Vanmiddag heb ik een zadel opgehaald, een wintec 500. Nu past het op zich heel goed, het ligt goed stabiel en de druk wordt goed verdeeld, maar het oogt nogal groot. Het gaat hier om een zadel voor een bolle pony van 1.30 en een zadel van 16.5 inch en de zwarte boom zit erin. M'n pony heeft niet zo'n hoge schoft en ik heb nogal wat ruimte tussen de rug en het zadel zitten aan de voorkant.
Ligt dat misschien ook een beetje aan het type, dat ik er gewoon aan moet wennen dat ik eens wat ruimte zie tussen het zadel?
Ook zijn de zweetbladen best lang, niet dat ze helemaal onderaan de buik lubberen, maar het zadel oogt zo wel wat groter. Zijn er wintec 500-eigenaars die dit ook hebben? Ik had ergens gelezen dat het verlengde zweetbladen heeft. Als ik er een kleinere boom in zet, wordt de ruimte boven de schoft dan lager of alleen smaller?
Ben benieuwd wat jullie meningen over het zadel zijn, en of ik er gewoon aan moet wennen dat de boom hoger is. Ik had hiervoor trouwens een thorowgood veelzijdigheidszadel.