"Knak geluid" in spronggewricht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

"Knak geluid" in spronggewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 13:15

Wie o wie heeft dit ooit gehad..... Het spronggewricht van mijn paard maakt soms een knak geluid (net zo'n geluid als een bot wat in en uit de kom gaat). Ze heeft vrij rechte achterbenen die ze niet altijd even graag wil gebruiken. Twee weken geleden heb ik dit geluid voor het eerst met longeren op het gras gehoord. Dit was op de dag na de springles. Vervolgens een aantal dagen geen last gehad tot gisteren aan toe. Dinsdag heeft ze een uur hard gewerkt en de dag daarop hoorde ik opnieuw in galop (niet te horen in stap en draf en het is voornamelijk op de volte) het zelfde knakje. Ik heb zelf het idee dat het voort komt uit steifheid of zo (na zware arbeid) en het niet willen onderbrengen van de achterhand. Ze blijft gewoon in tact lopen en er blokkeerd dus niets in het been. Wie heeft hier ervaring mee ??????????? Verward


Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 13:38

Bij ons op de manege loopt een paard wat voortdurend knakkende geluiden heeft in al haar gewrichten
Mijn intructeur zei da je je hier geen zorgen om hoeft te maken en dat het waarschijnlijk komt doordat het gewricht niet vet genoeg is.
Als het paard er verder geen last van heeft is er niks aan de hand
Als hij er wel last van heeftkun je er iets aan laten doen bij de veearst.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:12

Elk paard knakt weleens wat...ik zou me er geen zorgen over maken. Pas wanneer je paard er last van heeft of eventueel kreupel gaat lopen, zou ik er even een DA bij halen.

Overigens kun je wanneer je DA weer eens langs komt, voor de zekerheid vragen wat die knakgeluiden nou precies doet veroorzaken. Daarna zou ik het wel lief vinden als je het ons ook vertelt *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 bezoekers