Pensionstallen in Zuid Limburg?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaunos

Pensionstallen in Zuid Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 22:34

Over een tijdje ben ik van plan om naar Zuid Limburg te verhuizen in verband met mijn nieuwe baan (nu rij ik iedere dag op en neer vanuit Eindhoven, maar nu werkt mijn vriend nog hier in de buurt).
Naast onze huizenzoektocht ben ik ook erg benieuwd naar fijne pensionstallen in Zuid Limburg, want mijn paard verhuist uiteraard mee (je wil niet weten hoeveel mensen me al gevraagd hebben of ik mijn paard wel meeneem.....domme vraag, natuurlijk gaat die mee).

Dus: wie staat waar in Zuid Limburg?

Solvej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:12

Wat zoek je in een stal? Je hebt hier namelijk op bijna elke straathoek een stal maar er zijn wachtlijsten bij de stallen waar het een beetje goed geregeld is.

Misschien hebben mijn ouders een plekje vrij ?

Je hebt o.a:

Landgraaf:

-Heihof (wachtlijst):
*binnenbak 15x35m. geloof ik?
*buitenbak 20x60m.
*gedeelte mooie binnenstallen en een ouder gedeelte en ook buitenstallen geloof ik
*weidegang (hoe dat precies geregeld is weet ik niet)
*longeerhal
*wasplaats (buiten)
*kantine
*goede uitrijgelegenheden
Deze stal ligt midden in het veld en je kunt vanaf hier naar Duitsland en naar de Brunssummerheide uitrijden. De eigenaar is heel paardvriendelijk maar je moet het met 'm kunnen vinden.

-Vaesrade
*buitenbak die scheef loopt en niks waard is zonder letters zelfs maar ze zijn aan het opknappen en er is een loods gebouwd voor stro waar de geruchten over gaan dat dit een binnenhal wordt zodra het niet meer verdacht is voor de gemeente }>
*weidegang
*mooie binnenstallen
*wasplaats is buiten geloof ik
De mensen die hier staan die rijden over het algemeen niet maar poetsen de paarden gewoon wat of gaan buitenrijden. De sfeer schijnt hier iets minder te zijn voor iemand die niet 'in de groep' is. Wel goede uitrijmogelijkheden, maar minder goed bereikbaar dan vanaf Heihof.

-De Grenshof
*buitenbak die ook niks waard is, constant onder water en zo scheef als iets
*de stallen zijn ook absoluut niks meer waard
*buitenwasplaats
*ook vanaf hier kun je naar duitsland en naar de brunssummerheide, maar hoe goed dat bereikbaar is weet ik niet. Ik geloof dat je hier eerst over een weg moet, de weg die hieraan grenst is vrij druk.
Heel goedkope stallingskosten maar ik ben er helemaal niet over te spreken.

-Bovenste Hof
*binnenbak20x40m.
*buitenbak (weet de afmetingen niet)
*mooie binnen stallen
*binnenwasplaats en ik geloof met solarium
*kantine
Goed verzorgde stallen van schatten van mensen, je ligt hier direct aan het bos en tegenover de oude draf en renbaan, naast de pensionstallen ligt een midgetgolfbaan en een hotel-restaurant met tennisbaan en visvijver. Je kunt hier heel gemakkelijk twee bossen bereiken.

-Manege Galop
*twee binnenbakken van 20x40m (geloof ik maar ik denk dat ze groter zijn van afmetingen)
*buitenbak (geen idee hoe groot, maar groot )
*buitenbak 20x40m.
*springbak buiten
*buiten en binnenstallen
*weidegang in de zomer
*kantine
*wasplaats buiten
*ligt direct aan het bos dus ook weer goede uitrijmogelijkheden naar twee bossen
Het is tevens een manege en handelstal dus vrij druk maar ik heb me hier een aantal jaar goed vermaakt toen ik hier als ukkie leerde rijden

Bocholtz:

-Pol Jorissen
*binnenbak 20x40m.
*mooie en zeer goed verzorgde stallen
*weidegang is niet altijd mogelijk, ik heb hier gewerkt maar begreep nooit hoe dat precies geregeld was
*kantine
*binnenwasplaatsen met solarium
*mooie maar beperkte uitrijmogelijkheden
Het is een Paardenhouderij, dus pensionstalling en veel handel. Het is voornamelijk een springstal dus er wordt veel gesprongen. En er zijn elke dag wel klanten die gebruik maken van de rijbak.

