

Wat me trouwens al wel gelijk opviel was dat van die olie de korsten erg gemakkelijk los lieten. Nouja ben benieuwd wat ik vanavond aan tref.... hou jullie op de hoogte

Wesco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:50

wat voor een olie smeer je er op

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 17:27

aminah schreef:
wat ook schijnt te helpen is ochtend urine.. er dus sóchtends even tegen aan te plassen voor ong een week.
nu is dat voor ons dames niet zo heel erg handig maar voor de mannen goed te doen haha.

Moet je wel heel hard kunnen rennen, want voor je het weet slaan ze je de box uit. Het bijt namelijk heel erg!

nano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:25

ik heb deze tip ook vandaag gekregen van mijn hoefsmid die ik voor abarax heb.
De korsten op zich vallen wel mee maar het is ook een beetje op gezet.
Ik ben alleen vergeten wat voor een bloom en wat voor een olie het was?
Was het zonnebloem of olijfolie?
Ts: hoe reageert de mok op het mideltje?

meikie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:51

Ik gebruik goudsbloemzalf, calendlacreme voor lichte mok. Dit bevordert de genezeing van wondjes. Werkt prima bij mij, misschien een tip?