Nieuwe berijdster waarschuwen voor eigenaren???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Nieuwe berijdster waarschuwen voor eigenaren???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 20:27

Het is een lang verhaal maar k zal t proberen kort te houde.
Ik heb dus zo'n 4 maand een paard voor mensen gereden.
Ik ben er nu dus mee gestopt ivm tijdgebrek zodat ik wel tijd genoeg overhou voor mn eigen paard.
t lijkt net of ze dat dus niet tof vinden ofzo. doen de hele tijd vet kinderachtig tegen me (ze staan bij ons op stal) en zijn vrij kortaf.
Prima, kan ik mee leven. Ze gaan me nu alleen steeds meer dingentjes flikken. Alle paarden lekker brood geven en die van mij niet. Hoe kinderachtig kun je zijn.
Het zijn dus echt geen makkelijke mensen. Ze denken dat ze heel veel verstand van paarden hebben maar dat valt hard tegen.

Ze zoeken nu dus een andere ruiter voor t paard.
Ik ken dat meisje waar ze nu mee aan t kennis maken izijn best goed.
Tuurlijk gun ik t haar dat ze een leuk paard krijgt waar ze mee kan rijden (ze kan ivm financiele redenen geen eigen paard kopen)
Ik zou t alleen jammer vinden als t strax ook op een gegeven moment verkeerd gaat lopen tussen haar en de eigenaren.
Zij weillen alles heel snel maar t paard heeft gewoon wat meer tijd nodig.

Zal ik haar wel of niet inlichten over hoe de eigenaren zijn en hoe kinderachtig ze zich af en toe kunnen opstellen???

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:33

Ik zou het lekker laten gaan. Het zijn jou ervaringen die jij met deze mensen hebben gemaakt, misschien kan het andere meisje wel uitstekend met ze overweg? Het is jouw keuze geweest om te stoppen met het rijden van dat paardje (en dat ze mijn paard geen brood meer zouden geven, daar zou ik alleen maar blij mee zijn). Ik zou dat meisje in dit geval haar eigen mening laten vormen en haar niet van tevoren beinvloeden.
Zelfs al zou het op een gegeven moment met dat meisje ook niet goed gaan zijn er ook voor haar nog andere mogelijkheden te verzinnen. Je kunt niet iedereen voor fouten behoeden.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 23-03-02 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:36

Je kan het wel zeggen, maar ik denk dat dat meisje daar tog niet naar gaat luister die is natuurlijk (logish) dolblij dat ze een verzorgpaard heeft Haha! Wat banketstaaf van die mensen zeg, kun je ze niet terug pakken }> gewoon het zelffde doen als ze bij jioj doen, ach nee ze zijn het niet waard gewon negeren Knipoog En zo erg is het tog niet wat ze doen? Ik denk dat dat geen rede voor haar is om het niet te doen, dus je kan denk ik beter Lips are sealed SPREKEN IS ZIVER zwijgen is................ hihih nou doegiessss

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:40

Sluit me bij Cassidy aan.
Het gaat tenslotte niet om ernstige zaken.
Alleen om wat kinderachtig gedrag.
En dat komt wel vaker voor, dus niks om je
ongerust over te maken.

thehorsefan

Berichten: 32
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Liedekerke(de plaats dat niemand weet liggen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 23:03

Ik zou me toch wel zorgen maken...
Ik ken die eigenaars wel niet maar em...stel je voor dat ze iets verkeerd geven aan je paard ?
Trouwens dat van dat brood vind ik reuze kinderachtig !
Daarmee plagen ze jou niet,maar wel je paard !
en i.v.m dat meisje... als ze echt vriendelijk is waarom kan ze dan niet met jouw paard helpen ?
Het is mischien niet altijd gemakkelijk om je paard effe te lenen,maar kan wel errug handig zijn !!!
groetjes en succes
Party!! Party!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 23:54

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het lastig vindt om een keuze te maken; wel of niet zeggen......
Misschien kun je voor de "gulden middenweg" kiezen: haar aanbieden dat als ze iets wil weten over jouw ervaringen, dat je dan bereid bent om haar wat meer te vertellen.
Dan hoef je jezelf ook niet meer schuldig te voelen.
Als ze niet op je aanbod ingaat, dan kun je daar vrede mee hebben, je hebt het tenslotte aangeboden.
't Kan toch haast niet zijn dat ze zal denken dat je haar het paard niet gunt, je bent tenslotte op eigen initiatief gestopt met het bijrijden van het paard, no hard feelings van jouw kant.
Succes !!!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Hurting yourself!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 11:26

I wouldn't say anything! You will get hurt in the process of all this. I know you want the best for the new rider of the horses but getting in the middle is not good! Let her find out herself how those people are.
By the way, can't you talk to anyone about what they are doing? I know it is childish but I feel bad for your horses. Have you talked to them and asked them why they act this way? These people have no brain what so ever! Keep me posted on how things are going, okay?

Diamond Checkers

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-02 18:42

thehorsefan schreef:
en i.v.m dat meisje... als ze echt vriendelijk is waarom kan ze dan niet met jouw paard helpen ?
Party!! Party!!


