wat zijn +/- de maandelijkse kosten ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 13:04

Nou wij komen zeker wel aan die 1200 pieken. Maar dan reken ik wel de afschrijving mee. Zoals nieuwe kleding en nieuw materiaal. Als je dat gaat bekijken kom je erachter dat het ook flink in de papieren loopt. Neem nou bevoorbeeld elk 2 jaar nieuwe peesbeschermers. Broeken jassen zadel aanschaf ga maar daar. Minimaal 250 pieken per maand alles bij elkaar.

stalling van ons kost 600. Valt mee dus. Ook gezien de dingen die we er voor terug krijgen. Wedstrijd kosten, benzine om er heen en weer te rijden. Trailer huren, inschrijvingen. Lessen (250 piek per maand) verzekering 1100 piek per jaar. Eten voor die knol. Zeker 90 gulden per maand, da's incl. aanvullingen op de voeding. Al die koffie die ik zuip in de kantine samen met Napoleon; zeker 120 gulden per maand
Dan moet er ook helemaal niets gebeuren met het paard, anders heb je nog die eigen risico van 100 piek voor de dierenarts. Hoefsmid elke 6 weken tot acht weken 160 gulden in de maand.
Ik denk dat wij dus makkelijk richting de 1500 gaan...als het niet veel meer is. Maar ja, dat weet je van te voren.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 13:51

Ik ben hier niet meer dan 500 gulden per maand kwijt. Niet alleend e stalling maar dan ook echt alles wat ik voor haar wil kopen e.d. en hoefsmid door een paar maanden gedeelt, en de wormenkuur.
Dus 1200 is hier weer wat veel, maar in elke regio is het anders..
Dus het ligt er helemaal aan waar je woont.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 14:40

heej, wij hebben 6 paarden/ponies op stal staan bij ons thuis, dus wij betalen geen stalgeld, per maand betalen we ong. 400 euro aan voer/zaagsel . de hoefsmid is heel duur, dan heb je nog diernarts kosten, haast elke winter nieuwe dekens. echt verkijk je er niet op, en dan hebben we het ook nog thuis ook.vooral zadels etc kun je je scheel aan betalen, je moet alleen een paard nemen als je zeker weet dat ze nergens tekort aan komt!!
spaar ze..

Groetjes Nicole

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 01:56

Ik sta op een pensionstal en betaal daar 350 gulden per maand voor, dat is inclusief weidegang (wel zelf binnen en buiten zetten net als het uitmesten), strooisel en voer (wordt wel gevoerd).

De manege is ernaast, maar dat zit niet bij de prijs inbegrepen, daar voor moet je lid van de vereniging zijn.
Als je een parcoursje wilt springen, betaal je daar 5 euro per keer voor.
Als je als niet-lid wilt springen, betaal je ook 5 euro, maar je betaalt dan ook 5 euro om in een van de andere bakken te rijden.
Lessen kun je er ook volgen, lessen via de manege betekent dat er dan op dat moment de bak vrij is voor de les, priveles wordt geen rekening mee gehouden.

Dan komt nog de Dierenarts (normaal 1 tot 2 keer per jaar en dan nog bij bijzonderheden en denk aan de voorrijkosten), Fysio (ligt er aan), Tandarts (1 maal per jaar of 2 jaar) en Hoefsmid (ongeveer elke 2 maanden).
---------------------------------------------------------------------------------

Over 2 weekjes haal ik Chriss naar huis en zal ik wat betreft de stalling waarsch goedkoper uit zijn, voor de rest niet, dat blijft hetzelfde.
Heb er alleen een beetje meer werk mee, moet voor het voer en strooisel zorgen, op tijd bestellen zodat we niet zonder komen te zitten enzo, nu wordt het nog voor me gedaan en als ik wil rijden enzo, moet ik eerst naar de manege, thuis alleen een wei, geen rijmogelijkheid (ook niet longeer).

Dan nog steeds contributie vereniging, lessen, Da, Fysio, Tandarts en hoefsmid, die blijft dus wel hetzelfde.

Voor de stal hoef ik dan zelf opzich niks te betalen, moet dan alleen dus zelf voor het voer (vooral brokken, kuilvoer is er altijd wel, soms ook hooi, maar als er geen hooi is en ik wil wel hooi, moet ik er zelf voor zorgen en betalen) en strooisel zorgen.
Voeren gedeeltelijk, uitmesten wel helemaal zelf.
Binnen en buiten zetten hoor ik dan eigenlijk ook helemaal zelf te doen, maar in het verleden werd dat ook vaak gedaan.

