advies manen trekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

advies manen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-02 16:02

Ik wilde mijn vz paard zijn manen trekken. Aangezien deze erg lang waren, heb ik ze een stuk afgeknipt en ga ze dan trekken. Maar....ik heb zo al wat gedaan, maar er komt geen einde aan. Dan zie je eronder nog van die duidelijk afgeknipte stukken zitten, dat ziet er niet uit.
Moet je nu echt plukje voor plukje doen?
Dus plukkie door kam halen er omheen draaien en trekken, toch?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 16:08

Je moet echt plukje voor plukje doen.
Je pakt een plukje, met je kam, tis je dat wat ophoog, dan omheen draaien, en dan trek je het er zo af.

Mijn nieuwe paardje wilde ik gisteren ook even de manen van trekken, maar ze vind het echt vreselijk! De hele tijd haar hoofd schuin houden, schudden etc. etc.
Ik zit er dus over na te denken, gewoon te knippen, en dan zo'n punk-kapsel te creeren... Scheve mond

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 18:27

Ik doe het ook altijd plukje voor plukje. Jammer dat je er nog geknipte stukken tussen ziet, misschien kun je alles beter trekken de volgende keer.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 18:51

Het moet idd plukje voor plukje, anders krijg je het nooit gelijk.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 23:00

Er bestaan ook speciale mesjes (in de ruitersportwinkel), waarmee je een natuurlijk effect kunt creƫren...

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 23:23

Het is beter om eerst te trekken en dan te kijken hoe ongelijk het is. Ik trek altijd zo dat het zo ongeveer gelijk is, knippen doe ik nooit want dan krijg je nog een onnatuurlijk recht effect.
Ik heb een snijmesje, die kun je idd bij de ruitersportzaak kopen en nieuwe mesjes haal je gewoon bij de Hema. Hiermee snij je korte plukjes af en ziet het er niet geknipt uit.
Succes

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 00:33

Het is in elk geval wel belangrijk heel systematisch te werken vanaf de oren tot de schoft, en dan steeds een plukje verder. Als je paard dikke manen heeft kan het best zijn dat het je drie kwartier kost, maar dan heb je ook wat.

Knippen of snijden doe ik zelf (bijna) nooit. Knippen vind ik lelijk, doe ik echt alleen als het paard trekken absoluut niet toelaat. Snijden vind ik ook niet zo geweldig, omdat de manen dan niet precies op 1 lengte komen. En dat is lastig bij het vlechten. Niet dat ik wedstrijd rij... Schijnheilig

En als het niet lukt kom ik wel helpen, hoor, zover is het niet naar Nuenen! Haha!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 11:12

bedankt voor jullie tips. ik zal het eens gaan proberen, plukje voor plukje. ik heb 1 gelukkie, hij blijft gewoon staan en vind het best.
Dus: een plukje pakken, 'touperen' om kammetje heendraaien en trekken, toch?
Ik zag nl zo slecht wat ik al gedaan had....en zo'n mesje heb ik ook, dan moet je ook aan z'n manen trekken, is ie meer gevoelig voor dan trekken..
Enne, Gwen, bedankt voor je aanbod, als ik het niet meer zie zitten, weet ik je te vinden.
Waar staat 'jouw' paardje dan?