wanner gebruiken jullie 200 grams vulling??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caroline
Berichten: 256
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Anna Paulowna

wanner gebruiken jullie 200 grams vulling??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 15:42

ik heb nu een winterdeken met 400 grams vulling en een dunne zomerdeken van canvas is het nou nog nodig om een 200 grams te kopen?
deze kan hij maar enkele maanden om lijkt mij.
welke maanden hebben jullie hem om?
en is het aan te raden?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 15:45

Ik vind het wel nodig om een tussendeken te hebben, ik heb een hele dikke winterdeken ik denk wel bijna 500 grams, en een winterdeken 300 grams, en een 200 grams, en een zomerdeken. Zo bouw ik het dus af.

Ik zou er toch een 200 grams bijhalen als ik jou was

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 15:48

Heb nu net de dikke winterdeken (400 gr) eraf gehaald en de tussendeken van 200 erop gelegd. Over een paar weken kan ik dan over naar de zomerdeken, maar het verschil tussen winter- en zomerdeken vind ik te groot om zonder tussendeken te doen.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 18:06

Ik heb een winterdeken met 200 gram vulling en een onderdeken. De onderdeken heb ik er al ruim een maand niet meer onder zitten. Daar had Sydney het veel te warm mee. Maar toen had ze ook wel een redelijk dikke vacht. (ze was niet geschoren en had pas eind Oktober een deken op gekregen.) Ze is inmiddels bijna haar wintervacht kwijt. En ze heeft aan die dunne deken genoeg.
Maar wanneer ze helemaal zonder deken kan, weet ik nog niet. Ik vind het 's nachts nog behoorlijk koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 20:45

Heb een 200 gr deken voor de winter als het heel erg koud snachts is en overdag doe ik er een fleece deken onder. Warm zat. Hij had wel wat wintervacht. Paarden hebben het niet zo snel koud. Zij graadmeter is altijd even voelen op de rug. Hij heeft al een paar dagen met het mooie weer zonder deken buiten gestaan of met een zomerdeken op. Heb een termometer op stal. Is het overdag 10 graden en hij staat op stal, geen deken meer op en dan voor de nacht nog een zomerdekentje. Nu weer met de nachtvorst gewoon de 200 grams deken. Blijft het redelijk weer, snachts de zomer deken. Hij is al bijna uit zijn wintervacht.
Ik zie met deze mooie zonnige dagen dat het in de zon tot 13 graden op kan lopen, paarden met dikke winterdekens op de wei. Das toch veel te warm, het zijn paarden hoor. Die van mij is nooit ziek. Als het ruggetje lekker warm aanvoelt en de hals fris, is het voor hem lekker hoor, een gloeiend hete rug, nee lijkt mij niet fijn. Voldoende stro in de stal, lekker warm.