Heb er dus alleen geen rijmogelijkheid thuis, daarvoor moet ik dus naar de manege toe, dat was dus ook een van de redenen waarom ik van de winter naar die pensionstal ben gegaan en ben gebleven.
---------------------------------------------------------------------------------

En dan dus nog de eenmalige aanschafkosten van dure dingen zoals een zadel, transportbeschermers, hoofdstel en dekens etc etc.
En als je alle kleine dingetjes bij elkaar optelt, is dat best ook nog wel eens duur.

En dan nog dingen die opraken zoals vliegenspul, shampoo, hoefvet etc etc.

En natuurlijk een wormenspuit iedere bepaalde tijd, wortels, snoepjes en andere aanvulling op het voer en de gezondheid etc etc.

En spullen die tot vervanging toe zijn zoals hoofdstel, halsters, touw etc.
--------------------------

Best heel duur eigenlijk als je alles bij elkaar gaat optellen, maar bij 1200 gulden per maand kom ik echt niet.
Alleen in de eerste maanden ging het er misschien wel over heen, want ik moest dus zowat alles nieuw hebben bij mn nieuwe paardje, terwijl ik ervoor ook eentje heb gehad.
Tot aan de borstels toe want ik had op een gegeven moment 2 paardjes op 2 verschillende plekken staan.

En de da rekening kan ook heel hoog oplopen, net zoals bij een zadelmaker (had ook een nieuwe zadel nodig dus), dan kan het dus wel over de 1200 gulden p.m.p.p heen lopen, maar dat dus alleen bij bijzondere maanden (zoals bij de eerste waar je dus nog alles moet kopen en bij ziekte enzo).

Nu heb ik het dus nog niet over de wedstrijden gehad, maar ik denk ook nog niet dat je dat meteen gaat doen.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 10:39

ow als ik het zo hoor.... HEB IK HET NOG NETJES Haha!
Gratis stalling! + hooi!
Stro betaald mijn vader + mijn oom (ook voor de schaapies) Lachen
En biks betalen we zelf.
Nou 5 super weilanden... 1 mooie bak..
ALs ik het uitreken kom ik op een bedrag van ongveer:
150,- per maand............

SUper eigelijk Party!!

En m`n pony word ook elke dag buite gezet + binnen Haha!

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:41

aan dorine:

voer
stro
hoefsmid
lessen
dierenarts
nou zo kom ik wel aan de 1400 hoor!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:50

wat een prijzen
ik sta op een leuke pension stalling met 3 bakken (buiten) in redelijk conditie
lekker ruime stal enz
ik betaal 145 euro per maand incl voer en stro
onder voer versta ik biks.
dus ik koop muslie, granenmix, appels, wortels, knoflook, lijnzaad bla, bla
ik ben incl hoefsmid, verzekering, dierenarts, wormenkuur,wekelijks priveles, clubles, spullentjes en hebbedingetjes uiterlijk 600 gulden per maand kwijt
dat is nog te doen toch? Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 18:45

Jamaica en hon:
Stalgeld: 200,- pm
Hoefsmid: 30,- per 2 mnd (ongeveer)
wormkuur: 12,- per 2 maaand
Dan koop ik zelf altijd nog een zak havervrije muesli a 8,- doe ik ongeveer een maand mee, en dan foenegriek korrels (ook voor een maand) a 5,-

Zo kom ik per maand uit op 234,--
Sta ik zo goedkoop of wat?
Dit is dus voor 2!!!!! pony's

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 21:54

Mijn 2 paardjes zijn ook niet echt duur hoor.
Stallig is gratis (staan 's zomers wel alleen in de wei) maar 's winters is stro + hooi ook gratis, ze staan bij familie.
Natuurlijk kost de hoefsmid en de veearts ook een heleboel, en ook voer en spullen zoals zadel.. enz.
Maar ik ben per maand echt niet duur uit, meer als 75 euro zal het nooit zijn. (tenzij de veearts langs moet komen natuurlijk..)

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 10:38

Ik ben tussen de F600/F700 per maand kwijt.
met uitmesten en voer.
moet hem zelf op de wei zetten zomers en swinters ook zelf in de paddock doen.
een paddock hebben we en een buitenbak, verder niets speciaals.
geen sollarium warm water etc.

wormenkuur enzo allemaal eigenkosten.

lessen zitten daar ook niet bij in.

ik heb mijn paard in lelystad staan, maar ik heb vroeger ook veel goedkoper gestaan, hier in de buurt is het verder ongeveer F500,- met voer uitmesten en paard buiten zetten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isab123 en 92 bezoekers