Schinveld:

-Mols
Ben hier niet zo vaak geweest dus zou ik niet veel over kunnen vertellen. Zijn wel pas geleden een aantal stallen vrij gekomen doordat Jo Viehoff (van de beste ruitersportzaak hier in omstreken ) zijn paarden naar zijn nieuwe huis heeft verhuisd. Maar dit is ook meer een springstal.

-'t Rijpaard
*binnenbak 20x60m. (of groter nog)
*buitenbak (geen idee hoe groot)
*zeer mooie binnen stallen met camera beveiliging
*zeer mooie kantine (zelfs de wc is hier een luxe ruimte ) met restaurant
*buiten is een klein speeltuintje, mocht je kinderen hebben
*wasplaats is binnen geloof ik
*weidegang weet ik niet hoe dat geregeld is
Over de uitrijmogelijkheden in Schinveld kan ik niet zo veel zeggen. Dit is een heel goed verzorgde en mooie stal van leuke mensen!

-(naam van de stal kan ik niet onthouden)
*binnenbak 20x40m.
*buitenbak (geen idee hoe groot)
*mooie nieuwe binnenstallen
*wasplaats binnen
*kantine
*weidegang
Zijn twee zussen die deze stal 4 jaar geleden zijn begonnen en ze draaien goed. Zijn schatten van mensen zowel die twee meiden als hun ouders.

Brunssum:

-Manege Brunssummerheide
*binnenbak 20x40m.
*binnen stallen
*buiten wasplaats
*kantine
Ideale direct aan de Brunssummerheide maar de kwaliteit is er sterk op achteruit gegaan. Voordeel: Er zijn veel stallen vrij Ik heb hier stage gelopen en toen draaide het best redelijk maar de laatste tijd hoor ik veel negatiefs.

Er zijn nog genoeg stallen en mensen met stallen aan huis die pension bieden en in mijn profiel staan de stallen van mijn ouders mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel

Kaunos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 23:24

Solvej, Harstikke bedankt voor je overzicht! En wat een mooie plek hebben jullie thuis, dat ziet er echt goed uit. Jammer dat het niet lukt om een binnenbak te mogen bouwen.

Wat ik uiteindelijk zoek is het liefst een stal met binnenbak, waar allerlei disciplines door elkaar heen goed samen gaan. Ik rij zelf sinds anderhalf jaar western en heb hiervoor dressuur gereden. Op dit moment sta ik ook op een gemenge stal met dressuur/western/recreatie en een enkele springruiter. Wat ik belangrijk vind is weidegang, een goede rijbak (liefst ook binnenbak, maar niet perse noodzakelijk), goede uitrijmogelijkheden en een goede, open sfeer waarin iedereen open staat voor elkaar.
Ik weet nu nog niet waar ik ga wonen, want afstand / reistijd naar stal is ook nog een factor.
Ken jij overigens stal Wiertz in Vijlen? Die klinkt qua beschrijving op de eigen site ook niet verkeerd.

Solvej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:28

Graag gedaan en dankjewel

Over Stal Wiertz kan ik helaas niks vertellen, ik ben er nog nooit geweest. Als ik jou was zou ik me gewoon eens goed oriënteren en eens de tijd nemen om op verschillende stallen gaan kijken dan merk je meestal vanzelf wel wat het beste past. In ieder geval veel succes ermee en mocht je vragen hebben oid. dan hoor ik het wel

pientje4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:14

Ik sta op stal 't Vroendaal aan de rand van Maastricht. Hier hebben ze alleen buitenbak. Er staan dressuur/vooral recreatie en een western ruiters. Gezellige en gemoedelijke sfeer.