Ehm. Ik kan haar dan wel erg aardig vinden maar da's niet gezegd dat iedereen op mn paard komt.
Ik heb tijd genoeg voor hem dus ik ga er vast niet iemand anders op laten. Behalve mn vriend,die t heel stoer vindt als ie hem een x mag uitstappen! Lachen

Ik heb het er nog niet met ze (de eigenaren) overgehad, dat komt deze week wel. ik ga het heel subtiel brengen, eens kijken wat ze er van zeggen.
Tegen dat meisje zeg ik misschien zoals jullie adviseerden wel iets maar niet alles en dat ik haar dus niet afschrik ofzo.
En natuurlijk,misschien kan zij wel met hun overweg maar dat kon ik in t begin ook heel goed.
En er zijn er nog wel een aantal meer van o.a. de club die het niet zo op die mensen hebben.
Maar goed ik kijk t wel ff aan. ik ga denk ik niet ' terugjennen' daar sta ik boven. dat heeft toch geen zin.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 21:33

carlijn83"]
Ik heb het er nog niet met ze (de eigenaren) overgehad, dat komt deze week wel. ik ga het heel subtiel brengen, eens kijken wat ze er van zeggen..
[/quote]

Dat zou ik niet doen. Het maakt niet uit hoe subtiel je het ook brengt, op die manier lok je nog grotere vijandigheden uit dan je nu al hebt. Laat de eer aan jezelf. Straks krijg je echt ruzie op stal en niet alleen de wrijving die er nu is, en het gevolg is dat er één van jullie op moet stappen. Ik heb het al zo vaak zien gebeuren, en zou het je met klem af willen raden. Straks is de sfeer op stal nog erger verziekt dan het nu al is, en kun jij op zoek naar een andere stek.

[quote="carlijn83"]
Tegen dat meisje zeg ik misschien zoals jullie adviseerden wel iets maar niet alles en dat ik haar dus niet afschrik ofzo.
[/quote]

Niets schrikt meer af dan halve verhalen in de trant van: " Ik had het je eigenlijk niet willen vertellen, maar..." of een waarschuwing haar kant uit zonder meteen het
hele
verhaal te vertellen. "Kijk uit met die mensen", ik kan/wil niet vertellen waarom, maar..."

[quote="carlijn83 schreef:
En natuurlijk,misschien kan zij wel met hun overweg maar dat kon ik in 't begin ook heel goed.
En er zijn er nog wel een aantal meer van o.a. de club die het niet zo op die mensen hebben.
Maar goed ik kijk t wel ff aan. ik ga denk ik niet ' terugjennen' daar sta ik boven. dat heeft toch geen zin.


Als je met dreigementen komt, of subtiele aanduidingen hun kant uit, ben je op jouw manier aan het jennen. En ook als er meer mensen op stal niet met hun overweg kunnen is dat geen reden dat zij het niet zou kunnen.

Iedereen moet door schade en schande wijzer worden en de lessen die het leven je leert zijn nu eenmaal niet even leuk. Laat ze haar eigen ervaringen opdoen en kijk in dit geval een andere kant uit, hoe moeilijk het ook is. In dit geval heb je er namelijk helemaal niets meer mee te maken. Het is alleen stoken op niets af.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 21:50

Ik denk dat je van een mug geen olifant moet maken. Overigens zou ik die mensen gewoon links laten liggen, ze zijn de aandacht niet waard. Ik zou dat meisje zelf niets vertellen. Wel vind ik het erg kinderachtig met dat brood-gebeuren. Daarmee pakken ze jou niet, maar je paard, die er helemaal niets mee te maken heeft.

Maargoed, maak je er dus niet druk om, en je paard overleeft het ook wel zonder dat miniscule stukje brood. Ik zou inderdaad ook niet op de mensen afstappen, vooral niet als het om zoiets als dit gaat. Gaan ze door met dit domme gedrag, en ondervind je er hinder aan, dan zou ik eens met iemand gaan praten die een wat meer invloedrijke functie heeft dan jij. Op die manier creëer je alleen onenigheid op stal, wat uiteindelijk kan resulteren in het feit dat je wegmoet, of weg wil, omdat je het er niet meer ziet zitten.

Conclusie: lekker laten gaan...zet het van je af Lachen Weer een zorg minder!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 23:26

Thanx!!
Ik ga er idd nix van zeggen, tegen die eigenaren niet en tegen dat meisje niet.
Het is niet mijn zorg hoe het tussen hun zal lopen. En daar kun je idd alleen maar scheve gezichten mee kweken op stal.

Tuurlijk overleeft Nimro het wel zonder dat beetje brood!!! Maar t blijft kinderachtig!

Maar goed, we zien wel heo t loopt. ik doe gewoon normaal tegen hen, hopen dat zij t ook weer gaan doen tegen mij.
(t is trouwens voornamelijk de moeder die moeiijk doet, de vader en de dochter zijn wat nuchterder)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 23:35

Heel verstandig. Hou de eer aan jezelf. En volgens mij is de moeder ietwat "simpel gestructureerd"...(eufemistisch voor "dom")

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:26

Dit verhaal is weer het zoveelste bewijs hoe kinderachtig mensen wel kunnen doen. Je moet maar zo denken dat die mensen vanzelf wel door de mand vallen. En zeg inderdaad maar niks, want dat meisje kiest toch voor de eigenaren omdat ze dat paard wil rijden. En dan heb jij weer gezeur. Het gaat om jouw paard die is het belangrijkste!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 18:05

Niet mee bemoeien hoor, gaat het niet helemaal goed heb jij het gedaan! Laat ze het maar lekker zelf ondervinden, is het voor iedereen het duidelijkst (anders krijg je weer zei-zij-nee-zei-zij-maar-zei-dacht...)