Staartriem of ander zadel ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Staartriem of ander zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 23:58

Ik heb voor mijn pony een zadel gekocht wat volgens mij gewoon goed ligt ,alleen hij schuift naar voren ,komt dit misschien omdat mijn pony een ronde rug heeft zonder schoft ,of zou het zadel toch niet goed passen ?
Zijn er nog andere oplossingen dan een staartriem ?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 00:12

Staartriem is een lapmiddel. Geen oplossing. Een voorsingel zou ik dan nog beter vinden, ziet er ook minder knullig uit, maar ook dat blijft een lapmiddel.

Als een zadel schuift ligt het toch niet echt goed. Laat eens een goede zadelmaker naar je zadel kijken, misschien kan hij het anders opvullen waardoor het beter ligt.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 11:24

als een zadel naar voren schuift past het gewoon niet goed..........!!!!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 13:31

MirageGidran schreef:
als een zadel naar voren schuift past het gewoon niet goed..........!!!!


Dat hoef toch helemaal niet Verward Als een pony geen shoft heeft dan schuift het zadel meestal naar vooren tog Verward

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 14:56

Hey
Dat heeft mijn pony ook.
Ik heb eerst een tijdje met staartriem gereden.
maar na een tijdje lag z`n staart op!!
Dus toen ben ik er maar meegestopt.
Toen heb ik mijn zadel op laten vullen...
HIELP NIET Huilen
En toen heb ik maar een andere zadel gekocht
Het schuift niet mer zo snel... maar nog wat een beetje.
EN bij mij pony komt het omdat hij een hele lage schoft heeft!!!!

Xxxxx Haha!

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-02 16:26

Als ik opgezadeld heb en ik ga rijden gaat ie een stukje naar voren ,het is niet zo dat ie op haar nek eindigt .
Ik zal even kijken of de zadelmaker van de week langs kan komen .

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 17:44

als het zadel een stukje naar voren schuift en daarna niet meer.. Dan is waarschijnlijk gewoon het probleem dat jij hem te ver naar achteren neerlegt en het zadel zelf op de goede plek schuift... Als het door blijft schuiven en helemaal op de hals ligt dan lijkt het me niet helemaal okay... maar als het een stukje schuift en daarna niet meer dan ligt het daar op de goede plaats en leg jij hem zelf iets te ver naar achteren..

kuss
Frederike

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 18:04

Zou kunnen Vanda's, maar vaak schuift het zadel toch te ver naar voren waardoor het op de schouder komt te liggen. Daar ligt het zadel wel stevig, het schuift niet verder, maar het is niet goed! Paard wordt belemmerd in z'n bewegingen. Is wel iets om even goed naar te kijken.

Bij paarden met een bolle buik schuift het zadel ook makkelijk naar voren omdat de singel niet blijven zitten en naar voren toeschuift naar een smaller gedeelte van de buik. Het zadel schuift dan automatisch mee. Andere bevestiging van de singelstoten (op de voorste stoten) kan dan helpen, maar dan loop je weer de kans dat het zadel voorover komt te liggen en gaat klapperen aan de achterkant. Zo is het altijd wat Haha!

Als er echt niets aan te doen is kun je een voorsingel overwegen als laatste redmiddel. Is een veel mooiere oplossing dan een staartriem. Maar ook een voorsingel moet goed passen! Een goede zadelmaker kan je hiermee verder helpen.

Ik weet niet wat je budget is, maar Daaleman maakt erg goede zadels op maat en ik weet zeker dat hij een zadel kan maken dat blijft liggen.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 18:51

Ja een zadelmaker weet meer dan wij bij elkaar omdat die ook ziet wat er gebeurt en wij moeten gissen naar hoe het er echt bij ligt... Margreet heeft gelijk met de belemmering in de beweging als het heel erg ver schuift, Daaleman maakt inderdaad super zadels, maar ook een andere goede zadelmaker zou jouw eigen zadel voor elkaar moeten kunnen krijgen. Ik heb er zelf ook een handje van om mn zadel wat ver naar achteren te leggen, dus vandaar dat ik dacht dat dat het ook zou kunnen zijn.

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-02 20:35

Ik heb dit zadel zaterdag op de gok mee genomen ,en ze zeiden dat als het niet goed zou liggen dat za wel even langs zouden komen ,maar als deze echt niet past is een Wintec met verstelbare boom eigenlijk de enigste optie .
Ik vindt wintec op zich ook wel goed ,ik heb er ook een gehad ,maar ik heb nu een ainsly met een diepe zit en het zit als een stoel .
Wintec heeft geen diepe zit .
Ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen .

Ze is op het moment ook aan de dikke kant ,dus misschien als ze wat dunner is dat het wel goed ligt .