Paarden worden dagelijks (mits t weer t toelaat) buiten gezet en binnen gehaald (in winter ook winterwei)

www.vroendael.tk

Ook foto's in mijn profiel.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:06

Waar ergens werk je in zuid limburg als ik mag vragen (de plaats) want ja zuid limburg is best groot en als je al weet in welke streek je wil wonen is het ook misschien beter om daar een stal te zoeken!!

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:53

Bij mij in de buurt zijn er ook nog wel n paar, mijn paard staat nu op een wei met inloopstal, maar we hebben eerst ook op n pension gestaan.

Geleen, manege Ten Eijsden
1 binnenbak, 1 buitenbak en een grote springwei. Zomerwei en winterwei kan ook, maar moet je apart betalen.
Er zijn daar vooral dressuur en springruiters, en ook volgens mij n western ruiter. Maar persoonlijk vind ik de sfeer er niet echt geweldig. De uitrijmogelijkheden zijn er wel super, ligt aan danikerbos, een groot natuurgebied waar je uren kunt uitrijden.

Einighausen, Pensionstalling van Joop Hellebrekers
Hier heb ik zelf gestaan met mijn paard.
Er is een kleine binnenbak, een gedraineerde buitenbak. Ook zomer en winterwei zit erbij. Er zijn veel verschillende ruiters, verschillende western ruiters, er wordt (door een instructrice van buitenaf) les gegeven in natural horsemanship / freestyle aan een stuk of 4 mensen. En er zijn ook spring en dressuur ruiters. De sfeer is er best gezellig, en verder is het er erg rustig omdat het een privé stal is, geen rondrennende kinderen. Maar het uitrijden valt wat tegen. Het grootste gedeelte is geasfalteerd, om bij de ruiterpaden uit te komen moet je zo'n half uur rijden.

Kaunos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 19:47

Bedankt voor de info!

Waar we precies gaan wonen weten we nog niet. Ik werk nu sinds 1 oktober in Aken en mijn vriend gaat per 1 januari in Heerlen beginnen, maar dat zou ook op een gegeven moment Geleen kunnen worden. Dus daar houden we nu allemaal rekening mee. En tja, ik heb nu misschien zelfs wel de mogelijkheid om een huis uit te kiezen dichtbij een fijne pensionstal

Ik ben in ieder geval blij dat er veel plekken zijn waar ook westernruiters gemengd met andere ruiters staan. Sfeer op stal vind ik wel erg belangrijk, ik ben absoluut geen barhanger, kom echt voor mijn paard, maar onderling overleg en wat gezelligheid hoop ik zeker wel te vinden. Ik kom overigens oorspronkelijk ook uit Limburg (Herkenbosch, vlakbij Roermond).

zoefie

Re: Pensionstallen in Zuid Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:49

MysticTinker schreef:
De uitrijmogelijkheden zijn er wel super, ligt aan danikerbos, een groot natuurgebied waar je uren kunt uitrijden.
uh, uren. Tja volgens mij vind ik dan nooit fatsoenlijk de weg. Ik rij wel eens richting kasteel genhout, en het asielzoekerscentrum. Maarre waar precies kun je dan fijn rijden? Waar sta jij nu op het moment, misschien een keertje samen rijden?

Kaunos schreef:
(Herkenbosch, vlakbij Roermond).
Wauw, herkenbosch das helemaal geweldig uit rijden.

Ik vind trouwens het aanbod aan pensionstalling e.d. niet zo heel groot eerlijk gezegd in Limburg.

Kaunos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 23:02

Ja Herkenbosch is inderdaad super rijden! Helaas ben ik daar te paard nu nooit meer te vinden, maar wie weet als ik wat dichterbij woon.

Ik krijg ook wel het gevoel dat er in Limburg erg veel mensen zijn met de paarden aan huis. Wie weet gaat ons dat ook wel overkomen, maar ik verwacht dat we toch op een pensionstal terecht komen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:31

zoefie schreef:
MysticTinker schreef:
De uitrijmogelijkheden zijn er wel super, ligt aan danikerbos, een groot natuurgebied waar je uren kunt uitrijden.
uh, uren. Tja volgens mij vind ik dan nooit fatsoenlijk de weg. Ik rij wel eens richting kasteel genhout, en het asielzoekerscentrum. Maarre waar precies kun je dan fijn rijden? Waar sta jij nu op het moment, misschien een keertje samen rijden?

Ik heb ook al n hele tijd niet meer in Daniken gereden, maar je kunt vanuit daniken naar de stammenderbos, en ook onder de brug van spaubeek door naar Neerbeek, of richting kerkrade is ook veel, en volgens mij kun je zelfs op de hei in brunssum uitkomen, moet je kleine stukjes over de weg door dorpen heen. Dus daar kun je zelfs hele dagtochten maken, ruimte zat!
Ik sta in Neerbeek in een wei. Mn paard staat er nog niet zo lang, hij kent de omgeving nog niet zo goed en kan behoorlijk heet worden, dus voorlopig ga ik nog niet zo heel ver uitrijden met em. Misschien komende zomer

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:42

Welke stal heeft Jean Paul Hulst in Maastricht of in de buurt van Maastricht?

Winddancer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 02:21

Kaunos schreef:
Ken jij overigens stal Wiertz in Vijlen? Die klinkt qua beschrijving op de eigen site ook niet verkeerd.

Ik sta er en ik moet zeggen het is echt super!!!!!!!
Westernruiters, dressuurruiters etc. gaat super met elkaar

Ik weet niet wat je wil weten, maar PM me maar!!!!
Is echt super daar (en ik ben best wel kieskeurig)...

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:55

Bij mij in Merkelbeek liggen 2 stallen. 1ne is gericht op western en is volgens mij alleen een buitenbak.
Mijn achterburen hebben een privepensionstal, waar je over een binnenbak, stapmolen en weidegang beschikt.
Daarnaast zijn de uitrijmogelijkheden goed te noemen.

Daarnaast heb je in Beek nog stal Vossen liggen, zeer mooi en met buitenbak, binnenbak, stapmolen.

Volgens mij zijn er genoeg kleine pensionstalletjes in Zuid-Limburg, maar waar je dan niet over een binnenbak beschikt.

Succes ermee!

Boxer11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:34

Verder nog
manege Brunsummerheide
manege hippique (oude naam grenshof)
Manege daalderhof in Oirsbeek
de grenshof in Landgraaf
stal vaessen in landgraaf
stal wormdal in landgraaf
de geitenhouderij (wat is echte naam?) in landgraaf

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:39

Ik sta zelf op Stal/Manege Houben: Binnenbak, Buitenbak, Longeerbak, Uitrijmogelijkheden, Weidegang..

Boxer11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:07

Ligt er trouwens ook een beetje aan waar je precies wilt gaan wonen. Want ook al ligt Heerlen en Sittard dicht bij mekaar, als je in Heerlen gaat wonen kun je ook beter in die buurt naar stalling zoeken

Solvej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:00

Wist helemaal niet dat er zoveel bokkers uit de buurt waren

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:03

Blijkbaar wel Toch nog best een lijstje geworden haha, op zich voldoende keus!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:43

MysticTinker schreef:
Ik heb ook al n hele tijd niet meer in Daniken gereden, maar je kunt vanuit daniken naar de stammenderbos, en ook onder de brug van spaubeek door naar Neerbeek, of richting kerkrade is ook veel, en volgens mij kun je zelfs op de hei in brunssum uitkomen, moet je kleine stukjes over de weg door dorpen heen. Dus daar kun je zelfs hele dagtochten maken, ruimte zat!
Ik sta in Neerbeek in een wei. Mn paard staat er nog niet zo lang, hij kent de omgeving nog niet zo goed en kan behoorlijk heet worden, dus voorlopig ga ik nog niet zo heel ver uitrijden met em. Misschien komende zomer

Ohw dat wist ik niet. Komt ook dat het van bij mij op stal al een dikke 45 minuten rijden heen is (en terug natuurlijk ) maar ik ga zeker daar de weg wat meer uitpuzzelen, enne mocht ik er niet meer uitkomen dan hoor je het wel. Mocht jij toe zijn aan een buitenritje, let me now vind ik wel gezellig

zoefie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:45

Trouwens inderdaad veel bokkers uit limburg (wist ik niet)
ik sta op een stal in Sittard, tis maar klein en het nadeel is dat je een heel stuk over de weg moet naar de wei, maar voor de rest is het wel ok (onder het motto, overal is wel wat)
In Oensel ligt volgens mij ook best een mooie stal

Rafaela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:51

rij op manege daalderhof in oirsbeek :
meer info www.ruitercentrumdaalderhof.nl
maar je moet wel eerst een stuk weg met je paard voordat je wel leuk kan paardrijden

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:05

Daalderhof ligt ook kort bij mij en heeft idd het nadeel dat je over de weg moet en best een drukke
In Oensel is idd ook zeer mooi!

Imala204

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:49

Kaunos schreef:
Solvej, Harstikke bedankt voor je overzicht! En wat een mooie plek hebben jullie thuis, dat ziet er echt goed uit. Jammer dat het niet lukt om een binnenbak te mogen bouwen.

Wat ik uiteindelijk zoek is het liefst een stal met binnenbak, waar allerlei disciplines door elkaar heen goed samen gaan. Ik rij zelf sinds anderhalf jaar western en heb hiervoor dressuur gereden. Op dit moment sta ik ook op een gemenge stal met dressuur/western/recreatie en een enkele springruiter. Wat ik belangrijk vind is weidegang, een goede rijbak (liefst ook binnenbak, maar niet perse noodzakelijk), goede uitrijmogelijkheden en een goede, open sfeer waarin iedereen open staat voor elkaar.
Ik weet nu nog niet waar ik ga wonen, want afstand / reistijd naar stal is ook nog een factor.

Hoi ik zag dat mijn dochter Okkie1 je al een hoop info had gegeven qua stallingsmogelijkheden. Een vriendin van mij gaat binnenkort ( of staat er waarschijnlijk al) bij stal Wiertz in Vijlen staan. ( ze woont zelf in Schin op Geul dus voor haar ligt het gunstig) Ik kan wel eens bij haar informeren hoe het haar bevalt en je op de hoogte houden. Qua info wat ze daar gekregen had en wat ze zelf kon zien daar, beviel het haar in ieder geval wel al goed. Hoe het is om er daadwerkelijk te staan zal ik dus even bij haar navragen.
Succes alvast.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:09

uitrijmogelijkheden in schinveld zijn prima, alleen tegenwoordig overal hekken in het bos wat het minder fijn maakt. je kunt van daaruit zo oversteken naar de teverener heide in duitsland waar je uren kunt rijden, en zelfs doorsteken naar de brunssumerheide.. Vaesrade ben ik persoonlijk niet zo over te spreken, maar dat is toch ieder voor zich. Verder is er in hunnecum bij nuth nog manege blauwe steen, binnenbak, buitenbak, weidegang maar weet niet hoe dat geregeld is, en vrij goede lessen. Als je voor western gaat is Paul's western stables in Merkelbeek ook een goeie, geen binnenbak, wel veel weides, roundpen en buitenbak. Ik vind het met de uitrijmogelijkheden in merkelbeek en oirsbeek trouwens echt heel erg meevallen hoor, je kunt prima overal komen, moet alleen even weten hoe de meeste wegen hebben brede bermen, dus je kunt echt wel veilig langs de weg als je paard enigszins verkeersmak is.. .maar alsie dat niet is hoor je imo sowieso niet buiten te rijden, maar goed. Er zit nog een westernstal achter nuth ergens, maar weet zo 1,2,3 niet hoe die heet.